مهمترین علل درد در هنگام رابطه جنسی (مقاربت دردناک) و درمان آنها

مقاربت درناک

مقاربت جنسی همیشه سرگرم کننده و لذت بخش است، اما هرگز دردناک نیست! با این حال برای زنان احساس درد در حین مقاربت جنسی خیلی شایع است!

اما مراقب باشید، درد در هنگام رابطه جنسی طبیعی نیست. اگر شما در حین رابطه جنسی درد دارید یا اذیت می شوید،شما نیاز به چک کردن  و انجام مراقبت های خاص دارید.

با هم مروری می کنیم بر عللی که می توانند رابطه جنسی دردناک ایجاد کنند:

اگر شما و بعد فورا بعد از شروع رابطه جنسی احساس درد می کنید ، اجازه دهید من به شما بگویم این طبیعی نیست.

هیچ نیازی نیست که  کاری دردناک را انجام دهید. اگر قرار گرفتن در یک موقعیت خاص یا یک حرکت خاص برای شما دردناک است از این موقعیت ها اجتناب کنید.

  • موقعیت های دردناک

س-ک-س اصولا باید عملی لذتبخش باشد ولی اگر احساس درد می کنید این را حتما به پارتنر خود بگویید. و به کمک او از موقعیت های دردناک اجتناب کنید.

 

  • لوبریکاسیون ناکافی (خشکی واژن)

یکی دیگر از علت درد ، نرم و روان نبودن واژن است . این مشکل شایع است و راه حل آن خیلی آسان است . در ابتدا من پیشنهاد می کنم با زوج خود در مورد زمانی که قبل از دخول شما ممکن است  نیاز داشته باشید صحبت کنید . به یاد داشته باشید و به او نیز یادآوری می کنند که میل جنسی زنان  نسبت به مردان کمی بیشتر طول می کشد تا اوج بگیرد و اگر زود اقدام به دخول شود،واژن هنوز نرم ولطیف نشده است و عمل مقاربت برای هردو نفر لذتبخش نخواهد بود.

 اگر به دلیل دارویی یا بدلیل حضور در زمان خاصی از سیکل ماهانه تان واژن خشکی دارید،توصیه می شود از روان کننده های مصنوعی و یا حتی از آب برای روان کردن واژن خود استفاده کنید.

  • استفاده از قرص پیشگیری از بارداری

استفاده از قرص های ضد بارداری ممکن است علت درد در حین مقاربت جنسی باشند . هورمون های موجود  در قرص های ضد بارداری نیز ممکن است باعث تغییر در pH مهبل (واژن)  شوند و ایجاد مقاربت دردناک کنند .

واکنش آلرژیک به جنس لاتکس در کاندوم نیز می تواند باعث مقاربت دردناک شود که در این صورت با تعویض جنس کاندوم مشکل تا حدودی حل می شود.

  • عفونت

اگر درد همچنان ادامه دارد ، ویا همراه  تحریک ، خونریزی و یا خارش است ، شما ممکن است دچار یک عفونت واژن و یا دستگاه ادراری  شده  باشید.

 

س-ک-س  فراتر از خوابیدن با کسی است! رابطه جنسی باید توام با عشق و دوست داشتن باشد! (در مورد رابطه جنسی همراه با عشق در مقالات بعدی کلینیک بیشتر خواهیم نوشت)

 

 هرچه در مورد مسائل جنسی آگاه تر باشید،قطعا لذت بیشتری از رابطه جنسی خواهید برد.

درد در هنگام رابطه جنسی یک علامت هشدار دهنده است. اگر شما احساس درد می کنید،این چیزی نیست که نادیده گرفته شود و عدم توجه به آن ممکن است منجر به عوارض بیشتر است.

 اگر درد مداوم دارید حتما سراغ پزشک بروید و بدن خود را به منظور لذت بردن از یک زندگی جنسی خوب آماده کنید.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

21 دیدگاه دربارهٔ «مهمترین علل درد در هنگام رابطه جنسی (مقاربت دردناک) و درمان آنها»

  1. سلام
    من ی ماھە ازدواج کردم ولی موقع نزدیکی شدیدا درد دارم بەطوریکە احساس میکنم رگھای مغزم پارە میشە… بە دکتر ھم مراجعە کردم ولی نتیجەای نگرفتم
    مشکل پردە ھم ندارم چون کاملا کنار رفتە
    راھنمایی کنین لطفا چونکە شھرستان زندگی میکنم و امکان اومدن بە تھران روو ندارم

  2. با سلام من 8ماهه ازدواج کردم 4ماهه که نزدیکی بدون جلوگیری داریم اما نمیدونم چرا حامله نمیشم البته پرده بکارتم هم هنوز از بین نرفته بعضی موقع ها هنگام نزدیکی که آلت تناسلی همسرم خیلی فشار میده داخل واژن دردم میگیره .ممکنه دلیل حامله نشدنم همین پرده بکارت باشه؟لطفا راهنماییم کنید .ممنونم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      شما در مرحله اول باید توسط پزشک متخصص زنان ویزیت شوید تا اختلالات آناتومیک واژن و رحم بررسی شود

  3. باسلام 34 سالمه 17 سال ازدواج کردم هیچ مشکلی هنگام نزدیکی با همسرم نداشتم تا این چند ماه که هنگام نزدیکی درد شدیدی دارم طوری که احساس میکنم روی زخمی سائیده میشه به دکتر هم مراجعه کردم عفونتی هم ندارم هر از چند گاهی خیلی کم عفونت دارم این درد فقط هنگام نزدیکی هست بعد از آن دردی احساس نمیکنم لطفا راه درمانش رابرام بگید.در ضمن از روان کنننده هم گهگاهی استفاده میکنیم.باتشکر…

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      درد در هنگام نزدیک یا پارونیا نیاز به بررسی دارد که شما به درستی ، در ابتدا به متخصص زنان در این مورد مراجعه نموده اید.درصورتیکه بعد از بررسی ایشان ، مورد جسمی یافت نشده میتوانید یرای بررسی از لحاظ مسایل روانشناختی به خانم دکتر فرزانه در کلیتیک آزادی یا شریعتی مراجعه نمایید.

  4. سلام. من 11ماهه عروسی کردم و تا حالا دخول نداشتم. درد فوق العاده شدیدی دارم.البته از قرص LDهم مصرف میکنم. 5مرتبه به متخصص زنان مراجعه کردم. اوایل عفونت داشتم که با دارو رفع شد. در حال حاضر پزشک با سونوگرافی داخلی رحم و تخمدان ها رو معاینه کرد و با دست دهانه واژن رو بررسی کرد.آزمایش سرطان دهانه رحم هم دادم. هیچ نوع کیست قارچ عفونت و عامل غیرطبیعی وجود نداره. ولی درد همچنان هست. همسرم بسیار وقت میذاره برای تحریک جنسی من. از ژل لوبریکانت(لیزکننده) و بی حس کننده هم استفاده کردم. دیگه نمیدونم چرا اینهمه درد… پرده بکارت هم همون اوایل کنار رفت…

    1. دپارتمان تخصصی توانبخشی و درمان بدون دارو

      شما به احتمال زياد به واژينيسموس مبتلا هستيد و بايد از درمان هاي تيم روانكاوي و اصلاحي بهره مند شويد ، براي اين موضوع از دكتر اميرخاني كلينيك شريعتي وقت بگيريد.

  5. سلام من 18 سالمه و به خاطر سن کمم خجالت میکشم به دکتر مراجعه کنم .به دلیل عدم آگاهی از عوارض شدیدش 1 سال هر هفته قرص لونژیل مصرف کردم و در هنگام دخول درد شدیدی در دهانه رحم احساس میکنم و خون ریزی های نا منظمی دارم مصرف لونژیل و نزدیکی را نزدیک 1 ماه قطع کردم چه کار کنم لطفا کمکم کنین (میگن دکتر محرمه ولی هنگام مراجعه بهشون سنگینی نگاهشون و خانومای مراجعه کننده اذینم میکنه ) لطفا پاسخ دهید

  6. سلام. من سه ماهه که ازدواج کردم پرده بکارتمو با عمل جراحی برداشتم ولی با اینکه دو ماه از عملم میگذره نمیتونم دخول داشته باشم و درده خیلی شدیدی دارم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برابی خانم عبداللهی ( سکس تراپیست ) در کلینیک شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  7. سلام
    من 9 ماهه که ازدواج کردم و در این مدت آمیزش های دردناکی داشتم. اوایل که مشکلم خیلی بزرگ بود اما الان قابل تحمل تر شده ولی همچنان پابرجاست. در سایت شما دیدم که قرص های ضد بارداری هم میتونه باعث درد بشه. و من الان 7_8 ساله که برای مشکل هورمون هام قرص ال دی مصرف میکنم. من باید چکار کنم؟

    1. سلام من هم تقریبا مشکلم مشابه بقیه ی خانم هاس
      ۱۱ ماهه عروسی کردم اما تا به حال دخول عمیق نداشتم فک میکنم بخاطر تنگی بیش از حد واژن باشه من به رابطه ی جنسی با همسرم علاقه دارم
      الان یک مقدار بهتر از اوایلم یعنی دردش برام قابل تحمله اما باز میدونم دخول درست و عمیقی نیس و باز درد دارم .
      ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

        سلام
        برای خانم عبداللهی در کلینیک شریعتی می توانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  8. سلام من یک سال ونیم ازدواج کردم ودررابطه خیلی درددارم ژل زدم،داروخوردم ،رزوغن زدم ولی بازهم دردداره واصلاتاحالادخول عمیق نداشتم لطفاراهنمایی کنید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      شما احتمالا مشکل واژینیسموس دارید و برای بررسی میتوانید برای خانم عبداللهی نوبت ویزیت بگیرید.

  9. سلام و خسته نباشید .من یه سوالی دارم که شاید بی ربط به موضوع باشه.چهار ساله ازدواج کردیم و اوایل ازدواج هیچ مشکلی نداشتیم.و همسرم همیشه ادعا میکرد که منو بخاطر رابطه جنسی نمیخواد و اصلا رابطه جنسی برلش در اولویت های اخر قرار داره تا اینکه اتفاقی متوجه شدم که به سایت های جسی علاقه داره و هر روز به این علاقه اش افزوده میشه سعی کردن دفعات اول ندونه فهمیدم ولی به مررور نتونستم تحمل کنم و بهش گفتم چند روز بهتر میشد ولی دوباره شروع میشد و در اخر گفت چیکار کنم من تنوع پسند هستم.سعی کردم به توصیه های مشاور ها که چه جوری باید باشیم و رفتار و پوشش بیشتر اهمیت بدم ولی هر موقع خونه نیستم احساس میکنم خود ارضایی کرده دیگه نمی دونم چیکار کنم.لطفا کمکم کنین

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز است که همراه همسرتان برای جناب دکتر قاسمی نویت ویزیت تهیه فرمائید.

  10. سلام من و همسرم یازده ساله ازدواج کردیم و در ایم مدت مشکلات بسیار زیادی داشتیم و داریم و دوسال از یک مشاوره حرفه ای به نام خانم دکتر شهرآرا مشاوره گرفتیم ولی بینتیجه بوده ( ایشون 40 سال سابقه مشاوره در ایران و امریکا دارند و بسیار حرفه ای هستند ) چه تضمینی وجود داره که اگه به گروه شما مراجعه کنیم مشکلمون حل میشه

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      از لحاظ علمی هیچ تضمینی برای موفقیت آمیز بودن مشاوره های ازدواج وجود ندارد ولی در صورتی که مشاور حرفه ای باشد و زوجین همکاری کنند بیشترین احتمال موفقیت وجود دارد.
      در کلینیک آلومینا آقای دکتر شیبانی مشاوره زوج انجام میدهند.
      سپاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *