یک راه موثر برای کنترل خشم

یک راه موثر برای کنترل خشم

خشم یک حالت درونی است که درجه های مختلفی دارد و میتواند با علائم فیزیولوژیکی ،عاطفی وشناختی و کلامی تعامل داشته باشد .خشم یک احساس طبیعی به نظر میرسد با این حال با گذشت زمان میتواند مشکل ساز شود مانند حمله ،خشونت و خسارت های مالی .از آنجایی که خشم همراه با رفتارهای منفی دیگر است مانند خصومت ،تجاوز و… همراه است مهم است که خشم را به طور مستقل مورد بررسی قرار داد و نیاز به تجزیه و تحلیل جداگانه دارد.

یکی از راه های موثر کنترل خشم و مدیریت آن بیوفیدبک است .بیوفیدبک یک روش غیردارویی است که برای خود آگاهی روی علائم ناخودآگاه بدن می باشد که روح و روان بر روی جسم ایجاد می کند.بیوفیدبک مانند سونوگرافی یک روش غیرفعال نیست بلکه به فرد یاد میدهد تا کنترل بیشتری برروی علائم جسمی خود داشته باشند .

انجمن روانپزشکی و بیوفیدبک (AAPB)،اتحادیه بین المللی صدور گواهینامه بین المللی(BCIA )، جامعه بین المللی نوروفیدبک چنین تعریفی را بیوفیدبک ارائه دادند:

بیوفیدبک فرایندی است که فرد را برای یادگیری نحوه تغییر فعالیت فیزیولوژیک با هدف بهبود سلامت وکارایی قادر می سازد. با ابزارهای  دقیق اندازه گیری می شود وفعالیت های فیزیولوژیکی مانند:  امواج مغزی، عملکرد قلب ، تنفس، فعالیت عضلانی و درجه حرارت پوست را مورد بررسی قرار میدهد.

این روش درمان به سرعت بازخورد را به مراجع نشان میدهد و اغلب با تغییر در تفکر،احساس و رفتار در ارتباط است و تغییرات فیزیولوژیک با گذشت زمان میتواند اتفاق بیفتد.

انجام بیوفیدبک در مراکز روانشناختی و بیمارستان ها قابل اجرا است.در طول سالهای اخیر از بیوفیدبک برای شرایطی از جمله : اضطراب ، بی خوابی ، سردرد و بیش فعالی کاربرد دارد و اثر بخشی آن در مطالعات به وضوح دیده شد.

تجزیه و تحلیل پنج مقاله  که 2 تا از این 5 مقاله  که در سالهای 1982 تا 2017 منتشر شده بود و 3 تا مقاله دیگر در سالهای قبل تر انجام شده بود اثر بخشی بیوفیدبک را تائید کرده اند .

با این حال، روشن است که برای حمایت از اثربخشی بیوفیدبک تنها در درمان خشم نیاز به مطالعات بیشتری است زیرا در بسیاری از مطالعات علاوه بر روش بیوفیدبک به طور همزمان  از روش های درمانی مانند آرام سازی ، روش شناختی – رفتاری نیز استفاده شده است و معلوم نیست که آیا بیوفیدبک نقش عینی در نتایج داشته است یا خیر.

منبع:

neuroregulation

  • مریم عبداللهی
  • روانشناس و نوروتراپیست

 

ارائه خدمات تخصصی نوروفیدبک و بیوفیدبک

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *