مشاوره کلامی و گروهی روشی برای درمان اضطراب اجتماعی

گروه درمانی

 

با توجه به تحقیقات جدید روانشناسی نشان داده شده است که بحث های گروهی و مشاوره های کلامی برای افرادی که دچار اضطراب اجتماعی هستند بسیار مفید می باشد و روان درمانی میتواند تغییراتی را در فعالیت مغزی این افراد به وجود آورد.

اختلال هراس یا اضطراب اجتماعی ،ترس از موقعیت هایی است که فرد روزمره در آن شرایط قرار می گیرد.

 

علائم فیزیولوژیک این اضطراب عبارتند از :

تعریق ،تهوع و اشکال در صحبت کردن می باشد که می تواند این علائم بسیار ناتوان کننده باشد و منجر میشود تا فرد موقعیت را ترک کند.

به نظر می رسد این اضطراب تا حدی با استفاده از دارو قابل کنترل می باشد اما تحقیقات کمتری در مورد نحوه اثر گذاری روان درمانی بر این اضطراب انجام شده است.
روان درمانی به نام CBT که می تواند به صورت گروه 12 نفره نیز انجام شود وجود دارد در این روش نوع نگرش و طرز تفکر انها نسبت به محیط تاثیر می گذارد .

در این مطالعه بر روی دو گروه که یکی دارای اضطراب بالا و گروه دیگر با افراد با سطح اضطراب پائین مورد مقایسه قرار گرفته شده است و قبل و بعد از رواندرمانی با استفاده از EEG نتایج فعالیت های مغزی را مورد بررسی قرار دادند.

“هدف از این مطالعه ، بررسی رفتار درمانی شناختی در درمان اضطراب اجتماعی بود که نتایج مورد بررسی این روش را موثر جلوه داده بود.
درمان اختلال اضطراب اجتماعی شامل یک رویکرد درمان چند جانبه با هدف تعادل زیست شناسی، روان درمانی و جنبه های کنترل علائم فیزیولوژی به وسیله بیوفیدبک می باشد.

 

درمان اضطراب اجتماعی با روش های  CBT و بیوفیدک در کلینیک تخصصی آلومینا

منبع :

WEBMD

 

مریم عبداللهی

مریم عبداللهی ، روانشناس و نوروتراپیست


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *