نقش رهبری برای دانش آموزان مبتلا به بیش فعالی

رهبری  در کودکان

معمولا معلم ها  از اینکه دانش آموز بیش فعال در کلاس خود داشته باشند و با وی کنار آمده و تکنیک های آموزشی خاصی برای آنها به کار برند، احساس غرور می کنند. اما باز هم نبود چیزی در این میان احساس می شود. معلم می تواند با دادن نقش رهبری به دانش آموز بیش فعال در کلاس، مدیریت کلاس را به مراتب بهبود بخشد.

معنادار ساختن یادگیری

تکنیک های مدیریت موثر در هر کلاسی ضروری هستند، اما این تکنیک ها در کلاس های دارای دانش آموز بیش فعال از اهمیت خیلی بیشتری برخوردار می باشند. از آنجایی که چنین دانش آموزانی معمولا مشکل تمرکز دارند، تکنیک های استانداردی وجود دارد که معلم های بسیاری از آنها استفاده می کنند. این تکنیک ها عبارتند از قرار دادن جای دانش آموز بیش فعال نزدیک به معلم، سخن گفتن مستقیم معلم با دانش آموز در حالیکه تماس چشمی بین آنها برقرار است، به حداقل رساندن میزان پرت شدن حواس وی، ایجاد و حفظ یک برنامه ی روزانه و ایجاد یک لیست از کارهای لازم برای دانش آموز و خط زدن هر کدام از آنها که انجام شد. این تکنیک ها به عملکرد دانش آموز در کلاس کمک می کند، اما مورد دیگری هم وجود دارد که برای کمک به رشد این دانش آموزان در کلاس های سنتی موثر می باشد.

یکی از جنبه های مهم یادگیری، معنادار ساختن آن برای دانش آموز می باشد. یک روش ساده برای اینکه به دانش آموز احساس مهم بودن در کلاس دست دهد، دادن نقش رهبری به وی می باشد. این مسئله معمولا به درستی تفسیر نمی شود و به جای نقش رهبری مسئولیت انجام برخی کارهای کلاس به دانش داده می شود، از جمله جمع آوری کاغذها، قرار گرفتن در ابتدای صف و یا آوردن برخی وسایل به کلاس. این کارها نیز باید انجام شوند، اما انجام آنها حس رهبری را به دانش آموز نمی دهد و اغلب یک روش جایگزین برای برقراری نظم و انضباط هستند. اگر تصور کنیم که دانش آموزان واقعیت را درک نمی کنند، در واقع آنها را دست کم گرفته ایم.

ایجاد نقش رهبری مناسب برای دانش آموز مبتلا به بیش فعالی باعث بروز رفتار و افکار محافظتی در وی می شود و هدف از این کار تشخیص استعدادها و مهارت های خاص و استفاده ی درست از آنها توسط دانش آموز می باشد. علاوه بر اینها باید دانش آموزان دیگر را نیز تشویق کرد تا همکلاسی خود را به عنوان یکی از اعضای مهم کلاس در نظر بگیرند و نه به عنوان فردی که همیشه نظم کلاس را بر هم می زند.

دانش آموزان مبتلا به بیش فعالی دارای ویژگی های مثبت و منفی مشترکی هستند. در نظر گرفتن این ویژگی ها در هنگام ایجاد فرصت رهبری مهم می باشد. اما مهم تر از آن این است که از نگاه کردن به دانش آموز به عنوان مجموعه ای از علائم اجتناب شود. هر کودکی دارای استعداد و مهارت خاصی است و مهم این است که این استعدادها را توسعه داده و چگونگی استفاده از آنها را به نفع خود فرا گیرد.

آیا دانش آموزی دارید که خلاقیت خود را با خط خطی کردن نشان می دهد؟ آیا تمایل دارید زمان کمتری را صرف تزئین و نقاشی کلاس کنید؟ به دانش آموز بیش فعال خود اجازه دهید تا گروهی از دانش آموزان را برای انجام این کار کلاسی زیر نظر راهنمایی های شما، رهبری کند. در این صورت تمام کلاس این دانش آموز را تحسین خواهند کرد.

رهبری در کودکان

آیا دانش آموزی در کلاس شما هست که بتواند بدون جنب و جوش زیاد یک جا بنشیند؟ چنین دانش آموزی برای انجام فعالیت های بیرون کلاس مناسب است که تمام دانش آموزان نیز می توانند در آن شرکت داشته باشند. اما دانش آموزی که همیشه عاشق جلب توجه کردن است چطور؟ به این دانش آموز اجازه دهید مسئول بازدیدکنندگان کلاس باشد. وی می تواند با بازدیدکنندگان مصاحبه کرده و آنها را به کلاس معرفی کند. این دانش آموز نه تنها کاری را که دوست دارد انجام می دهد، بلکه وی را در تحقیق در مورد نتایج بازدید کمک خواهد کرد.

با افکار خلاقانه و کمی انعطاف پذیری، دانش آموزان بیش فعال هم می توانند اعضای موفق کلاس شما باشند.

آیا تاکنون دانش آموز بیش فعال در کلاس خود داشته اید؟ چگونه با وی رفتار کردید؟ آیا در رویارویی با چنین دانش آموزی موفق عمل کردید یا خیر؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *