آشنایی با داروی سربرولايزين (cerebrolysin)

cerebrolysin

سربرولايزين مخلوطی از پپتیدهای با وزن مولکولی پایین و اسیدهای آمینه مشتق شده از بافت مغز حیوانی است که برای خواص محافظتی و نوروتروفیک ارائه شده است . این دارو به طور گسترده ای در درمان سکته مغزی ایسکمیک حاد و بعضی دیگر از اختلالات مغزی در روسیه و چین استفاده می شود.

در بسیاری مقالات با مقیاس کوچک تر این دارو در بیماریهای مانند آلزایمر،سکته مغزی و اوتیسم موثر نشان داده شده است ولی هنوز مطالعات کافی و وسیع در این زمینه به اندازه کافی وجود ندارد که استفاده از این دارو را در همه این بیماران را توصیه کنیم.

در بررسی های وسیع در مقالات متعدد روی این دارو (در مقالات review) و براساس پزشکی مبتنی بر شواهد هنوز این دارو در درمان سکته مغزی ایسکمیک جایگاهی ندارد و فعلا شواهد قوی وجود ندارد که این دارو موجب کاهش مرگ و میر یا عوارض در بیماران دچار سکته مغزی شود. البته تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و این دارو و ترکیبات مشابه ممکن است در آینده راه حلی باشند به سوی داروهای پیشگیری کننده از دمانس و اختلالات مشابه مغزی.

تداخل دارویی:سربرولایزین در صورت مصرف همزمان با داروهای ضدافسرگی و مهارکننده های MAO اثر انها را افزایش میدهد لذا دوز آنها باید تعدیل شود. سربرولایزین نباید با محلول آمینواسید مخلوط شود.

[divider]

دکتر مغز و اعصاب مصطفی امیری

♦  دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات – دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران

  مدیر دپارتمان مغز و اعصاب مجموعه کلینیک های تخصصی آلومینا

کلینیک آلومینا مرکز فوق تخصصی پیشگیری و درمان اختلالات مغز و اعصاب و روان در ایران است.

تماس با ما


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

52 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با داروی سربرولايزين (cerebrolysin)»

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      این دارو در درمان سکته مغزی و بعضی دیگر از اختلالات مغزی کاربرد دارد. برای مواردی که ذکر کردید کاربرد زیادی ندارد و بستگی به شرایط یالینی فرد و شدت اختلال دارد.

  1. با سلام و احترام
    یک سال است که به پارکینسون مبتلا شدم. تعادل ندارم . قرص مادپار 125گرمی مسرف می کنم اخیراده امپول سربرلایزین باترکیب سرم قندی زدم .ایا راهی برای تعادلم هست؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت پاسخ دقیق در این خصوص، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تهران تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  2. سلام من تو آبادان هستم
    به من گفتن داروی سربرو لازین تو داروخانه های بصره موجود هست میخام برم بخرم از اینجا تا بصره یه ساعت راهه

  3. با عرض سلا م و عرض ادب من پسری 10 ساله دارم که مبتلا به بیماری ALD یا همان آدرلکودمستروفی شده است و نیاز به پیوند مغز و استخوان دارد دکترش تو بیمارستان شریعتی منو کمی نا امید کرد و پسرمو برا زیارت به مشهد بردم اونجا اتفاقی یک متخصصو برام معرفی کردن که مراجعه کردم و به پسرم آمپول سربولایزین با شربت الکارانتین و ویتامینC و اومگا C را تجویز کرد که از پیشروی بیماری جلوگیری کنه تا زمان پیوند که تقریبا 3 تا 4 ماه هستش تو سیستم عصبی و دیگر اندام بدنه پسرم تاثیر نکنه لطفا منو راهنمایی کنین من هنوز این آمپولم پیدا نکردم حتی تهران تبریز و مشهدم گشتم … واقعا محتاج دعا و راهنماییتونم .

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست از اطلاعات دارویی وزرات بهداشت بپرسین و به شما گفته میشود که این دارو را کجا می توانید تهیه کنید.
      توکل تان را از دست ندهید.

      1. سلام
        بنده از این امپول برا دختر ۱۰ سالم استفاده کردم ۵ روز بعد از تزریق سرما خوردگی خیلی شدید گرفت هر چی دکتر میبرم خوب نمیشه همش سرفه میکنه قویترین آنتی بیوتیک و زدم ولی جواب نمیده دو هفته ست نتونسته مدرسه بره

        1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

          سلام دوست گرامی
          جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی فرزندتان می باشد. این دو مورد خیلی مربوط به هم نمی تواند باشد. اما به طور کلی بهتر است با پزشک معالج وی مشورت نمایید.

  4. با سلا م وعرض ادب .پسرم 3سال دارد واز روز تولد متوجه کوچکی دور سر ایشان شدیم از همان روز اقدام نمودیم و طی چند بار mriو cit نزد دکتر رضا مال امیری ایشان اعلام نمود مغز کاملا رشد کرده وسالم است.ودوباره نزد پرفوسور محمود محمدی بردیم و انواع نوار مغزها گرفته شد بازهم اعلام کردن سالم است..وامپول (سربرولایزین)تجویز کردن خواست ببینم ایا تزریق این دارو به پسرم صحیح است ایا به نظر شما انجام بدهیم..ممنون که وقت پرارزشتونو دراختیار من گذاشتین

  5. باعرض سلام من امبول سربوليزين كشور جين خريداري كردم تو ايران گيرتون نمياد حتي دبي و مالزي هم گیر نيامد فقط دنبالش كشور جين بكردين قيمتشم ارزانه

  6. سلام من دارو سربرولایزین رو واسه پسرم میخواسم همه داروخانه ها رو گشتم حتی به شما1490زنگ زدم ولی میگن جایی نبست حتی خواستم تو دارو خانه حلال اهمر فرم پرکنم تا دوماه دیگه به دستم برسه که گفتن این دارو جز داروهایی نیست که بشه فرم پر کرد به نظرتون باید کجا پیدا کنم ?یا چیکار کنم???
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      بهتر است با پزشکتان درباره داروی جایگزین صحبت کنید.

    2. سلام من هم واسه پسرم کل ایران رو گشتم گیرم نیومد از کشور اتریش توسط چند اشنا به دستم رسید امیدوارم شماهم گیر بیارین

  7. سلام خسته نباشید. میخواستم بدونم این آمپول سربولایزینرو از کجا میتونیم تهیه کنیم هرداروخانه ای که رفتیم نداشته.ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      از اطلاعات دارویی وزارت بهداشت سوال کنید.

  8. با سلام و روز به خير
    آقاي دكتر خواهر همسرم حدود 14 روز پيش عمل قلب كرده اند به گفته پزشكان در هنگام به هوش آمدن سه بار تشنج كرده و اكنون در كما به ضريب هوشياري سه مي باشند و تاكنون به هوش نيامده اند . آيا اين دارو براي ايشان مثمر ثمر مي‌باشد.؟

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      با مرکز اطلاعات دارویی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند که کدام داروخانه ای این دارو را دارند.

  9. سلام،مادرم ۵۲سالشه و حدود ۲۰ماهه ک سکته مغزی کرده و سمت چپ بدنش دچار فلجی شده،و فقط پاش کمی راه افتاده،میخواستم ببینم درمان خاصی برای بهبود شرایطش وجود داره باتوجه به گذشت دو سال از شروع سکته.باتشکر

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      بله در این مرحله ورزش درمانی و حرکات اصلاحی کمک کننده اند
      میتوانید برای خانم دکتر امیرخانی در کلینیک رسالت نوبت بگیرید

  10. با سلام.
    پدر من به علت دمانس تحت نظر پزشک در حال درمان هستند.
    دکتر امپول سیرکولایزین تجویز کردن ولی متاسفانه کمیاب هست.
    اگه راهنمایی برای تهیه این دارو هست انجام بدید.
    ممنون.

  11. باسلام
    برادرم دهم اسفند 93 ماشین چپ کرده ضربه شدید مغزی شده 19 روز زیر دستگاه بوده ضریب هوشی بالای 9 دارد حرکت دست پا دارد حرکت چشم دارد صدای غیر مفهوم دارد گریه ناله احساس درد دارد تو زندگی نباتی هست آیا می توانید کاری برای مریض ما بکنید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      در این زمینه ما نمیتوانیم خدمات خاصی ارائه دهیم ولی با این اطلاعات ایشان در زدگی نباتی نیستنذ

  12. باسلام ميبخشيد پدرم با ٤٨ سال سن سكته مغذي اذنوع خونريزي كرده سمت راست وتكلم آن غير فعاله خواستم
    ازبوشهر مزاحمتون ميشم گفتم اگه بشه بيارمش كليلينك

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای خانم دکتر وهابی متخصص مغزو اعصاب نوبت ویزیت تهیه فرمائید لازم به ذکر است تمامی مدارک پزشکی ایشان نیز همراه آورده شود.

  13. سلام.خسته نباشید. بنده برادری دارم 11 ساله که دارای اختلال اتیسم است ..این بیماری در وی از 3 سالگی تا به حال با وی است..میخواستم از خدمتتون بپرسم که این دارو تاذ چه اندازه برای بهبود بیماری برادرم موپر است؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      درمان های غیردارویی در اوتیسم جایگاه پر رنگ تری دارند‌.میزان اثربخشی این دارو در اوتیسم هنوز دقیقا مشخص نشده است‌.

  14. با سلام جهت بيماري ibs قرص نورتیریتیپلین 10 تجویز گردید پس از 25 روز مصرف احساس سرگیجه خفیف داشتم که به گفته پزشک گوارش کم و قطع کردم که هم سرگیجم بیشتر شده و هم حال روحی و دل آشوبی شدید دارم لطفا راهنمایی نمایید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است برای پزشک متخصص اعصاب و روان نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  15. Ba salam.madaram marize doktora goftan alzaymere,alan 3sale marize roz be rozam bad tar mishe,2sale dg harf nemizane,1salam hast ke rah raftanesh kond shode,3mahe ke dg rah nemire,be zor mibarimesh hamom,taze doktoresho avaz kardim,ishonam tashkhis dadan ke magzesh az biron kochik mishe barash ampole cerebrolysin tajviz kardan har roz 10ml ba nesfe serom mizanim be joz jome ha o 2shanbe ha.vali maman bad jor bi halo sost shode,haminjori cheshash mire o mikhabe.khahesh mikonam rahnemayim konin,madaram 54salrshe

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      برای خانم دکتر وهابی برای ایشان نوبت ویزیت بگیرید
      نیاز به بررسی طبی وجود دارد

  16. عليرضا خاكپور

    با سلام و خسته نباشيد
    پسري 2 سال و 6 ماهه دارم به خاطر دير راه رفتنش يك سال و دو ماه است تحت مراقبت پزشك فوق تخصص مغز و اعصاب كودكان است چهار دست پا راه مي رود بلند مي شود براي چند ثانيه مي ايستد دستش را بگيري راه مي رود كليه جملات و كلمات را متوجه مي شود و حرف زدنش هم در حد بابا ماما به دادا عليرضا آنا چاي و…. مي باشد آخرين نوار مغزي كه در تاريخ 15/9/93 گرفته شد دكتر ش گفت نوار مفزش پاك پاكه – 12 عدد آمپول سربرولايزين تجويز كرد وبراي 12 هفته ، هفته يك عدد . ضمنا از تاريخ 24/12/92 شربت ليسكانتين هم مصرف مي نمايد ممنون ميشم راهنمايي ام كنيد .

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      متاسفانه کلینیک ما در زمینه مغزواعصاب کودکان فعالیت تخصصی ندارد.
      سپاس

    2. سلام روزانه یک استکان کوچک عرق بادرنجبویه استفاده کنید براش صد درصد راه میافته نگران نباشید

      1. سلام من آمپول سربرولایزین دارم برای داداشم گرفته بودم چن تاش مونده کسی خواست با قیمت مناسب بهشون بدم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *