همه چیز در مورد روانشناسی زیبایی

زیبایی

روانشناسی زیبایی

همه ی ما به زیبایی علاقه داریم. وقتی که ما فردی را برای اولین بار ملاقات می کنیم، برداشت اول در مورد این فرد، به نظر مربوط به ظاهر او می شود؛ در ملاقات های بعدی است که شخصیت و افکار فرد برای ما مهم می شود. ( یک نکته ی جانبی در مورد زیبایی این است که وزن در حیطه ی فاکتورهای زیبایی قرار نمی گیرد، مگر اینکه فرد به شدت چاق و یا بالعکس بیش از حد لاغر باشد.).

 

دنیل هامرمش ( Daniel Hamermesh) نویسنده ی “پرداخت های زیبایی” (Beauty Pays) یک اقتصاد دان می باشد. با جمع آوری داده از کشورها و فرهنگ های مختلف، دریافته که زیبایی به شدت با موفقیت، و حداقل موفقیت تجاری، در ارتباط می باشد.

 

شرکت هایی که به استخدام افرادی با ظاهر زیباتر اقدام می کنند، به مراتب درآمد بالاتری نسبت به شرکت های مشابه خود که چنین کاری نمی کنند، دارند.

 

در مصاحبه با نیویورک تایمز، این اقتصاد دان بیان می کند که ” بیشتر ما بدون توجه به نگرش هایمان، به عنوان مشتری ترجیح می دهیم که از فروشنده ای با ظاهری بهتر خرید کنیم، به عنوان هیئت منصفه به وکلایی با چهره ی بهترگوش می دهیم، به عنوان رای دهنده ها به سیاستمداران زیباتر رای می دهیم و به عنوان دانش آموز تمایل داریم از معلم های جذاب تر مطالب را فرا بگیریم.”

 

بنابراین این مسئله درست است. زیبایی یک بمب است و افراد خوش شانسی که دارای این موهبت هستند، در واقع برندگان بلیت بخت آزمایی می باشند. اما تمام زیبایی درخشنده نیست. مانند تمام چیزهای دیگر، یک بخش نزولی نیز وجوو دارد، برخی حتی از آن به عنوان قسمت تاریک زیبایی یاد می کنند.

 

چگونگی نگاهی که برخی از افراد زیبا به خود دارند گاهی منجر به وسواس می شود. این افراد همیشه خود را گرامی داشته اند، اما اگر یک چروک، یک اخم و یا یک لک در صورت خود ببیند باعث وحشت آنها می شود. این مسئله آنها را به جراحی های پلاستیک، تغذیه ی جدید و تمرینات جدید سوق می دهد.

 

اعتماد به نفس پایین مسئله ای است که در بسیاری از خانم های زیبا دیده می شود. برخی از آنها اصلا باور ندارند که جذاب هستند و یک تصویر تحریف شده از خود دارند و صحبت های دیگران در مورد جذابیت خود را باور نمی کنند. بنابراین ذهن آنها قابل اعتماد نیست.

 

 

اگر به جای طرد کردن چنین فردی، زمانی را صرف شناخت بیشتر او کنیم، متوجه می شویم که این افراد در واقع افرادی مهربان، وظیفه شناس، محتاط و شاید کمی خجالتی باشد. این مسئله نشان می دهد که ما به طور ناخودآگاه – و حتی گاهی به صورت آگاهانه – به دنبال دلیلی هستیم تا با چنین فردی به عنوان یک شخص پایین تر رفتار کنیم.

 

یک بررسی جدید نشان می دهد، در مورد افراد زیبا معمولا نوعی خودخواهی پنهان وجود دارد. این فرد خوش شانس است و خود او نیز این را می داند، بنابراین به طور آگاهانه – یا ناآگاهانه – تا جایی که می تواند از ظاهر خود به نفع خودش استفاده می کند.

 

همانطور که قبلا ذکر شد که افراد زیبا گاهی از این موهبت در سیاست برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند، همه ی ما دارای استعدادها، مهارت ها، توانایی ها و ظاهر مربوط به خود هستیم. اگر شخصی بخواهد از یکی از این ویژگی ها، که می تواند زیبایی باشد، برای رسیدن به هدف خود استفاده کند، چه ایرادی می تواند داشته باشد؟

 

بقیه مطلب در ادامه

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *