مشاوره قبل از ازدواج و 10 تا از مهمترین موضوعاتی که قبل از ازدواج بایستی درباره یکدیگر بدانید:

ازدواج نیز نوعی معامله است. شما به یکدیگر متعهد می شوید تا زندگی خود را با یکدیگر بسازید و سالهای باقی مانده زندگیتان را در کنار یکدیگر باشید.

هیچ کس با این قصد که روزی به ازدواج خود پایان دهد وارد این رابطه پایدار نمی شود. بنابراین، این تعهد باید با دقت مورد توجه قرار گیرد.

ازدواج شما می تواند پایدار باقی بماند و تا زمانی که زنده هستید، می توانید از زندگی خود با هم لذت ببرید. مشاوره قبل از ازدواج یکی از مفید ترین راهها برای ایمن ساختن ازدواجتان می باشد.

یکی از مواردی که به پایداری رابطه شما کمک می کند فهم این موضوع است که شما به چه کسی و چه چیزی می خواهید متعهد شوید.

بنابراین برای جلوگیری از هر گونه شکاف در طول این مسیر ، در اینجا به برخی از چیزهایی که قبل از ازدواج بایستی در مورد یکدیگر بدانیم اشاره می کنیم:

مشاوره قبل از ازدواج

1- چگونه با هم صحبت می کنید؟

فنون مذاکره یکی از موضوعاتی است که بایستی قبل از ازدواج به آن آگاهی داشته باشید و بایستی از اولویت های شما باشد.  از تمام زندگی متاهلی شما شامل مذاکره می شود. بایستی بتوانید در رابطه با موضوعات جدی مانند مسائل مربوط به پول، دارایی، مکان و رشد کودک (چالش های واقعی زندگی) با یکدیگر مذاکره کنید.

اگر شما نمیتوانید به خوبی با یکدیگر مذاکره کنید، این یک رابطه مفید و قدرتمند نیست و نمی تواند پایدار باقی بماند.یکی از موارد در جلسات مشاوره قبل از ازدواج به زوجین آموزش داده می شود مهارت های مذاکره و حل تعارض می باشد. +

 

 2-انتظارات افراد از زندگی متاهلی چیست؟

اگر یکی از شما می خواهید در قطب جنوب زندگی کند در حالی که دیگری کارائیب را ترجیح می دهد به زودی اختلاف نظر و مشکل پیش خواهد آمد.

اگر کسی فکر کند مشکل پیش نمی آید، سخت در اشتباه است. چرا که مشکلات به زودی خودشان را نشان می دهند. درک آنچه هر دوی شما انتظار دارید و مذاکره برای پیدا کردن یک مسیر مشترک، هر گونه مشکلی را حل می کند.

 

3- پرداختن به چه موضوعاتی برای شما دشوار است؟

این یک موضوع عالی است که قبل از ازدواج در مورد یکدیگر بدانید. در ضمن راه خوبی برای فهمیدن مرزهای یکدیگر و مذاکره بر سر موضوعاتی است که برای یکی از طرفین چالش برانگیز می باشد.

به این ترتیب، هر دوی  شما می دانید کجا ایستاده اید. مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند که نقاط قوت و ضعف یکدیگر را به خوبی بشناسید و برای مقابله با آنها را راه حل های موثر را بیاموزید.

مشاوره قبل از ازدواج

 

4- برای تفاوتهایتان چه کار خواهید کرد؟

در حالت ایده آل، شما قادر به مذاکره و سازش هستید، اما اگر شما نتوانستید به نتیجه برسید چه کار خواهید کرد. آیا مراجعه به روانشناس یا فرد متخصص در این حوزه از گزینه های انتخابی شما خواهد بود؟

 

5- چگونه استرس هایتان را مدیریت خواهید کرد چه به صورت فردی و چه به صورت زوجی؟

این سؤال به شما کمک می کند تا بدانید که در بدترین سناریو ها چه انتظاری داشته باشید و بتوانید درک کنید که چرا شریک زندگی شما  به این شیوه رفتار کرد. به این ترتیب می توانید در این شرایط با یکدیگر سازگار شده و از یکدیگر حمایت کنید یا حداقل اینکه یکدیگر را درک کنید.

مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند که نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و برای مدیریت آنها برنامه ریزی نمایید. در ثورت لزوم همارت های لازم مانند مهارت مدیریت استرس و مهارت های کنترل خشم به شما آموزش داده می شود.

 

6- سبک های ارتباطی خود را شناسایی کنید و چگونه می توانید آنها را بهبود بخشید؟

زمان بهترین اطلاعات را در زمینه رابطه تان و اینکه چه چیزی موثر است یا خیر در اختیار شما قرار می دهد. الگوی ارتباطی شما بسیار حائز اهمیت است.

بنابراین بسیار مهم است پیش از آن که به زندگی متاهلی خود وارد شوید الگوهای ارتباطی یکدیگر را بدانید.

یکی از موضوعاتی که اساساً در جلسات مشاوره پیش از ازدواج مورد توجه قرار می گیرد سبک ارتباطی شما با یکدیگر و شناسایی الگوهای ارتباطی ناکارآمد می باشد.

 

7- الگوهای رفتاری تکراری

این سؤال، تصویری از موضوعاتی که ممکن است مشکل ساز شوند ارائه می دهد. اگر سابقه اعتیاد وجود داشته باشد، بایستی این موضوع قبل از ازدواج مطرح شده تا در مورد نحوه رسیدگی به آن پس از ازدواج صحبت شود.

شناسایی موضوعاتی از این دست به شما کمک خواهد کرد تا یکدیگر را درک کنید و بررسی کنید که چه کاری باید انجام دهید و چگونه باید پاسخ دهید.

مشاوره قبل از ازدواج

 

8- افکار شما در مورد کودکان چیست؟

یک موضوع واقعا مهم که بایستی قبل از ازدواج بدانیم، این است که اگر یکی از ما بخواهد صاحب فرزند شود در حالی که دیگری نمی خواهد چگونه بایستی این مشکل را حل کنیم؟

این نیز مساله مهمی است که اگر یکی از ما ده فرزند بخواهد و دیگری تنها یک فرزند چگونه آن را حل خواهیم کرد؟

این نیز مفید است تا در مورد احساساتان در رابطه با مشکلاتی از این دست صحبت کنید. شما می توانید در رابطه با افکارتان صحبت کنید حتی اگر که ممکن است شما ایده های خود را با گذر زمان تغییر دهید.

 

9- در رابطه با پرورش فرزندان صحبت کنید.

اگر صاحب فرزند شوید چه چیزی برای شما اهمیت دارد؟ و می خواهید چگونه او را تربیت کنید؟ بهتر است به این موضوع بپردازید تا بعداً از مشکلات جلوگیری شود.

 

10- چگونه تغییرات را مدیریت می کنید؟

بعضی از مردم چیزهای زیادی را تغییر نمی دهند و در برابر تغییر مقاومت می کنند. در حالی که برخی دیگر با اشتیاق تغییر می کنند. البته، تغییر اتفاق می افتد، اما اینکه شما تغییرات را چگونه می بینید و همراه هم باشید به شما کمک می کند تصمیات زندگیتان را به گونه ای بگیرید که مطابق نظر هر دو نفرتان باشد.

 

اگرچه این لیست محدود به موارد فوق نمی باشد. اما برخی از موارد مهم را که بایست قبل از ازدواج در رابطه با یکدیگر بدانید در مقاله فوق به آنها اشاره شد.

این موارد به شما این امکان را می دهد که یکدیگر را درک کنید و آشکارا در رابطه با آنچه می خواهید با یکدیگر صحبت نمایید و اطمینان حاصل کنید که مسیرهای واقع گرایانه ای را برای زندگیتان در نظر گرفته اید که شما را در جهت مخالف یکدیگر قرار نمی دهد.

[divider]

لینک منبع

  زهرا بابایی، دکترای تخصصی روانشناسی بالینی، دانشگاه شهید بهشتی

[divider]

برخی از کلمات اصلی مرتبط با خدمات مشاوره خانواده و زوج درمانی در مرکز تخصصی جایروس:

سایت روانشناسی و مشاوره
مشاوره وکیل رایگان
مشاوره کودک تلفنی رایگان
سایت مشاوره ازدواج
سایت مشاوره خانواده
صدای مشاور خانواده
مشاوره ازدواج آنلاین رایگان
روانشناسی خانواده
درمان اضطراب
روانشناسی ازدواج
روانشناس آنلاین

برای کسب اطلاعات تماس و شعب ،صفحه تماس با ما را ببینید


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *