وسواس تان را در جایروس تشخیص دهید و درمان کنید!

تعریف وسواس

راجع به تعریف وسواس در یاداشت­های قبلی گفتیم که شامل:

مجموعه­ ای از الگوهای ناخواسته تفکر، احساس و رفتار است که بسیار استرس­ آور و بی ثمر بوده و بدون درمان به دشواری می­توان کنترل­شان کرد.

الگوهای تفکر شامل افکار، تصاویر ذهنی و تکانه های بی معنی، ناخواسته و غالبا ناخوشایند، به نام وسواس فکری هستند که برخلاف خواسته فرد به ذهن می­آیند و باعث اضطراب و یا ناراحتی فرد می­شوند.

این احساس اضطراب به نوبه خود باعث می­شود برای مقابله با این افکار وسواسی کاری انجام دهد تا اضطراب کاهش پیدا کند.

رفتارهای وسواسی ، رفتارها یا عملکردهایی است که اگر چه آنها را بی معنی یا افراطی می دانید ، با این حال احساس می کنید که باید آنها را انجام بدهید .

افکار وسواسی تصاویر و افکار افراطی یا بی معنا هستند. گاهی اوقات شما سعی می کنید که در انجام دادن آنها علی رغم مشکلات و زحمات زیاد مقاومت کنید . ممکن است تا زمانی که آن رفتار را انجام نداده  و یا تمام نکرده اید ، همچنان اضطراب داشته باشید .


راه‌های نوین درمان وسواس: از ذهن آگاهی تا داروهای پیشرفته

 

درمان‌های روانشناختی

درمان شناختی رفتاری (CBT)

درمان شناختی رفتاری (CBT) مؤثرترین روش درمانی برای وسواس است. CBT به افراد کمک می‌کند تا الگوهای فکری منفی خود را شناسایی و تغییر دهند و رفتارهای وسواسی خود را کنترل کنند.

مواجهه و جلوگیری از پاسخ (ERP)

ERP یک جزء کلیدی از CBT است که در آن فرد به طور تدریجی و در محیطی کنترل‌شده با موقعیت‌ها یا اشیاء ایجادکننده اضطراب روبرو می‌شود و از انجام رفتارهای اجباری جلوگیری می‌کند.

درمان دیالکتیکی رفتاری (DBT)

DBT به افراد کمک می‌کند تا مهارت‌های مقابله‌ای برای کنار آمدن با احساسات شدید را یاد بگیرند و افزایش آگاهی از لحظه حال را تجربه کنند.

داروهای ضد اضطراب و ضدافسردگی

مهارکننده‌های بازجذب سروتونین انتخابی (SSRIs)

SSRIs دسته‌ای از داروهای ضدافسردگی هستند که می‌توانند به کاهش علائم وسواس کمک کنند. این داروها با افزایش سطح سروتونین در مغز کار می‌کنند.

داروهای ضد دوقطبی

در برخی موارد، داروهای ضد دوقطبی نیز ممکن است برای کاهش علائم وسواس تجویز شوند.

رویکردهای تکمیلی و جایگزین

طب سوزنی

طب سوزنی می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند و به عنوان یک درمان تکمیلی برای وسواس مورد استفاده قرار گیرد.

مدیتیشن و آگاهی

تمرینات آگاهی و مدیتیشن می‌توانند به افراد کمک کنند تا با افکار وسواسی خود به شیوه‌ای سازنده‌تر کنار بیایند.

انتخاب بهترین گزینه درمانی

انتخاب درمان باید بر اساس شدت علائم، پاسخ فرد به درمان‌های قبلی، و ترجیحات شخصی او صورت گیرد. مشورت با یک متخصص سلامت روان می‌تواند در تعیین بهترین مسیر درمانی کمک‌کننده باشد.

درمان وسواس اغلب نیازمند یک رویکرد چندوجهی است که ممکن است شامل ترکیبی از درمان‌های روانشناختی، دارویی و تکنیک‌های تکمیلی باشد. پیگیری منظم و انعطاف‌پذیری در تطبیق برنامه درمانی می‌تواند به بهبود پایدار کمک کند.


مرکز تخصصی جایروس یکی از قطب های درمان وسواس در کشور است.

برای کسب اطلاعات تماس به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید یا اینجا  کلیک کنید.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

7 دیدگاه دربارهٔ «وسواس تان را در جایروس تشخیص دهید و درمان کنید!»

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      با مرکز شماره یک تهران (قلهک) تماس بگیرید و از دکتر فاطمه رنجبر (فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان) تایم ویزیت اخذ نمایید.

  1. سلام.خواهشا سوالم رو جواب بدین.به دلیل وسواس فکری و فوبیا و گاهی پانیک به تجویز پزشک یکسال اس سیتالوپرام خوردم و به دلیل اینکه تغییر آنچنانی در وسواس نکردم قرص رو قطع کردم و به دلیل قرنطینگی نتونستم برم دکتر.و تا بحال از چند روانپزشک مجازی مشاوره گرفتم.اولین پرشک گفتن کلومیپرامین ۲۵ و ریسپریدون۱.چند روز خوردم ولی بشدت حالم بد میشد انگار حالت غش بهم دست میداد.قرص رو قطع کردم.باز از دکتر دیگه ای پرسیدم گفتن ریسپریدون رو قطع کن فلوکسامین و کلومیپرامین بخور درصورتی که یک نسخه هم قبل از همه ی این ها فلوکسامین100 و ریسپریدون1 خورده بودم و اون هم بشدت حالمو بد میکرد و دقیقا بعد از خوردنش بیهوش میشدم و صبح هم که بیدار میشدم چشمام نمیدید.به دکتر دیگه ای دوباره پیام دادم و ایشون گفتن کلومیپرامین ۲۵ بخورم.و گفتن اگر عارضه داشت آسنترا ۵۰ بخور…خواهشا کمک کنید کدوم یک از این قرصا برای درمان من مفید تره و عوارض کمتری داره؟چون من تنگی نفس و آلرژی بینی و ترس از تهوع و…هم دارم.ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت پاسخ دقیق در این خصوص نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  2. آیا میشود بدون دارو وسواس بالاتر از هفده سال را درمان نمود و اضطراب واسترس ناشی از وسواس را به حداقل ممکن رساند یا که خیر ممنون میشوم پاسخگو باشید بدون اینکه ایمیل من رابخواهید راهنماییم نمایید.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      اتحاذ راهکار درمانی مناسب بستگی به نوع اختلال و شدت آن دارد. بابراین چهت پاسخ دقیق در این خصوص نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. بهتر است در این خصوص تحت نظر روانپزشک قرار گیرید و طبق نظر ایشان عمل نمایید. گاهی جهت کنترل و بهبود اختلال، نیاز به مصرف دارو می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *