چگونه می توان رفتارهای دیگران را فراموش کرد؟

راه حل هایی برای سلامت ذهن در زیر ارائه شده است :

 

  1. کمتر سخن بگوییم و بگذاریم زمان بگذرد. کم صحبت کردن در مورد مشکل جوش و خروش فرد را کم کرده و سپری شدن زمان نیز باعث می شود آنچه برایمان ناراحت کننده بود، کم کم دور شود.
  2. فقط منتظر بمانید و ببینید پس از آن چا اتفاقی می افتد. ما گاهی سعی می کنیم بلافاصله در مقابل افراد و مشکلات واکنش نشان دهیم، به همین دلیل همیشه به این فکر می کنیم که دفعا بعد چه بگوییم یا چه کاری انجام دهیم. اما به جای این کار بهتر است فقط منتظر بمانیم.
  3. از سرزنش کردن فاصله بگیرید. یادآوری اتفاقات گذشته و تلاش برای سرزنش افراد به ندرت موثر خواهند بود. معمولا طی یک سری حوادث اتفاقات بد و سوء تفاهم هایی رخ می دهند و هیچ کس مستحق سرزنش کامل نیست.
  4. سعی کنید در مورد وضعیت ذهنی و روحی افراد دیگر قضاوت نکنید.
  5. ابتدا با بزرگترین مشکل خود مقابله کنید. متخصصان در این زمینه می گویند: مهم نیست چه اتفاقی افتاده است، بهتر است ابتدا با مشکل بزرگ خود که خشم و عصبانیت است، مقابله کنید. خشم ما را در موقعیتی قرار می دهد که توانایی خود برای پاسخ گویی درست را از دست می دهیم. خشم ما در حقیقت بزرگترین مشکلی است که ما داریم. در این زمینه روی خود کار کنید و قبل از اینکه با شخص یا موقعیتی خاص روبه رو شوید کارهایی انجام دهید، از جمله: تمدد اعصاب تمرین کنید، ورزش کنید و به پیاده روی های طولانی بروید.
  6. در هنگام عصبانیت ذهن شما چروک می شود و نمی توانید به درستی فکر کنید یا خلاق باشید، در نتیجه کنترل موقعیت برایتان سخت خواهد بود. بنابراین اگر می خواهید خوب فکر کنید، نباید از هیچ چیز عصبانی باشید.
  7. سعی نکنید دیگران را کشف کنید. از خود بپرسید که اگر بقیه هم سعی کنند افکار و انگیزه های شما را کشف کنند و به آنها پی ببرند، تا چه اندازه در این تلاش موفق خواهند بود؟ از چه سر نخ هایی می توانند به آنها برسند؟ بنابراین چرا سعی کنید به افکار دیگران پی ببرید؟ احتمال اینکه کشف شما اشتباه باشد، خیلی زیاد است. بنابراین به این ترتیب آنچه در ذهن شما می گذرد، اشتباه است.
  8. افکار شما واقعیت ندارند. به عبارت دیگر تمام آنچه در ذهنتان می گذرد را جدی نگیرید. ما دارای احساسات و عواطفی نیز هستیم – اضطراب، تنش و ترس – که در بدن ما وجود دارند. عواطف ما به شکل فیزیکی ظاهر می شوند و اغلب این را به عنوان نشانه ای از حقیقت داشتن افکار خود در نظر می گیریم. چه احساس بدی پیدا می کنیم اگر متوجه شویم که افکار ما درست نبوده اند.
  9. گاهی واکنش ما در مقابل رویدادها باعث ناراحتی خودمان می شود. با صبر و تقویت دیدگاه می توان از اذیت های بعدی جلوگیری کرد.
  10. هرگز کسی را از قلب خود بیرون نکنید، حتی خودتان ( احساس خود را نسبت به دیگران منفی نکنید.).
  11. شما شعبده باز زمان نیستید. زمانی که به وقایع گذشته فکر می کنیم، اغلب به دنبال این هستیم که چگونه می توانسته ایم رفتار متفاوتی داشته باشیم یا به کارهایی که باید انجام می داده ایم فکر می کنیم. اما آنچه دیروز اتفاق افتاده درست مانند آنچه 1000 سال پیش رخ داده به گذشته تعلق دارد. ما نمی توانیم آنچه را که هفته گذشته، ماه گذشته یا سال ها پیش رخ داده را تغییر دهیم.
  12. به خاطر خودتان ببخشید. ما نسبت به رنج های خود خیلی وفادار هستیم. لزومی ندارد که نسبت به مشکلات وفادار بمانیم. اکثر ما عادت داریم بر روی وقایع و رویدادها تمرکز می کنیم و مدت زیادی به آنها فکر می کنیم. بخشش کاری نیست که به خاطر دیگران انجام دهیم. ما می بخشیم تا بتوانیم راحت تر زندگی کنیم. به این ترتیب می توانیم آزارها و رنج های مربوط به گذشته را نیز فراموش کنیم.
  13. مشغله های ذهنی خود را عوض کنید. بررسی ها نشان داده اند که تخیلات می توانند افکار مضطرب کننده و ناخوشایند را متوقف کنند. سعی کنید تصاویر و مکان های زیبایی را در ذهن خود تصور کنید.
  14. از تخیل خود به شیوه مثبت استفاده کنید.یکی از روانشناسان می گوید زمانی که نمی توانید افکار خود را نسبت به کسی که به شما صدمه زده یا شما را عصبانی کرده، تغییر دهید بهتر است تصور کنید که برایشان توپ زیبایی از نور فرستاده اید. آنها را در این توپ قرار دهید و آنها را احاطه شده در این نور سفید تصور کنید تا زمانی که عصبانیت شما از بین برود.
  15. به مدت 90 ثانیه به ذهن خود استراحت دهید. برای اینکه ذهن خود را آزاد کنید، ابتدا باید الگوی فکری خود را بشکنید. طی 90 ثانیه عواطف و احساسات فرد شکل گرفته و سپس مانند یک موج روی ساحل سقوط می کنند. تغییر خلق و خو، از جمله خشم، فقط 90 ثانیه طول می کشد. در این 90 ثانیه نفس عمیق بکشید و به فرد یا موقعیت مورد نظر فکر نکنید. به این ترتیب می توانید چرخه فکری خود را از بین ببرید.

منبع:

https://www.psychologytoday.com/blog/the-last-best-cure/201405/15-ways-get-someone-out-your-head

نگارنده: سمیه محمدی

مریم عبداللهی

  • مریم عبداللهی
  • روانشناس و نوروتراپیست

برای نوبت ویزیت با ایشان در شعب تهران و کرج اینجا را کلیک کنید

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *