آیا می دانید ورزش کردن بر روی روابط عاشقانه تاثیر مثبت می گذارد؟

ورزش و روابط عاشقانه

آیا می دانسته اید که فعالیت های جسمی و ورزش نه تنها بر روی سلامت جسمی بلکه بر روی روابط عاشقانه شما نیز تاثیر دارد؟ بنابراین چرا دست همسر خود را نمی گیرید و همراه با هم به ورزش نمی پردازید؟ تحقیقات نشان داده اند که زوج هایی که با هم عرق می ریزند، به ندرت دچار مشکل و جدایی می شوند. در حقیقت کار کردن با یکدیگر دارای مزیت های زیر است:

  • باعث افزایش میزان شادی در روابط می شود. بررسی ها نشان داده اند که پس از انجام مشترک یک فعالیت جسمی هیجان انگیز یا چالش، زوجین رضایت بیشتری نسبت به رابطه خود دارند و با شریک خود بیشتر عشق می ورزند. ورزش یک مثال خیلی خوب از فعالیت های قدرتی است که می تواند این تاثیرات مثبت را داشته باشد. ورزش نوعی تحریک فیزیولوژیک محسوب می شود که جاذبه های عاشقانه به دنبال دارد.
  • بهره وری از تمرینات و حرکات جسمی را بهبود می بخشد. یکی از مفاهیم دیرینه در روانشناسی اجتماعی می گوید که صرفا حضور یک شخص دیگر می تواند بر روی توانایی شما در انجام یک فعالیت تاثیر بگذارد. حتی اگر نسبت به انجام یک حرکت ورزشی احساس شایستگی نسبی دارید، می توانید با همراه داشتن همسر یا شوهر خود این توانایی خود را بهبود و ارتقا بخشید. حضور همسرتان بدون اینکه شما متوجه شوید، باعث افزایش سرعت شما می شود.
  • شریک زندگیتان را عاشق تر می کند. ورزش دارای علائمی از تحریک فیزیولوژیک می باشد، از جمله دست های عرق کرده، تپش قلب و تنگی نفس. جالب است که افراد به راحتی این دو شرایط را به جای هم در نظر می گیرند و این امر جذابیت فرد را بالا می برد.
  • به شما کمک می کند تا هدف تناسب اندام خود برسید. زمانی که زوجین مراقب تناسب اندام خود هستند – خود و همسرشان – تمرینات دو نفره رسیدن به این هدف را ساده تر می کند. بررسی های اخیر نشان داده اند که شوهرانی که دارای وزن متوسط هستند، در حضور همسر خود بیشتر درگیر فعالیت های جسمی می شوند. اما توجه داشته باشید زمانی که این هدف مربوط به تناسب اندام خود شماست، بیش از حد به حضور همسر خود تکیه نکنید.
  • پیوند عاطفی بین زوجین را افزایش می دهد. زمانی که با هم تمرین می کنید یا کاری انجام می دهید، زمینه ای را ایجاد می شود که می توانید در فعالیت ها با هم همکاری کنید. به عنوان مثال ممکن است سرعت دویدن یا راه رفتن خود را با همسرتان هماهنگ کنید یا توپ را به سمت هم پرتاب کنید. چنین رفتارهایی نوعی هماهنگی غیرکلامی ایجاد می کند که به نفع هر دو طرف است. هماهنگی غیرکلامی به افراد کمک می کند تا از لحاظ عاطفی وابستگی بیشتری به هم داشته باشند. ورزش بهترین ابزاری است که چنین موقعیتی را ایجاد می کند.

منبع:

https://www.psychologytoday.com/blog/meet-catch-and-keep/201401/5-reasons-why-couples-who-sweat-together-stay-together

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *