مقابله با ناهنجاری اجتماعی: افسردگی

this-is-what-depression-really-feels-like1

مقابله و مبارزه با بازتاب های منفی بیماری افسردگی

یکی از بزرگترین کشمکش هایی که فرد مبتلا به بیماری افردگی با آن رو به روست، این است که آیا لازم است فرد بیمار شرایط خودش و بیماری اش را برای دیگران توضیح دهد یا خیر و اگر جواب مثبت است، با چه کسانی باید درباره آن صحبت کند.

آنچه که فرد بیمار تصمیم می گیرد از شرایطی که در آن قرار دارد،  با همکاران خودش در محل کار در میان بگذارد، بسیار  مهم و اساسی است. منوط به فکر باز و روراستی دوستان و اطرافیان، بروز و صحبت کردن از بیماری در ملاعام و در جمع دوستان می تواند به همان اندازه هراس انگیز و هولناک باشد.

اگر شما از شرایطی که در آن قرار دارید، با دوستانتان صحبت کنید، مطمئنا بازخورد منفی دریافت می کنید. شاید آنها تصور کنند که شما غیرقابل کنترل بوده و خطری برای زندگی آنها محسوب می شوید. پس سعی می کنند تا آنجایی که امکان دارد از شما دوری کنند.

در برخی موارد حتی ممکن است که در محل کار با شما غیر منصفانه و ناروا رفتار شود و از گرفتن ترفیع باز بمانید. پس گرفتن تصمیم اینکه شرایط خودتان را برای دیگران بازگو کنید یا نکنید بسیار سخت و یک مورد شخصی است.

اگر شما تصمیم بر بازگو کردن شرایط خود برای دیگران کرده اید، مراحلی وجود دارد که از طریق آنها می توانید از برخورد های نادرست مردم جلوگیری کرده و به اطرافیان خود در درک بهتر بیماری کمک کنید:

  1. لحظه مناسب اعتراف را انتخاب کنید. شرایطی که تحت آن شما درباره بیماری تان با دیگران صحبت می کنید، نوع برخوردی که از طرف اجتماع دریافت می کنید را مشخص می کند. برای مثال لحظه حساسی که تیم کاری تصمیم به اجرای نهایی پروژه می کند، مطمئنا زمان مناسبی برای بازگو کردن این موضوع نیست. بهترین زمان موقعی است که همکاران دور هم جمع شده اند و درحال گفتگو درباره بیماری افسردگی و برنامه ای که در رابطه با آن در تلویزیون تماشا کردند و درست در همان لحظه شما شروع به بازگو کردن تجربیات خود می کنید.
  2. کلمات خودتان به درستی انتخاب کنید: برای مثال اینطور شروع کنید که من هم با این بیماری مشکل دارم یا من هم به گونه ای به این بیماری دچار هستم. یا من افسرده نیستم فقط کمی ناراحتم.
  3. توانایی مقابله با بازخوردهای دیگران را داشته باشید. تا زمانی که خود تحت فشار قرار ندهید، هیچگاه به سنگینی نگاه دیگران اهمیت نخواهید داد. اگر شما در یک خانواده بسیار موفق زندگی می کنید که داشتن بیماری روحی و روانی هیچگاه مطرح نبوده است، ممکن است که مورد تبعیض قرار بگیرید. سرزنش کردن و قضاوت درباره خودتان نه تنها کاری را از پیش نمی برد، بلکه از درمان شما هم جلوگیری می کند.
  4. از سرزنش کردن خود دست بردارید. اگر شما از درون با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، ببینید که مشکل از کجاست و چه چیزی این احساس گناه را در شما تقویت می کند. ممکن است این احساس ناشی از این باشد که شما دائما خود را یک بازنده به حساب می آورید یا اینکه فکر می کنید تمام اینها تقصیر شماست. سعی کنید که با این مسئله کنار بیایید.

بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *