کوک چیست ؟

کوکایین 2

کوکایین چیست ؟

کوکایین یک داروی محرک است که به صورت یک پودر سفید مصرف میشود و با نام راک هم شناخته میشود .نامهای رایج ان بین مردم برف ,کوک و غیره میباشد .افراد معتاد ان را به داخل بینی خود میکشند و یا ان را درون رگ ها و ماهیچه ها یشان تزریق میکنند .میتوان کوکایین را با با ماری جوئانا و یا سیگار تنباکو ترکیب نمود .

دلالان مواد ان را با دیگر مواد ترکیب میکنند تا بتوانند میزان بیشتری بفروشند .مواد افزوده به کوکایین میتوانند برای سلامت فرد بسیار خطرناک باشند و این در حالی اس که مصرف کننده اصلا نمیداند چند درصد از ماده از کوکایین تشکیل شده است .

کراک چیست ؟

کراک همان کوکایین پردازش شده است و میتوان ان را دود نمود .ظاهر ان شبیه قطعات صابون است و بافت سختی دارد .

زمانی که فرد کراک را دود میکند  به نسبت زمانی که پودر ان را مصرف میکند ,ماده با سرعت بالاتر و با دوز بالاتری به مغز میرسد .در این حالت فرد گرایش بیشتری به مصرف مجدد کراک دار د و به زودی به سراغ ان میرود .

کوکایین و کراک چه بالایی بر سر شما می اورد ؟

این مواد به دلایل زیادی خطرناک هستند که از ان جمله میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

  • حمله قلبی
  • مرگ
  • اختلال در عملکرد جنسی
  • اعتیاد حتی پس از مصرف تفریحی
  • اعتیاد حتی پس از یک بار مصرف
  • سکته مغزی
  • اختلال در ضربان قلب
  • افسردگی
  • سکته
  • رفتار های خشونت امیز

معمولا افراد معتاد به کوک این علائم را دارند :

  • انها نمی توانند زندگی خود را کنترل نمایند
  • هر کاری انجام میدهند تا کوک بیشتری بدست بیاورند
  • مقادیر بالایی پول را خرج این ماده میکنند
  • علاقه خود به دوستان و خانواده و فعالیت های اجتماعی را از دست میدهند
  • نیاز دارد کوک مصرف کند تا به حالت عادی بازگردد

چرا افراد به کوکایین معتاد میشوند ؟

کوکایین تغییرات شیمیایی در مغز ایجاد میکند که حس شادی را کنترل میکند و باعث ایجاد گرایشی شدید به مصرف مجدد دارو میشود .

این تغییرات شیمیایی حتی پس از قطع مصرف دارو ,درمغز وی باقی می مانند .زمانی که فرد کوکایین مصرف میکند احساس لذت زیادی را تجربه میکند و با توقف مصرف ان به افسردگی شدید مبتلا میشود .

در نتیجه فرد با تجربه افسردگی شدید دوباره به سمت کوکایین کشیده شده و به ان دوران فقدان لذت میگویند و فرد در اثر ان بدون کوکایین نمیتواند زندگی شادی داشته باشد .این حالت میتواند برای سالها ادامه یابد و به فرد اجازه نمیدهد که ترک کند و دقیق به همین دلیل است که ترک کوک کاری بس دشوار است .


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «کوک چیست ؟»

  1. من ۱۷ سالمه تفریحی کوک اسنیف کردیم با رفیقم ی گرم گرفته بودیم ۹۸۰ هزار بعدش توی ۲ روز تمومش کردیم هر روز ۲ لاین نفری اسنیف کردیم بار دوم ک اسنیف کردیم ساعت ۳ ظهر بود ۱ ساعت حال خوبی داشت ولی بعدش ک اومدیم پایین خیلی افسرده شدیم مردمک چشمامون خیلی بزرگ شده بود کویر بودیم و تابلو ، شب ک خوابیدیم هردوتامو توهم میزدیم و کلا تو ۴۸ ساعت ۳ ساعت خوابیدیم روز بعدش خیلی خمار اش بودیم ک بازم بزنیم رفیقامون گفتن طرف شیشه داده بهتون جای کوک ولی هم تلخ بوذ هم زبونو بیحس میکرد هم بافت نرمی داشت لطفا میشع راهنمایی کنید معتاد شیشه شدیم یا کوک چون هربار از اون میگیریم وضعمون خبلی خرابه میخواییم ترک کنیم لطفا بگید معتاد کوک شدیم یا شیشه خیلی ممنون

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      جهت بررسی این موضوع، نیاز به ارزیابی بالینی شما می باشد.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید و از دکتر قاسم زاده (روانپزشک و درمانگر اعتیاد) تایم مشاوره و ویزیت اخذ نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *