کمبود نوراپی نفرین و راه های درمان طبیعی بیماری افسردگی

سطح هورمون نوراپی نفرین در بدن و ارتباط آن با الگوی خواب، خلق و خو و تمرکز

در ارتباط با سنجش میزان نوراپی نفرین در بدن، به دو نکته توجه داشته باشید: امروزه، آزمایش ادرار برای 24 ساعت یکی از بهترین راه های سنجش میزان نوراپی نفرین، این فرارسان عصبی در مغز است. با این وجود، تکنیک خاصی برای تعیین میزان دقیق نوراپی نفرین در بخش های مختلف مغز  وجود ندارد. حتی تکنیک های آزمایشگاهی خاصی برای سنجش میزان عملکرد این فرا رسان های عصبی در مغز و یا انتقال این یاخته های عصبی وجود ندارد. به همین علت، آزمایش ادراری که در طی 24 ساعت از کودک گرفته شده است، می تواند با میزان نوراپی نفرین در سیستم عصبی ارتباط داشته باشد.

تاثیر نوراپی نفرین در بروز بیماری افسردگی و اضطراب بیمارگونه

تاثیر نوراپی نفرین در بروز بیماری افسردگی و اضطراب بیمارگونه

از آنجایی که نوراپی نفرین نقش مهمی را در کنترل و تعادل احساسات ما ایفا می کند، کمبود آن در سیستم عصبی نیز موجب  بروز اختلالا روحی چون افسردگی و اضطراب شدید می شود. بسیاری بر این باورند افرادی  که از افسردگی و اضطراب شدید رنج می برند، احتمال دارد که دچار کمبود نوراپی نفرین شده باشند.  البته به خاطر داشته باشید که فزونی و مازاد نوراپی نفرین در سیستم عصبی هم منجر به بروز بیماری افسردگی و اضطراب شدید می شود. مقایسه افراد افسرده با اشخاص سالم از نظر روحی نشان می دهد که افراد مبتلا به بیماری افسردگی  از مقادیر زیادی نوراپی نفرین در سیستم عصبی خود برخوردار هستند. هر چقدر که علائم بیماری افسردگی وخیم تر باشد، میزان نوراپی نفرین نیز افزایش پیدا می کند. البته بسته به شرایط جسمی و روحی فرد مبتلا به افسردگی، میزان نوراپی نفرین از فردی به فرد دیگر متفاوت است. مطالعات نشان می دهد که در هر دو مورد افسردگی و اضطراب شدید، وجود مقادیر زیادی از نوراپی نفرین در ادرار کودک منجر به اختلال در عملکرد سیستم عصبی و بروز بیماری های مزمن می شود.

ارتباط نوراپی نفرین با تغییر در الگوی خواب

ارتباط نوراپی نفرین با تغییر در الگوی خواب

کاهش و یا افزایش نوراپی نفرین در سیستم عصبی انسان موجب می شود که فرد به دفعات ناگهان از خواب بیدار شود و همیشه هشیار باشد. مازاد نوراپی نفرین در بدن انسان بر کیفیت خواب او تاثیر می گذارد. بدین منظور، از چندین فرد بزرگسال که از نظر روحی و جسمی کاملا سالم و تندرست بودند، در طی 24 ساعت آزمایش ادرار گرفته شد. علاوه بر آن، افراد مورد آزمایش به مدت دو هفته تحت نظر قرار گرفتند و از آنها درخواست شد که  به هنگام خواب از یک دستبند الکترونیکی که امواج مغزی را به دستگاه مخابره می کند، استفاده کنند.

در مقایسه با افرادی که خواب نرمالی دارند، افرادی که زمان زیادی را در حالت بیداری در بستر به سر بردند، مقادیر نوراپی نفرین و آدرنالین بیشتری در ادرار خود داشتند. مازاد نوراپی نفرین در ادرار افراد نشان دهنده فعالیت بیش از حد سیستم عصبی خودکار  بوده  که در نتیجه آن،  خطر ابتلا به چاقی، سکته مغزی، فشار خون بالا و افزایش قند خون، سندروم متابولیک در این افراد افزایش پیدا خواهد کرد. توجه داشته باشید که افزایش میزان نوراپی نفرین در سیستم عصبی باعث کاهش کیفیت خواب فرد می شود و می دانیم که کمبود خواب نیز به تنهایی منجر به بروز بیماری های مزمن می شود.

اقدامالات لازم در صورت عدم تعادل میزان نوراپی نفرین در سیستم عصبی خودکار

Stress-and-Acne

 

در وهله اول، از روش های تمدد اعصاب و تکنیک های کاهش استرس استفاده کنید. سعی کنید فشارهای عصبی که بر شما متحمل می شود را کم کنید. از آنجایی که نوراپی نفرین متشکل از دوپامین است، مصرف مواد خوراکی یا داروهای حاوی دوپامین مانند آمینو اسیدها، تیروسین و فنیل آلانین به کاشه سطح نوراپی نفرین در سیستم عصبی خودکار کمک می کند.

منبع:

http://www.naturalhealthadvisory.com

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

12 دیدگاه دربارهٔ «کمبود نوراپی نفرین و راه های درمان طبیعی بیماری افسردگی»

  1. سلام خسته نباشید، من adhd دارم و الان قرص اتوموکستین ۱۰ رو مصرف میکنم ،اگر همزمان با اتوموکستین ۱۰،مکمل دوپاویت را نیز برای افزایش دوپامین و نورانی نفرین بدن در جهت کمک به درمانم مصرف کنم مشکلی پیش نمیاد،لطفا راهنمایی کنید ممنون از سایت خوبتون

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      در خصوص پاسخ میزان و نحوه مصرف دارو نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
      متاسفانه بدون بررسی طبی نمی توانیم نظری در این خصوص ارائه دهیم.
      توصیه می شود در این خصوص با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

  2. سلام . مطالب نوشته شده و محتوای اون و پزشکای تیم مینویسند ؟ نوشته شده اختلال کم توجهی و بیش فعالی ازدیاد نوراپی نفرین عاملش. هست و درمان بر مبنای کاعش نوراپی نفرین لازمه . در صورتی که تمام داروهای این اختلال باعت افزایش کاته کولامین ها من جمله نوراپی نفرین میشن مثل متیل فنیدیت همان ریتالین که شبیه سمپاتومیمتیک هاست .و جز محرکهای عصبی ه . امروز حتی داروهای غیر محرک تر مثل اتوموکستین کاربرد داره که خودش مهارکننده بازجذب نوراپی نفرینه. این محتواها بدون نظارت نشر میشه برا اگاهی بیماران و خواننده که پر از اشتباهه . این پزشکای تیم چطور عمل درمان و انجام میدن وقتی هنوز اطلاعاتشون اشتباهه. مگه این ممکنه ؟؟؟

  3. سلام دکتر عزیز پرسش بنده این است آیا هورمون نوراپی نفرین تلاش بر خاموشی استرس دارد یا فعال کننده آن است. به منظوری آیا کسانی که بدون دلیل مدام در حالت جنگ و گریز هستند دچار کمبود نوراپی نفرین هستند یا افزایش نوراپی نفرین سبب آن است؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      نوراپی نفرین هورمون استرس است و باعث افزایش ضربان قلب، انقباض عروق ، انبساط راه‌های هوایی و افزایش قند خون شده و در بروز واکنش جنگ و گریز سیستم عصبی سمپاتیک موثر است.
      نوراپی نفرین در بدن هم به صورت هورمون، و هم به صورت انتقال دهنده عصبی دارای کارکرد است. در حالت هورمون، به عنوان هورمون استرس باعث افزایش تپش قلب، انقباض رگ‌ها، انبساط راه‌های هوایی ، افزایش قند خون و افزایش جریان خون عضلات و مغز شده و در بروز واکنش جنگ و گریز درسامانه عصبی سمپاتیک موثر است.

  4. سلام.
    اقا من یک سوال دارم و ممکنه جاش ایمجا هم نباشه اما ممنون میشم جوابمو بدید. ایا مضرف مودافینیل به قهروه ایرادی دارد؟ من ضبح ها هم قهوه میخورم و به دنبال ان مودافینیل هم مضرف میکنم. ایا این قهوه اثرات مودافینیل را خنثی می کند؟

  5. من بیماری وسواس فکری و کمی هم فوبیا دارم و ۳ سال پیش دکتر برام قرص سرترالین تجویز کرد و قتی استفاده کردم علائم شدیدی داشتم مثل درد پای شدید و تپش قلب بطوریکه بیشتر از چند دقیقه نمیتونستم راه برم و اگه به راه رفتنم ادامه میدادم حالت تهوع میگرفتم و… دکتر بهم گف که دیگه نباید این قرصو بخوری و بعد ازون چند قرص دیگه برام تجویز کرد و اوناهم بهم نساختن و در آخر قرص فلووکسامین برام تجویز کردن و وقتی استفاده کردم تا ۷۰ درصد بیماریم بهبود پیدا کرده بود ولی بعد از دوسال باعث فاموشی شدیدم شده بود و برام خیلی عذاب آور بود… الان ی ماهه هیچ قصی نمیخورم و حالم اصلا خوب نیس… ی راهی بهم نشون بدین… این کمبود چه چیزی در بدنه؟من کمبود نور اپینفرین دارم؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      درمان وسواس فکری بهتراست علاوه بر درمان دارویی از روش های غیردارویی مانند رواندرمانی نیز استفاده شود .

    2. با توجه به این که گیرنده های سیروتونین و دوپامین شما با مصرف این دارو ها تخریب شده شما الان دچار کمبود این هورمون ها در بدن هستید و کمبود نوراپی نفرین از کمبود دوپامین هستش

  6. وا!!!!من همین حالا داشتم اثرات شیشه رو میخوندم روبدن همین علائم رو داشت.میخاید جوونارو شیشه ای کنید با این داروهاتون؟میخام صدسال لاغرنشم اگه قراره این بلاها سرم بیاد .چه کاریه !!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *