چگونه با اضطراب جدایی فرزندمان کنار بیاییم؟

 

دور شدن از والدین برای برای هر کودکی بسیار استرس زاخواهد بود. هم چنین والدین نیز ممکن است به همان میزان نگران کودکانشان شوند. این موضوع برای خردسالان امری طبیعی است و آنان دیر یا زود از این مرحله می گذرند. اما چگونه باید به عنوان یک والد با این مرحله کنار بیاییم؟ در اینجا چند نکته آورده شده است.

 

گام ها:

 دختر

1. سعی کنید خودتان را جای فرزندتان قرار دهید. آنها در این سن ،یعنی بین 3 تا 4 سال، هنوز بسیار خود آگاه هستند وشما به عنوان والد تنها منبع غذا، گرما، عشق، عاطفه، قدرت، اطمینان، امنیت و هرچیز دیگری برای آنان هستید. بنابراین لازم است که درک کنید دوری از شما برای آنان حقیقتا استرس زا خواهد بود.

بغل کردن کودک

2. آنها را از آنچه که قرار است رخ دهد آگاه کنید. به صورت واضح و مستقیم توضیح دهید چه اتفاقی رخ خواهد داد. چند بار این توضیحات را تکرار کنید و این کار را درست قبل از خروج از خانه یا رسیدن پرستار بچه انجام دهید.

– کارهای جالبی که در مدت نبود شما قرار است انجام دهد را برایش تعریف کنید.

– از جملات مثبت استفاده کنید. نگویید “من هرگز تو را برای همیشه ترک نخواهم کرد” بلکه بگویید “زود برمی گردم”.

3. قبل از ترک منزل با مراقبش به تعامل بپردازید. مهم است که فرزندتان ببیند شما با مراقبش روابط خوبی دارید. دقایقی را صرف سرگرم کردن کودکتان با یک اسباب بازی، بازی یا فعالیتی کنید. این کار کمک بزرگی خواهد کرد پس هرگز این مرحله را حذف نکنید.

4. آرام و حمایت گر  باشید. حمایت گر باشید ونشان دهید که همیشه حواستان به او هست. مهربان و آرام باشید.

5. احساساتی نشوید. ممکن است همه چیز رو به راه باشد ولی در هر صورت خداحافظی کردن برای فرشته ی کوچکتان سخت خواهد بود. آرام، محکم و مهربان باشید. فرایند جدایی را طولانی نکنید حتی اگر فرزندتان بی وقفه گریه کرد، قشقرق راه انداخت و التماس کرد همراهتان بیاید. ممکن است لازم شود از مراقب کودکتان بخواهید تا او را مهار کند (البته با مهربانی و آرامش).

– طبیعی است که شما نیز نگران فرزندتان شوید. هر 10 یا 20 دقیقه تماس بگیرید و شرایط را چک کنید.

 موبایل

 

6. اگر مدت طولانی تری بیرون ماندید، تماس بگیرید و آنها را مطمئن کنید که به زودی باز خواهید گشت. موقع صحبت کردن موضوع را عوض کنید ( از او بپرسید روزش چگونه گذشته، چه کارهایی انجام داده و داستان های خنده دار تعریف کنید). همه ی اینها کمک خواهد کرد تا ذهن کودک از اضطرابش دور شود.

 

 وسایل نقاشی

7. طی زمان غیبتتان فعالیت های متعددی برایش ترتیب بدهید. نقاشی، کتاب رنگ آمیزی، برنامه کودک و برنامه های دیگری ترتیب دهید تا کودکتان سرگرم بماند. به این صورت حواس او از نبودن شما پرت خواهد شد.

8. وقتی برگشتید، با تمام عشق او را ببوسید و در آغوش بگیرید. به خاطر اینکه به هنگام غیبتتان بسیار خوب رفتار کرده است از او تمجید و تشکر کنید و سپس زمانی را در کنار او بگذرانید. اگر این مراحل تکرار شوند کودکتان درمیابد که شما همیشه مراقبش هستید و همیشه برمی گردید و کنارش می مانید.

منبع:                    

www.wikihow.com

مصطفی رستمی

 مصطفی رستمی ، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *