امیدی تازه برای مبارزه با از کار افتادگی و فلج اندام

امیدی تازه برای مبارزه با از کار افتادگی و فلج اندام

آسیب دیدن طناب نخاعی می تواند ارتباط میان مغز و سازگان عصبی غیر مرکزی بدن را قطع کرده و از بین ببرد. به منظور برگرداندن این شرایط به حالت اولیه و  قرار دادن طناب نخاعی در محل اولیه خود، در طول سالیان شیوه های گوناگونی به صورت آزمایشی به کار گرفته شده اند. مطالعات و تحقیقات بیشتر بر روی چگونگی انجام فرآیند کاشت یا پیوند مهره ای معطوف شده که ممکن است علاوه بر انگیزش مغز تیره ( طناب مهره ای ) از راه برق، بعنوان میان لایه  ای برای مولوکول ها (كالبد شناسي : لايه ى مياني جدار رگ خون و لنف ) به رویش دوباره آکسون کمک کند.

مژده به خوانندگان عزیز و بیماران مبتلا به فلج اندام

فلج اندام..آسیب نخاعی

 

سیم های پیوندی (جراحي  اسباب يا ماده يا اندام يا بافت را در داخل بدن سوار كردن يا پيوند زدن يا جايگير كردن ) مورد آزمایش و بررسی قرار گرفتند، اما عمدتا بعلت سختی و استحکام زیاد مورد تایید دانشمندان قرار نگرفتند. حرکات ستون فقرات می تواند به این الکترودها آسیب وارد کند یا به طور کامل آنها را خرد کند و به همین علت آزمایش اولیه با شکست رو به رو شد.

اما در این میان یک گروه از دانشمندان سوئیسی روشی را بوجود آورند که محدودیت های پیشین را کنار میزند. آنها یک نوع پروتز نرم و خمش پذیر وابسته به سلسله اعصاب تولید کردند که  با برخورداری از شکل و  و خاصیت ارتجاعی سخت شامه (لايه ى محكم و خارجي مغز و مغزه تيره )، به راحتی میتوانست در تماس با بافت های عصبی قرار گیرد. این سخت شامه الکترونی متشکل از نوار سیلیکونی بسط یافتنی است که قابلیت انتقال سیگنال ها به مغز در کنار دیگر فرار رسان های عصبی را دارد، چون در داخل نوار سیلیکونی، سیم های طلا اندودی تعبیه شده  است که قابلیت رسانش و هدایت پیام های عصبی را دارند. خاصیت ارتجاعی و خمش پذیری از طریق ایجاد شکاف و ترک در سیم های طلا اندود حفظ می گردد، چون به موجب آن سیم ها همراه با نوار سیلیکونی به راحتی خم و راست می شوند.

miami-project-cure-for-paralysis-researchers

علاوه بر این، پروتز مصنوعی شامل مجراهای مخصوص عبور مایعات است که امکان انتقال داروها به سلول های عصبی را فراهم می کند. این مورد  موجب رها سازی و تشدید فعالیت مولکول های شرکت کننده در رویش دوباره آکسون می شود که در نتیجه آن عوارض جانبی احتمالی کاربرد پروتز کاهش پیدا می کند.

به منظور اطمینان یافتن از ایمنی  و مفید واقع شدن پروتز مصنوعی، دانشمندا از این پروتز بر روی نخاع آسیب دیده موش های آزمایشگاهی امتحان کردند. در واقع، محققان به کمک پروتز مصنوعی که پیام های الکتریکی را به نخاع ارسال می کند و همچنین  تشدید فعالیت مولکول هایی که موجبات انتقال تکانه های عصبی را فراهم می کنند، به بررسی تاثیرات درمانی سخت شامه الکترونی پرداختند. پس از گذشت شش ماه موش آزمایشگاهی قادر بود به راحتی راه برود.

خبر بد اینکه حملات قلبی و مغزی از پیامدهای شایع  و همچنین عکس العمل متقابل سیستم عصبی به نصب این پروتز مصنوعی در بدن هستند. بروز نواع بیماری های عفونی، بویژه ذات الریه از عوارض پس از سکته مغزی هستند. عفونت های بعد از سکته مغزی موجب افزایش مرگ و میر بیماران و همچنین عملکرد ضعیف سیستم عصبی می شوند. داروهای آنتی بیوتیکی که برای جلوگیری از بروز بیماری مورد استفاده قرار می گیرند، تعداد دفعات بروز عفونت های ناشی از سکته مغزی را کاهش میدهند. با این وجود، هنوز اطلاعات کافی در زمینه تاثیرات داروهای آنتی بیوتیک و پیشگیری کننده بر بهبود عملکرد ذهنی پس از سکته مغزی در اختیار نیست.

lar_paralysis011110_102689a_8col

به منظور بررسی تاثیرات داروهای آنتی بیوتیک و پیشگیری کننده بر بهبود عملکرد ذهنی پیس از سکته مغزی، محققان مطالعات همه جانبه ای بر روی 2550 بیمار صورت دادند. قرار بر این شد که از داروی پادزی سفتریاکسون؛ آنتی بیوتیک گسترده اثر از نسل سول خانواده سفالوسپورين (نوعي آنتي بيوتيك يا پادزى  از قارچي از جنس Cephalosporium به دست مي آيد و به كساني كه نسبت به پني سيلين حساسيت دارند تجويز مي شود) در این آزمایش به کار گرفته شود.

بعدها مشخص گشت که داروی پادزی قابلیت بهبود عملکرد ذهنی فرد بیمار پس از سکته مغزی را نداشت و حتی نتوانست از میزان مرگ و میرها و همچنین مدت بستری شدن در بیمارستان کم کند. اگرچه بروز عفونت های ناشی از سکته مغزی بعلت مصرف داروی پادزی سفتریاکسون  به طور چشمگیری کاهش پیدا کردند، اما بروز عفونت ذات الریه غیر قابل پیش بینی بود. از آنجایی که بیماری ذات الریه به شدت بر سیستم عصبی و عملکرد ذهنی فرد بیمار اثر می گذارد، عدم تاثیرگذاری و اثربخشی داروی سفتریاکسون تا حد زیادی بسبب عدم توانایی آن در پیشگیری از عفونت ذات الریه پس از سکته مغزی است. بسیاری بر این باورند که عفونت ذات الریه ممکن است بیشتر یک مشکلات تنفسی ناشی از سکته مغزی  است تا اینکه تنها یک عفونت باکتریایی باشد.

01861355972992833958

یافته های بدست آمده از آزمایشات نتیجه می دهد که مصرف داروی های آنتی بیوتیک در افراد بزرگسال با تشنج های شدید بهیچ عنوان توصیه نمی گردد.

منبع:

http://brainblogger.com

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

4 دیدگاه دربارهٔ «امیدی تازه برای مبارزه با از کار افتادگی و فلج اندام»

  1. سلام
    پدرم 62 ساله و طی تشخیص آقای دکتر سعادت نیا مبتلا به AVF نخاع شده
    ایشون 14 ماه پیش عمل فیوژن بعلت تنگی کانال نخاعی و اسپوندولیزیس L5 از مهره L1 تا S1 انجام دادند
    و تا حدود 10 ماه هم خوب بودند ولی از دی ماه سال قبل ضعف پاها و درد در پاها شروع شد و به مرور بیشتر شد تا هفته آخر سال که دیگه نتونستن راه برن و فقط تو تخت میتونستن پاهاشونو حرکت بدن
    از روز اول سال 95 بصورت اورژانسی در بیمارستان الزهرای اصفهان بستری شدن و چند روز بعد از بستری حس و حرکت پاهاشون کاملا از بین رفت پزشکا بعلت التهاب در نخاع در ام آر آی کورتون درمانی و پلاسما فرز رو شروع کردند و 21 جلسه طی 9 روز پلاسمافرز شد و12 لیتر پلاسما تعویض شد. اما خوب نشد و با یک ام آر آی جدید با تشخیص Avf و نیاز به آنژیو و آمبولیزه عروق نخاع مرخصشون کردند
    و گفتند باید ببریمش تهران
    تورو خدا کمک کنید و بفرمایید که کجا اینکار رو انجام میدن

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      سلام. بیمار را به بیمارستان شریعتی دکتر عسگری قربانی یا بیمارستان شهید رجایی دکتر فرامرز امیری ارجاع دهید

      1. باسلام خانم من حدود7ساله که از ناحیه پادچارمشکل شده ونمیتونه پای راستشو حرکت بده روز به روز هم داره بدترمیشه پیش متخصص های مغزواعصاب هم مراجعه کردیم ازنخاع ومغزایشون بارها ام ار ای گرفتن وتشخیص دکترها سالم بودن مغز وطناب نخاعی ایشون هست وقادر به تشخیص نیستند ایشون فعلا37سال دارند لطفاوخواهشا اگه دکترحاذق وتوانایی سراغ دارید ادرسشو به ایمیلم بفرستید ممنونم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *