کودک و زبان دوم

آشنا کردن کودک با زبان دوم راحت تر از چیزی است که تصور می کنید. در دنیای جهانی شده ما حرکت بسیار عاقلانه ای است.

در حال حاضر شاید بیشتر به اولین کلماتی که  فرزندتان به زبان می آورد  توجه دارید تا اینکه برایتان مهم باشد به چه زبانی آن کلمات را ادا می‌کند. یا اگر دارید به کودکتان الفبا را می‌آموزید،  احتمالاً مطرح کردن الفبا به زبان چینی  در فهرست کار‌هایتان قرار ندارد. اما بهترین زمان معرفی زبان دوم به کودکتان در واقع همزمان با یادگیری زبان اول است. نانسی رودز (Nanncy Rhodes) مدیر آموزش زبان‌های خارجه در مرکز زبان‌های کاربردی در واشنگتن دی سی می‌گوید: “مغز کودک به طور طبیعی آماده جذب زبان است. کودکان از زمان تولد تا دوران بلوغ می‌توانند چندین زبان و لهجه آن‌ها را به آسانی بیاموزند”.

به طور کلی یک کودک نه تنها می‌تواند زبان را سریع‌تر از یک فرد بزرگسال بیاموزد و آن را در ذهن خود نگه دارد، بلکه دوزبانه بودن در واقع قدرت مغز او را افزایش می‌دهد. مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که فهم زبان دیگر می‌تواند مهارت‌های شفاهی زبان مادری کودک، توانایی حل مساله و نمره آزمون او را افزایش دهد. کارن مک گیلوری (Karen MacGilvray) مدیر آموزش – Language Stars برنامه زبانی کودکان در شیکاگو می‌گوید: یادگیری زودهنگام این مسئله که یک شئ می‌تواند به نام های مختلف و روش های مختلف توضیح داده شود مثل :  House ،Maison، Casa، انعطاف پذیری او در تفکر و خلاقیت  افزایش می‌دهدروز به روز والدین به اهمیت تربیت فرزندانشان به عنوان یک شهروند جهانی پی می‌برند. ایجاد میل و اشتیاق یادگیری زبان دوم بهترین امتیازی است که می‌توانید به کودکتان بدهید.

کودک و زبان دوم

از همین حالا شروع کنیم

بهترین راه معرفی زبان دوم به کودک قرار گرفتن در معرض آن زبان است – بدون ترجمه به زبان مادری. اگر خانواده دو زبانه‌ای هستید، خوش به حالتان، از این فرصت برای قرار دادن کودکتان در معرض زبان بومیتان استفاده کنید. البته می‌توانید او را در کلاس زبان‌هایی که نوزادانی در سن ۶ ماهگی شعر می‌خوانند و بازی می‌کنند، ثبت نام کنید. یا می‌توانید پرستاری را استخدام کنید که زبان دوم را سلیس صحبت می‌کند. نگران این نباشید که یادگیری زبان خارجی همزمان با زبان مادری‌اش باعث اشتباه و گیج کردن او شود. فرانکوی تیبات (Francoi Thibaut) مدیر کار گروه زبان کودکان در شهر نیویورک توضیح می‌دهد که: «به نظر نمی‌رسد محدودیتی در تعداد کلماتی که مغز انسان در سنین کودکی می‌تواند ذخیره کند وجود داشته باشد. کودکان به طور ذاتی دارای قوه تمیز یک زبان از زبان دیگر هستند».

یادگیری را تبدیل به یک فستیوال جذاب کنید

کلاس‌های گران قیمت و ترم‌های زبان ژاپنی جزو گزینه‌های اکثر خانواده‌ها نیستند، اما فقط قرارگیری تدریجی کودک در محیطی که به زبان خارجی در آن صحبت می‌شود، کافی است. مک گیلوری می‌گوید: «شاید کودکتان آن زبان را سلیس و روان صحبت نکند، اما هرچیزی که باعث تحریک کنجکاوی او شود مفید واقع می‌شود.» شیوه‌های زیر را به کاربگیرید تا کودک نوپای ۳ یا ۴ ساله‌تان به زبان علاقمند شود.

نگاه کن و یادبگیر

دی وی دی‌های آموزشی و برنامه‌های کامپیوتری منابع خوبی هستند. کودکتان چند کلمه را خواهد آموخت و با صدا‌های خاص آن زبان آشنا خواهد شد.

انواع بازی به اجرای دو زبانه

با انجام  بازیهای سنتی اعداد، رنگ‌ها و حیوانات به دو زبان، می توانید او را با زبان دیگر آشنا کرده و به آن علاقه مند کنید.

رقص

کودکان واقعاً با موسیقی هماهنگ می‌شوند، بنابراین ترانه‌های کودکانه را از سایت کشورهای دیگر دانلود کنید. رودز (Rhodes) می‌گوید: «کودکتان شاید معنای آن‌ها را نداند، اما تنها شنیدن زبان دیگر به او کمک می‌کند تا در آینده صدا‌ها و عبارت‌ها را از هم تشخیص بدهد.

استفاده از کلمات زبان خارجی در مکالمات روزانه

چند کلمه ی ساده را خودتان یاد بگیرید و آن‌ها را در طول کار‌های روزانه‌تان استفاده کنید. برای مثال در فروشگاه از کودکتان بپرسید که آیا ( apple سیب) نیاز داریم؟ «هنگام خواب وقتی که به او سر می‌زنید بگویید good night .

داستانهایی از سراسر جهان

سری به کتابخانه محله‌تان بزنید و سراغ کتاب‌های کودکان به سایر زبان‌ها را بگیرید. همچنین عناوین جدیدی وجود دارند که کلمه‌های غیر از زبان مادری را وارد داستان کرده‌اند.

براساس گزارش‌ها این مادران زبان‌شناسان کوچکی را تربیت کرده‌اند:

♦ جسیکا آلبا (بازیگر هالیوود) علی رغم اینکه اصالتاً مکزیکی بود، زبان اسپانیایی را سلیس صحبت نمی‌کرد – اما تلاش می‌کند که دخترش در این زبان مهارت بیابد.

♦ آنجلینا جولی (بازیگر هالیوود)، که در جنوب فرانسه زندگی می‌کند، می‌گوید که زبان فرانسوی در میان خانواده او که ترکیبی از فرهنگ‌های مختلف است، زبان دوم است.

♦ چهره زیبا تنها چیزی نیست که از هایدی کلوم (بازیگر هالیوود) به فرزندانش به ارث رسیده است. بلکه آن‌ها در حال آموختن زبان بومی مادرشان یعنی آلمانی نیز هستند.

♦ جمی پرسلی در دوران بارداری به همراه پسرش، دزی، موسیقی اسپانیایی گوش می‌داد و می‌خواهد او در حالی که به رشد خود ادامه می‌دهد زبان اسپانیولی را نیز یاد بگیرد.

منبع:

parentnig


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *