پشت یک بوسه چه چیزی پنهان شده است؟

 

یک بوسه تنها یک بوسه نیست بلکه انتقال هزاران باکتری می باشد.در مطالعه جدیدی که  در دانشگاه آمستردام انجام شده است نشان داده که 10 ثانیه بوسیدن می تواند 800 میلیون باکتری را از انسانی به انسان دیگر منتقل کند و انسان ها در طول روز می توانند باکتری های زیادی را به اشتراک بگذارند.

 

بوسه ی صمیمانه باعث انتقال بزاق و تماس زبان می باشد و محققین این مطالعه که در زمینه علوم و زیست شناسی بررسی داشتند ، موجودات موجود در بزاق را توسط میکروسکوپ مورد بررسی قرار دادند.

 

بوسیدن

ااین پژوهش بر روی 21 زوج انجام شد و نمونه بزاق هر کدام ازاین دو گروه ( یک گروه همدیگر را بوسیدند و در گروه دیگر بوسه ای میان زوجین رد و بدل نشد ) بررسی و نشان داده شد که 80 میلیون باکتری مشترک فقط بر روی بزاق زوجینی که همدیگر را بوسیده بودند دیده شد.

اما بر اساس اخبار منتشر شده در مورد باکتری های دهانی ، تنها بخش کوچکی از فعالیت هایشان نشان داده شده است، باکتری هایی که در بدن انسان زندگی می کنند حدود 700 نوع و بیش از چند تریلیون هستند که هر کدام نقشی بر عهده دارند از جمله بعضی از آنها با بعضی از بیماری ها و هضم غذا کمک می کنند.

 

درست است که بوسیدن می تواند اثرات روانی مفیدی در روابط زوجین داشته باشد اما باید مراقب انتقال بعضی از باکتری های بیماری زا بود.

 

منبع:

webmd.com/news


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *