رابطه اختلال خوردن با دیگر مشکلات در نوجوانان

رابطه اختلال خوردن با دیگر مشکلات در نوجوانان

Jun 29, 2018

رابطه اختلال خوردن با دیگر مشکلات در نوجوانان
یک مطالعه جدید نشان می دهد نوجوانانی که به طور خاص رفتارهای خوردن و کنترل ناسالم دارند  در معرض خطر بالایی از آزار و اذیت و قلدری کردن نسبت به همسالان شان قرار می گیرند واین به نوبه خود می تواند به برخی از بیماری های روانی مانند افسردگی منجر شود.

بدرفتاری می تواند تأثیرات پایدار بر سلامت روحی و جسمی داشته باشد. این چیزی است که داده های بوجود آمده توسط کاپلند و دیگران نشان می دهد. چنین مشکلات بهداشت روان می تواند شامل  مواردی مانند: اضطراب و افسردگی باشد. داده های قبلی نشان داده اند که دانش آموزانی که آزار و اذیت بیشتری میکنند در معرض اختلالات خوردن قرار دارند. اکنون محققان در کانادا متوجه شده اند که ممکن است مخالف نیز صادق باشد.

“تریسی ویلانکورت ( روانشناس  در دانشگاه اتاوا در انتاریو کانادا)  یادآور می شود که در برخی از کودکان  با اختلال خوردن ممكن است منجر به قلدری شود.”. مطالعات او بر ارتباط بین قلدری، اختلالات خوردن و افسردگی متمرکز است. او می گوید که درک این که ممکن است مربوط به این مساله باشد مهم است و می تواند به جلوگیری از رفتارهای خطرناک نوجوانان کمک کند.

ویلانکورت همراه با همکارش اوتختا کریستی لی، بر بیش از 600 دانش آموز متمرکز شد. همه این مطالعه  در مورد سلامت روان و قلدری بود. هر سال دانش آموزان در یک نظرسنجی شرکت کردند. آنها گزارش دادند که اغلب آنها مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. آنها همچنین در مورد مسائل خود پاسخ دادند. این بررسی به دنبال پیدا کردن این است که آیا آنها غالبا ناراحت یا مضطرب هستند یا خیر.

سوالات دیگر درمورد عادات غذا خوردن ناسالم بود.  به عنوان مثال: هرچند وقت یکبار دانش آموزان به طور مخفیانه غذا  خورند؟ اوضاع  آنها بعد از مخفیانه غذا خوردن  خوب بوده اند یا حال مساعدی نداشتند؟

اختلالات خوردن واقعی، یک نوع بیماری روانی، نسبتا نادر هستند. از هر 50 نفر 1 نفر ممکن است دچار این اختلالات شوند از جمله شناخته شده ترین آنها آنورکسیا و بولیمیا (استفراغ بعد از غذا خوردن) است.

با پاسخ به نظرسنجی دراین مطالعه جدید به درستی نمیتوان تشخیص داد که آیا فرد مبتلا به اختلال خوردن غذایی واقعی بوده است یا خیر با این حال، آنها می توانند به رفتارهای خاصی که به عنوان غذا خوردن ناخوشایند شناخته می شوند اشاره کنند که می توانند پیش از اختلالات خوردن کامل شوند.

صفات تغذیه نامنظم شامل داشتن یک روش کنترل بیش از حد برای خوردن است. این ممکن است شامل تمرین بیش از حد پس از غذا و سوختن کالری باشد یا این می تواند شامل مخفیانه پرخوری کردن است  .این رفتارها  مخصوصا در سنین دبیرستان و دربین دختران رایج هستند. یک مطالعه بزرگ نشان می دهد که از هر 3 پسر یکی از آنها نیز همینگونه هستند.

در مطالعه جدید، عادت های ناسالم غذا خوردن قبل از علائم افسردگی در هر زمان بوده این الگو در هر دو جنس پسر و دختر بود. داده ها نشان داد که اختلال خوردن و افسردگی در دختران بیشتر در ارتباط بود.

 

یک عامل خطر جدید

داده های جدید نشان می دهد که اختلال خوردن می تواند یک عامل خطر جدید برای قلدری باشد. یک عامل خطر چیزی است که باعث می شود احتمال بیشتری اتفاق بیفتد.

در این مطالعه سوالاتی در مورد مشکلات موجود در خانه مطرح نشده است، “بد اخلاق و یا داشتن والدینی که با بیماری روحی مبارزه می کنند، می توانند بچه ها را در معرض خطر ابتلا به اختلالات خوردن و افسردگی قرار دهند. محققان این مطالعه توضیح می دهند که تلاش های آنها برای شناسایی نوجوانان با رفتارهای ناسالم غذا ممکن است یک گام در جهت جلوگیری از مشکلات آینده بامورد اذیت و آزار قرار گرفتن و افسردگی باشد.

 

بیشتر بدانیم :

 

آنورکسیا یا بی اشتهایی کوتاه برای بی اشتهایی عصبی

این یک اختلال خوردن جدی است که شامل گرسنگی (اغلب همراه با ورزش بیش از حد) برای از دست دادن وزن است.

بولیمیا 

این یک اختلال خوردن است که شامل پرخوری و سپس استفراغ عمدی است .

 

منبع:

sciencenewsforstudents

  • گردآوری کننده : مریم عبداللهی
  • روانشناس و نوروتراپیست
  • درمانگر تخصصی کودکان

بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *