چگونه از فراموشی اجتناب کنیم؟

افراد در سنین مختلف مسائل را فراموش می کنند.اما هر کسی با انجام دادن فعالیت های مختلفی می تواند حافظه خود را بهبود ببخشد.

فراموشی

1.غذای سالم بخورید.مغز شما به غذای سالم نیاز دارد تا خاطرات را به درستی حفظ کند.نه تنها مغز شما بلکه بدن شما هم نیاز به غذای سالم دارد تا درست کار کند.بعضی غذا ها وجود دارد که شما باید سعی کنید تا آن را بخورید.مثل سالاد، تخم مرغ و بادام.نوشیدن چای سبز هم خیلی خوب است.ُاین به حفظ سلامت مغز کمک می کند و سرعت پبشرفت بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.

درباره اینکه چگونه سالم بمانید بخوانید.

از اینکه همیشه مواد غذایی بد و تنقلات بخورید اجتناب کنید.با این حال خوردن کمی نوشابه، چیپس و سیب زمینی سرخ کرده بلامانع است.همچنین از خوردن زیاد برنج سفید اجتناب کنید.


اگر به دنبالی راهی برای افزایش هوش و حافظه و بهبود عملکرد مغزتان هستید، دوره تقویت هوش و تقویت حافظه دکتر مصطفی امیری را از دست ندهید.

تقویت هوش


 

پروتئین مصرف کنید.شیر ماده غذایی خوبی برای دریافت پروتئین است.هر روز حداقل یک لیوان شیر بنوشید.

از مواد غذایی چرب و فست فود و نوشابه اجتناب کنید.

2.ورزش.ورزش به جایگزینی سلول هایی که کاملا برای مغز شما مفید است کمک می کند.هر ورزشی کمک می کن هر چقدر هم ساده باشد مثل پیاده روی.

ورزش نه تنها از فراموشی جلوگیری می کند بلکه باعث کاهش وزن، جلوگیری از بیماری های قلبی، بهبود خلق و خوی شما و بهبود قدرت ماهیچه و خیلی بیشتر.

سعی کنید با دوستانتان ورزش کنید در این صورتبیشتر سرگرم کننده است.

3.خوب بخوابید.خوابیدن کافی باعث می شود هم بدن و هم مغز شما به خوبی استراحت کند.در زمان خوابیدن مغز خود را التیام می بخشد.اگر شما در خوابیدن مشکل دارید قبل از خواب می توانید کتاب بخوانید یا حتی دوش بگیرید.

4.چیزهایی را برای یاداوری اضافه کنید.مثل یاداشت نوشتن.به عنوان مثال اگر شما باید خرید کنید روی کاغذی بنویسید برو خرید و آن را جایی قرار دهید که همیشه آن را ببینید.مثل:

روی در یخچال

روی در خانه

روی آینه حمام

روی در کمد لباس

روی صفحه کامپیوتر

زمانی که به نوشنه عمل کردید آن را حذف کنید.

حافظه خود را آزمون کنید.بازی هایی کنید که به حافظه و به یاد آوردن وابسته باشد.سعی کنید این بازی ها را یک بار در روز امتحان کنید تا زمانی که حافظه شما بهبود یابد.

استرس ممکن است باعث شود چیزها را فراموش کنید پس سعی کنید در زمان آرامش چیزها را به یاد آورید.

6. زمان خود را محدود کنید.زمان زیادی را برای تلویزیون و کامپیوتر صرف کردن ممکن است باعث شود چیزها را فراموش کنید.مانند چه چیز دیروز خوردید و چه کار انجام دادید.زمان این کار را محدود کنید.

2 ساعت در روز و 2 ساعت در شب بهترین حالت است.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *