تاثیر ازدواج موفق بر مردان

تاثیر ازدواج موفق بر مردان
تاثیر ازدواج موفق بر مردان

در تحقیقی که در مورد ازدواج شاد انجام شد، محققان دریافتند که هر چه زن تعهد بیشتری به اتحاد بلند مدت در زندگی داشته باشد، شادی مرد بیشتر خواهد بود.

دبورا کار، استاد گروه جامعه شناسی در دانشکده هنر و علوم، می گوید: ” من فکر می کنم زمانی که یک خانم از ازدواج خود راضی است، تمایل دارد وقت بیشتری برای شوهرش صرف کند که تاثیر مثبتی بر روی زندگی مرد خواهد داشت. مردان تمایل دارند در روابط خود کمتر از کلام استفاده کنند و نارضایتی آنها از ازدواج ممکن است برای همسرشان بیان نشود.”

دبورا و ویکی فریدمن، محقق دانشگاه میشیگان، بر روی یک مقاله تحقیقاتی همکاری کردند که در رابطه با ازدواج و خانواده در ازدواج شاد در بین افراد مسن بود.

این تحقیق با 10 پژوهش قبلی انجام شده متفاوت است، از این لحاظ که این تحقیق احساسات شخصی هر دو طرف را در یک رابطه مورد بررسی قرار می دهد تا تعیین کند که این ارزیابی های زناشویی چه تاثیری بر روانشناسی بزرگسالان داشته است. محققان داده های مربوط به 394 زوج را تجزیه و تحلیل کردند. تمام این زوجین بخشی از یک مطالعه ملی در مورد درآمد، سلامتی و ناتوانی در سال 2009 بودند. در بین زوجین حداقل یکی از آنها 60 سال سن داشت و زوجین به طور متوسط 39 سال با هم زندگی کرده بودند.

برای ارزیابی کیفیت تاهل، از افراد شرکت کننده در تحقیق سوالات زیادی پرسیده می شد، به عنوان مثال آیا همسر یا شوهر از یکدیگر قدردانی می کنند، احساسات یکدیگر را درک می کنند، با یکدیگر بحث می کنند و یا یکدیگر را ناراحت می کنند. به علاوه از شرکت کنندگان خواسته می شد که فعالیت های انتخابی خود مانند خرید، انجام کارهای منزل و یا تماشای تلویزیون را در طی 24 ساعت قبل یادداشت کنند.

افراد شرکت کننده در این تحقیق به طور متوسط امتیاز بالایی به میزان رضایت خود از زندگی دادند، معمولا 5 از 6 – مردان نگاه مثبت تری نسبت به زنان به ازدواج خود داشتند.

دبورا می گوید: ” برای زن و شوهر یک ازدواج بهتر ارتباط نزدیکی با رضایت از زندگی و میزان شادی دارد.”

طی این تحقیق مشخص شد که اگر مرد مریض شود، شادی زن تحت تاثیر قرار گرفته و کمتر می شود. اما در صورت مریض شدن زن سطح شادی مرد تغییر نمی کند. دبورا در این باره می گوید: زمانی که مرد مریض می شود، زن کار پرستاری از وی را انجام می دهد که تجربه استرس زایی است. اما اغلب زمانی که زن مریض می شود، برای پرستاری به دختر خود تکیه می کند.

اهمیت این تحقیق از این بابت است که نشان می دهد کیفیت ازدواج می تواند بر روی سلامت و رفاه افراد مسن تاثیر بگذارد و به افزایش سن آنها کمک می کند.

کیفیت ازدواج مهم است، زیرا سپری در مقابل عوامل استرس زا ارائه می دهد و به زوجین کمک می کند تا تصمیم گیری های سخت را مدیریت کنند.

لینک منبع: اینجا کلیک کنید.

نگارنده: سمیه محمدی 

گروه پزشکان جایروس

ارائه خدمات دارویی و غیردارویی در مرکز سلامت روان رستا – آلومینا در کرج


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *