10 درمان خانگی برای تسکین میگرن

10 درمان خانگی برای تسکین میگرن

میگرن ها سردرد های معمولی نیستند،اگر تجربه ی آن را دارید میدانید که درد کوبنده،حالت تهوع و حساسیت به نور و صدا به سراغتان می آید.در زمان حمله ی میگرن ،شما تقریبا هر کاری میکنید تا درد مرتفع بشود .

روش های طبیعی بدون دارو راه هایی هستند که علائم میگرن را کاهش می دهند.

این درمان های خانگی ممکن است به بهبود میگرن یا دست کم به کاهش شدت و مدت زمان آن ها کمک کنند.

نکته:میگرن شدید ممکن است به درمان و داروی افزایشی نیاز داشته باشد.با دکتر خود راجع به شیوه ی درمانی که برای شما مناسب است صحبت کنید.

  1. از هات داگ ها پرهیز کنید.
  • رژیم غذایی نقش اساسی در جلوگیری از میگرن ایفا میکند.بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها بعنوان محرک های میگرن شناخته میشوند،مانند:

-غذاهای نیترات دار مانند هات داگ ها گوشت های لذیذ،بیکن و سوسیس هاُ

– شوکولات

– پنیری که حاوی تیامین ترکیب شده ی طبیعی باشد مانند :پنیر آبی،پنیر فِتا،پنیر چــدار،پنیر پارمایی و پنیر سوئیسی

– الکل،مخصوصا شراب قرمز

– غذا هایی که حاوی اسید گلوتامیک مونوسدیم(MSG)،افزودنی های خوش طعم و خوش بو

– غذاهایی که بسیار سرد هستند مانند بستنی و نوشیدنی های یخ زده

– خوراکی های فرآوری شده

– غذاهای اسیدی(مانند ترشی)

– حبوبات

– میوه های خشک شده

– محصولات فرآوری شده ی روزانه مانند شیر پرچرب،خامه ترش و ماست

 

مقدار کمی کافئین ممکن است در بعضی ها درد میگرن را کاهش دهد.کافئین همچنین در بعضی از داروهای میگرن وجود دارد.اما مقدار زیاد کافئین ممکن است باعث بروز میگرن شود.هم چنین ممکن است سبب سردرد در اثر اعتیاد به کافئین زیاد شود.

برای تشخیص اینکه کدام غذاها و نوشیدنی ها سبب میگرن در شما میشوند،غذاهای روزانه را یادداشت کنید.هرچیزی که میخورید را ضبط کرده و یادداشت کنید که پس از آن چه احساسی داشته اید.

  1. روغن اسطوغدوس مصرف کنید

استنشاق روغن عصاره ای اسطوغدوس به سادگی درد میگرن را کاهش می دهد.بر طبق تحقیقات کسانی که روغن اسطوغدوس را در حین حمله میگرن برای 15 دقیقه استنشاق کرده اند تسکین سریعتری را نسبت به کسانی که مسکن استنشاق کردند،تجربه کرده اند.

روغن اسطوغدوس میتواند مستقیما استنشاق شود یا بصورت رقیق شده برای شقیقه ها بکار گرفته شود

 

  1. انگشت درمانی را امتحان کنید.(طبی که مشابه طب سوزنی است ولی به جای سوزن از انگشت استفاده میشود)

انگشت درمانی ورزشی است که فشار را با انگشتان و دست ها بر نقطه ی خاصی از بدن وارد میکند تا درد و علائم را تسکین دهد بر اساس مجله سیستماتیک 2014 ،انگشت درمانی ،درمان آلترناتیو معتبری برای کسانی است که از سردرد های مزمن و دیگر دردها رنج میبرند.تحقیقات جداگانه ای کشف کرده است که انگشت درمانی میتواند به تسکین میگرن های همراه با حالت تهوع کمک کند.

 

  1. به دنبال بابونه زرد باشید.

 

بابونه ی زرد گیاه گل داری است که شبیه به دِیـــزی(daisy)است .این یک درمان محلی برای میگرن است.طبق مجله سیستماتیک  2014 اگرچه شواهد زیادی وجود ندارد که نشان دهد بابونه ی زرد به بهبود میگرن کمک میکند،هم چنان بسیاری از مردم مدعی هستند که به علائم میگرنشان بدون اینکه عوارض جانبی داشته باشد ، کمک میکند.

 

  1. از روغن نعناع استفاده کنید.

 

بر طبق تحقیقات 2010، منتول موجود در روغن نعناع ممکن است از وقوع میگرن جلوگیری کند.تحقیقات نشان داد که استفاده از راه حل استفاده از منتول برای پیشانی و شقیقه ها تاثیر بیشتری نسبت به استفاده از مسکن برای درد میگرن همراه با حالت تهوع  و حساسیت های ضعیف دارد.

 

  1. به دنبال زنجبیل باشید.

 

زنجبیل به عنوان درمان حالت تهوع با منشا های متنوع ،از جمله میگرن شناخته شده است.این ممکن است خاصیت های دیگری هم برای میگرن داشته باشد.بر طبق تحقیقات گرده ی زنجبیل شدت و زمان میگرن را به همان خوبی تجویز داروی سوماتریپتان و با عوارض جانبی کمتر،کاهش میدهد.

 

  1. در کلاس های یوگا ثبت نام کنید.

 

یوگا از نفس کشیدن ،مدیتیشن و فیگورهای بدن برای بهبود سلامتی و حال خوب داشتن استفاده میکند.تحقیقات نشان میدهد که یوگا احتمالا فرکانس،مدت زمان و شدت میگرن را کاهش و تسکین میدهد.گمان برده میشود که یوگا،میزان اضطراب را بهبود میبخشد، تنش را از نقاط مورد حمله ی میگرن  می زداید و موجب سرحال آمدن میگردد.

 

  1. بیوفیدبک را امتحان کنید.

 

بیوفیدبک یک متد ریلکسیشن است.که به شما آموزش میدهد  چگونه واکنش های خودکار به استرس را کنترل کنید.بیوفیدبک ممکن است برای میگرن هایی که به سبب واکنش فیزیکال به استرس مانند انقباض ماهیچه ها  ایجاد میشوند،مفید واقع شود.

 

  1. منیزیم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

 

کمبود منیزیم با سردرد و میگرن عجین شده است.تحقیقات نشان داده که تکمیل اکسید منیزیم به درمان میگرن حاصل از سرو صدا کمک کند.هم چنین به میگرن های حاصل از دوره ی قاعده گی بهبود میبخشد.

 

شما میتوانید منیزیم را از طریق غذاهایی مانند:

  • بادام ها
  • دانه های کنجد
  • تخمه آفتاب گردان
  • آجیل برزیلی
  • بادام هندی
  • کره بادام زمینی
  • بلغور جو
  • تخم مرغ ها
  • شیر

به دست آورید.

  1. پیغام ها را ثبت کنید.

بر طبق مطالعات پیام های هفتگی میتوانند فرکانس های میگرن را کاهش دهد و به  سریع خوابیدن کمک کند.تحقیقات پیشنهاد میکند که پیغام ها ،استرس با منابع مشخص و مهارت هایی که نیاز به تعادل دارند را بهبود میبخشد.هم چنین به کاهش تپش قلب ،اضطراب و سطوح کورتیزول کمک میکند.

 

نکته:

اگر میگرن گرفته اید میدانید که عواقب از عهده ی آن برآمدن میتواند چالش برانگیز باشد..ممکن است شغل خود را از دست بدهید یا قادر نباشید فعالیت های مورد علاقه ی خود  را دنبال کنید.درمان های ذکر شده در بالا را امتحان کنید و اندکی تسکین بجویید.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *