چگونه اجتماعی تر و محبوب تر باشم؟

 

آدم های محبوب چه شکلی اند؟ آیا همه شان لباس های یک رنگ می پوشند؟ آیا همه شان عقاید خاصی دارند؟ و آیا روش همه شان یکی است؟ در این نوشتار سعی می کنیم که با هم ویژگی های شخصیت محبوب را بررسی کنیم:

 

 

شخصیت محبوب

 

 

  • اولین نکته، داشتن اعتماد به نفس است. برای اینکه در جمع ها دیده شوید باید در جمع ها حضور پیدا کنید. اگر می خواهید که شخصیت محبوبی در کلاس باشید پس دستتان را بالا بگیرید و با اعتماد به نفس سوالتان را بپرسید. اعتماد به نفس با زبان بدن نیز بسیار مرتبط است، پس سرتان را بالا بگیرید و قوز نکنید.

 

  • درباره خودتان احساس خوبی پیدا کنید. از چیزهایی که خوشتان می آید شروع کنید و شروع به لذت دادن به خودتان بکنید. طوریکه زندگی برایتان لذت بخش تر شود.

 

  • یک مکالمه را شروع کنید! این مکالمه می تواند یک جوک باشد یا ابراز عشق! از جوش خوردن با مردم نهراسید و وارد رابطه ها شوید. البته این به معنای کنارگذاشتن منطق ها نیست بلکه به معنی فراموش کردن ترس همیشگی فرار از مردم است. اگر شما می خواهید که اجتماعی باشید پس باید کمی برون گرا تر باشید. حتی اگر امکانش نیست ابتدای کار فقط ژست اش را بگیرید تا در آینده این مهارت تان بهبود یابد.

 

  • همواره لبخند بر لب داشته باشید. چه به کسانی که می شناسید و چه کسانی که نمی شناسید. حال آن ها را صمیمانه بپرسید و خود را عادت بدهید که حتی در برخورد با غریبه ها چهره گرمتان را حفظ کنید.

 

  • از نفوذ نگاه تان استفاده کنید و بگذارید که مردم جذب این نگاه تان شوند. لازم نیست همیشه به دنبال آدم ها راه بیفتید، فرصتی بدهید تا آن ها هم از حال و احوال شما بپرسند و بخواهند که با شما گرم بگیرند.

 

  • از قضاوت کردن آدم ها، چه خوب و چه بد دست بردارید. این راه حل خوبی به نظر نمیرسد که برای حرف زدن با مردم، از آدم هایی که حضور ندارند حرف بزنید!!

 

  • بعضی از فرهنگ ها و بعضی از شخصیت ها نزدیکی زیاد آدم ها به هم را نمی پسندند، پس در این طور مواقع دقت کنید که دقیقا در چه فرهنگی هستید و برای چه گروه آدم هایی می خواهید محبوب بشوید.

 

  • به یک گروه ورزشی بپیوندید. علاوه بر اینکه ورزش به شما اعتماد به نفس می دهد، باید به یاد داشته باشید که ورزشکاران نیز انسان های محبوبی هستند. مخصوصا این موضوع در جذابیت و اجتماعی شدن خانم ها بسیار تاثیرگذار است.

 

  • عضو شبکه های اجتماعی شدن به شما کمک می کند که بیشتر در جریان اخبار و اطلاعات مربوط به اطرافیانتان باشید و بیشتر در جمع هایشان حضور داشته باشید (چه بحث های مجازی و چه قرارهای دیداری با دوستان) اما بودن دایم در این شبکه ها هم کمکی به محبوب شدن شما نمی کند. کیفیت روابط تان مهم است. اگر چت می کنید زمانی اینکار را بکنید که حوصله اش را دارید.

 

  • سبک خود را پیدا کنید. اگر شما با لباس های اسپرت راحت تر با دیگران ارتباط برقرار می کنید پس همین کار را بکنید. شما قرار نسیت خیلی خاص باشید. باید بدانید که هرکسی سبک خاص خود را دارد، شما لباس هایی را بپوشید که با آن ها راحت تر اید.

 

  • ریسک کنید اما طوری عمل نکنید که گویی مواظب هیچ چیز نیستید. منظورمان این است که اگر به مهمانی ای دعوت شده اید که عده زیادی از آن ها را نمی شناسید پس الان وقتش است که درخواست مهمانی را بپذیرید اما راجع به افراد دعوت شده در مهمانی هم بپرسید تا بدانید که چه لباسی برای شرکت در این مهمانی مناسب است. درواقع این موضوع به این معناست که شما جوانب امر را رعایت کرده اید اما از خوشی هایتان نیز نگذشته اید.

 

  • صمیمی باشید اما به حریم خصوصی افراد قدم نگذارید. درواقع این دو با هم تفاوت بسیاری دارند. سعی نکنید که دایما از آن ها سوالاتی بپرسید تا با آن ها صمیمی شوید یا آن ها را کوچک کنید. بهترین زمان را برای صحبت کردن انتخاب کنید یعنی زمانی که هم شما و هم دوستتان مایل به صحبت است و توجه نمایید که اصول حرف زدن را رعایت کرده اید و مسایل مختلف را از او پرس و جو نمی نمایید.

 

  • یاری دهنده باشید. امدادهای داوطلبانه را فراموش نکنید.

 

  • لازم نیست دایما به مردم درست و غلط را یادآوری کنید. هرگاه از شما کمک فکری خواستند در مسیله شان دخالت کنید و درغیراین صورت فقط برای آنها یک شنونده خوب باشید.

 

و در آخر اینکه برای اینکه شخصیت اجتماعی تر و محبوب تری پیدا کنید لازم نیست که عجله کنید. این موضوعی نیست که به راحتی به دست آید، از قدم های کوچک شروع کنید اما از همین امروز شروع کنید…

فاطمه امیری فاطمه امیری – روانشناس بالینی و متخصص نوروتراپی


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «چگونه اجتماعی تر و محبوب تر باشم؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *