ارتباط در آغوش گرفتن با سلامت روان

 

ارتباط در آغوش گرفتن با سلامت روان

 

OCTOBER 4, 2018

براساس یک مطالعه منتشر شده در 3 اکتبر در مجله دسترسی آزاد PLOS ONE توسط مایکل مورفی از دانشگاه کارنگی ملون پذیرفته اند که :

 

افرادی که اغلب توسط دیگران در آغوش کشیده میشوند  از سلامت جسمی و روحی و روابط بهتری برخوردارند.

این احتمال دارای پیامدهای قابل توجه بالقوه برای سلامتی و رفاه است زیرا درگیری با دیگران با طیف وسیعی از نتایج روحی و جسمی زیان آور همراه است.

با این حال، تعمیم پذیری تحقیقات گذشته در این موضوع محدود است، زیرا مطالعات عمدتا بر نقش لمس در روابط عاشقانه تمرکز دارند.

 

در مطالعه جدید، مورفی و همکارانش بر تقاضای در آغوش گرفتن متمرکز شدند – یک رفتار حمایت نسبتا معمولی که افراد با طیف وسیعی از شرکای اجتماعی درگیر آن هستند.

محققان 404 نفر از مردان و زنان بالغ هر شب برای 14 روز متوالی در مورد درگیری های خود، تقاضای در آغوش گرفتن و خلق مثبت و منفی مصاحبه کردند.

در طول روز جنگ با آغوش گرفتن، همزمان با کاهش اندک احساسات مثبت و افزایش کوچکتر احساسات منفی همراه بود.

تاثیر مصاحبه ها نیز ممکن است به تعویق بیفتد، زیرا مصاحبه شونده ها گزارش دادند که در روز بعد روزمرگی ،کاهش خلق و خوی منفی را به همراه داشتند.

 

منبع 

 

مطالعه بیشتر 

 

فواید و اثرات مثبت آغوش گرفتن

 

۱-این کار میزان اکسیژن را در بدنتان افزایش میدهد. 

وقتیکه شما در بغل گرفته میشوید، سطح هموگلوبین خونتان، تحریک میشود، که به انتقال اکسیژن زیادتر در گردش خون و ارگان‌های حیاتی بدن شما یاری میکند این کار مانند اکسیر جوانی برای شماست.

 

۲- سبب کاهش بالارفتن فشار خون میشود.

این مزیت نه فقط برای به آغوش کشیدن و شاید که در مورد گرفتن دست کسیکه دوستش دارید نیز صدق میکند درهرحال، این کار تپش قلبتان را کاسته و فشار خونرا پایین میآورد، که عواطف شما را آرامش بخشیده و ریسک مبتلا شدن به مسائل قلبی را تقلیل میدهد.

 

۳- این کار، به رشد طفل یاری می‌کند.

وقتیکه یک نوزاد تازه متولد شده را درآغوش میکشید، مادران، اعضای خانواده، طبیبان و پرستاران نیزبا اینکار به التیام و بهبود فرآیند رشدکودک، با افزایش انرژی و ارتقاء ساختار ایمنی بدن نوزاد کمک میکنند هم چنین این کار برای نوزادان، سبب میشود اطرافیان خود را بخاطر بیاورند.

 

۴- سبب کاستن از استرس میشود.

هنگامی که بعد از یک روز اضطراب و نگرانی زا به خانه می‌آیید، هیچ چیزی مناسب‌تر از به آغوش کشیدن بچه‌ها تان، شریک زندگیتان و یا حتی حیوان خانگی خود نیست. این به این علت است که تماس مستقیم با کسیکه دوست دارید، نگرانی‌های شما را تقلیل میدهد، سبب فراموش کردن مسائل مرتبط به کار یا دشواریها مالی میشود و بطور خودکار لبخند را به صورت شما می‌آورد آغوش می‌تواند مناسب‌تر از یک دوش داغ یا چای گیاهی، به شما یاری میرساند تا از دلهره رهایی بیابید.

۵- دستگاه ایمنی تن شما را تقویت میکند.

یکی دیگر از برتری‌های این کار؟ این است که درطول زندگی وافزایش سن نیز یک کمک و همراه بحساب می‌آید، وقتیکه شما به آغوش میگیرد یا گرفته میشوید، ساختار ایمنی بدن شما تحکیم شده و حساسیت شما به بیماری را علی الخصوص در زمستان افت پیدا میکند. فصول سردتر سال، فصل آغوش برای همه‌ی مردم است چرا که جالبه که بدانید این کار به منظور پرهیز از سرماخوردگی و گلودرد همچنین سودمند است.

 

۶- بیخوابی را از میان میبرد.

درآغوش گرفتن یکی از نزدیکان خود، مانند یک داروی خواب آور قوی است که میتواند به شما در شب هایی که نمیتوانید. خواب راحت ی داشته باشیید، یا به پوچی درزندگی خود رسیده اید، کمک بسیاری کند.

چنانچه به خواب رفتن برای شما دشوار است و شما درحال بیمارشدن و رنج بردن این دشواری هستید، بهترین کار، خوابیدن درکنار کسی است که دوستش دارید.

 

۷- یک ضد افسردگی عادی است.

به همان شیوه‌ای که آغوش کمک تان میکند خوب بخوابید و نگرانی را از بین ببرید، هم چنین بعنوان یک ضد افسردگی قوی عمل میکنند.

چنانچه حس ناراحتی میکنید، خوشحال نیستید، یا نمیتوانید معنای خود را در زندگی پیدا کنید، فردی را که در زندگیتان به شما نزدیک است را به آغوش بکشید.

این تماس فیزیکی شما را به زندگی باز می‌گرداند و سبب میشود کم‌تر احساس تنهایی کنید.

 

دیگر مزیت‌های در بغل کشیدن

با درنظر گرفتن مزیت‌های مرتبط به سلامتی در به آغوش کشیدن یا گرفته شدن، مزیت‌های احساس و روانی دیگری نیز هستند که شامل:

۱-افزایش حس آسایش و امنیت و اعتماد بنفس 

در بغل گرفتن سبب می‌شود احساس خوشایند، پشتیبانی و آرامش کنید شما میتوانید بیرون بیایید و در برابر یک جمعیت، سخنرانی داشته باشید؛ با آزمون مواجه شوید و به خوبی کار کنید، یا در نهایت با چیزی که مدت هاست از آن فرار میکرده اید، رودرو شوید چنانچه احتیاج به یک میزان اندکی از اعتماد بنفس در هر وضعیتی که سبب عصبانی شدن شما میشود، دارید، فقط یک آغوش خوب بخواهید شما آرام می‌شوید و احساس میکنید که می‌توانید هر کاری را انجام دهید.

۲-باعث تحریک پذیری کم‌تر خواهد شد. 

به آغوش گرفتن، میتواند با تحریک جریان خون، زمانیکه شما احساس خشم میکنید، کمک خوبی برایتان باشد چرا؟ از آنجا که اینکار به شما اجازه میدهد تا همه این تنش‌ها را از خود دور ساخته و آرامش پیدا کنید چنانچه بی هیچ علت خاصی در اخلاق و رفتار شایسته‌ای نیستید، از کسی بخواهید که اورا در بغل بگیرید یا بالعکس حتی یک همکار نیز میتواند تندرستی بدن کمک خوبی باشد.

۳- سبب ابراز عواطف میشود.

چه راهی مناسب‌تر از به آغوش کشیدن به منظور نمایش دادن عشق و دوست داشتن به افرادیکه دوستشان داریم وجود دارد!؟ این کار بدون این که نیاز باشد حتی کلمه‌ای حرف بزنید، می‌تواند عواطف شما را بخوبی بیان کند.

همه‌ی اشخاص معنا آغوش را میدانند؛ می‌تواند حتی بدین معنا باشد که ((میتوانی روی من حساب کنی)) ((از تو حفاظت خواهم کرد)) ((تو را درک میکنم)) ((دوستت دارم)) و بخش زیادی از معانی دیگر به آغوش کشیدن، شما را با سمت مقابل خود متصل میکند و هردوی شما از اینکار سود خواهید برد.

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «ارتباط در آغوش گرفتن با سلامت روان»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *