کنترل رفتار مخرب در کودکان

 

تربیت والدین

 

اگر کودک همچنان به رفتار مخرب خودش ادامه داد باید یک قدم به سمت جلو حرکت کنید،:

 

 

از مهلت استفاده کنید:

اگر کودک دستور العمل های شما را برای بازی با یک اسباب بازی هر دفعه نادیده میگیرد یا با اسباب بازی تعیین شده بازی نکرد از این روش استفاده کنید، به او بگوئید:” تو حرفم را گوش ندادی به همین دلیل برو 3 دقیقه روی صندلی آشپزخانه بشین”.

البته دقت کنید که زمان باید متناسب با سن کودک باشد سپس او را به مکان مورد نظر انتقال دهید و بعد از اتمام زمان از کودک بخواهید که اسباب بازی را برداشته و در جایش قرار دهد.

[divider]

 

اسباب بازی را برای مدتی کنار بگذارید :

اگر کودکی بدون صدمه زدن به اسباب بازی نمی تواند  با آن بازی کند به او بگوئید آمادگی بازی با ان را ندارد و اسباب بازی را برای زمانی خاص بردارید و تا پایان زمان پنهان کنید.

 

[divider]

 

ازجبران استفاده کنید:

اگر فرزندتان یکی از وسایلش را خراب کرد به او پسب بدهید تا تکه های آن را به هم بچسباند در جایی که آن وسیله قابل درست باشد، در غیر اینصورت از او بخواهید تا قطعات شکسته شده را جمع کرده و در سطل زباله بریزد هرگز شما جای او جمع نکنید ، او را مجبور کنید تا تمیز و درست استفاده کردن از اسباب بازی ها را تمرین کند. علاوه بر این یا انجام یک کار خاص باید هزینه وسیله شکسته شده را تهیه کند ، البته مد نظر داشته باشید که نظارت شما بر تمامی این مراحل حائز اهمیت است.

 

در صورتی که رفتارهای تخریب گرانه کودک اضلاح نشد حتما پیشنهاد میشود به یک روانشناس کودک مراجعه فرمائید.

مریم عبداللهی

  •  مریم عبداللهی 
  • روانشناس و نوروتراپیست

[divider]

مرکز فوق تخصصی آلومینا ارائه دهنده خدمات دارویی و غیر دارویی(مشاوره ،نورورفیدبک ،بازی درمانی )


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «کنترل رفتار مخرب در کودکان»

  1. سلام حسین هستم از مهاباد درتاریخ پنجم دیماه هفتاد و شش یکبار ماری جوانا مصرف کردم تا الان عوارض شدید پانیک و فوبیا زندگی ام را نابود کرده است با توجه به معاینات و داروهای اعصاب و روان طی این چن سال هنوز تا بهبودی کامل راه و داروی لازم را نیافته ام توروخدا به من کمک کنید تا بقیه ی عمرم را بهتر و بدون از ترس و وحشت زندگی کنم با سپاس حسین از مهاباد

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      با سلام. اگر امکان مراجعه به تهران را دارید، آقای دکتر قاسم زاده در این زمینه به شما کمک می کنند. با سپاس.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *