فواید گریه کردن را بدانید و با خیال راحت گریه کنید

فواید گریه کردن چیست؟

فواید گریه کردن .چرا ما گریه می کنیم؟آیا گریه کردن برای سلامتی شما مضر است؟ما برای شادی،برای احساس،برای عشق و غم،برای درد و خشم گریه می کنیم.

ما گریه می کنیم چرا که این راهی است که خود را بیان می کنیم ،گریه کمک می کند تا فشار را کاهش داده و حالمان را بهتر کنیم.

گرچه برخی از ما از گریستن خجالت می کشند،اما بدانید که برای سلامتی شما خوب است.آیا می دانید فواید گریه کردن چیست؟مقاله زیر را برای کسب اطلاعات در این باره بخوانید.

فواید گریه
فواید گریه

گریه چیست؟

از وقتی که متولد شدیم،گریه در زندگی مان بسیار نقش داشته است.به این فکر کنید که اولین کار ما پس از ورود به این دنیا،گریستن است.وقتی که کودک بودیم میگریستیم،وقتی گرسنه بودیم،وقتی سرما می خوردیم،وقتی زمین می خوردیم،وقتی دلمان نمی خواست که تکالیف مدرسه را انجام دهیم ،در تمام این حالات ما گریه می کردیم.

گرچه وقتی بزرگتر شدیم و بالغ گشتیم احساس می کردیم که اگر گریه کنیم،از خود ضعف نشان داده ایم .درباره گریه هامان با کسی صحبت نمی کردیم و در خلوت خود می گریستیم.مطالب بسیاری در رابطه با فوایده خنده وجود دارد اما به نظر می رسد که هیچ کس دلش نمی خواهد راجع به اشک و گریه صحبت کند.در واقع گریه کردن از آن جایی اشتباه فهمیده شد که اغلب اشک و گریه را به غم و لحظات تلخ در زندگی مربوط می دانستیم.اما بدانید که گریه به شدت برای شما مفید است

تاثیر گریه زیاد

در زندگی اجتماعی ما،وضعیت های بی شماری وجود دارد که می توانند منجر به گریستن شوند.ما می توانیم در اثر اندوه ناشی از وضعیت های مختلف در زندگی گریه کنیم(مثل شکست عشقی،طلاق،مرگ یا بیماری عزیزان) یا از حوادثی که در اطرافمان رخ می دهد(نا برابری در دنیا،تروریسم و..).

همچنین می توانیم از شادی و خوشحالی اشک شوق بریزیم(مثلا هنگامی که برای یک هدف به شدت تلاش می کنیم و پس از رسیدن به آن احساس غرور می کنیم) و یا این که با کسی همدردی می کنیم(مثلا هنگامی که می بینیم شخصی گریه می کند و این اندوه به ما هم سرایت می کند).

گرچه گریه کردن در مکان های عمومی قابل قبول نیست و به همین علت بیشتر ما تلاش می کنیم که کلا آن را کنار بگذاریدم.

فواید گریه
فواید گریه

بیشتر مردم،اشک ریختن را نشانه ای از ضعف می دانند.به همین علت است که حتی امروزه نیز از دیدن گریه یک مرد متعجب می شویم.چرا ؟

از کودکی،به ما آموزش داده شده است که گریه نکنیم و اگر این کار را کردیم حتما از دیگران  پنهان کنیم.ما همیشه این جملات را می شنیدیم:

“هیچوقت نزار کسی اشکتو ببینه” یا ” مردا که گریه نمی کنن” یا ” مردا همیشه قوی ان”

بگذارید که صریحا بگویم که این اشتباه بزرگی است.باید به فرزندان خود (چه پسر و چه دختر) آموزش دهیم که گریه کردن امری عادیست و نباید از آن خجالت بکشند.کودکان باید بدانند که بروز احساسات چقدر مهم است و چگونه می توانند با اشک ریختن احساس بهتری داشته باشند.

اشک هایی که به هنگام گریستن می ریزیم در واقع موجب ترشح هورمونی می شوند که اثرات تسکین کننده و آرام کننده دارد.

آنها همچنین به حذف مواد خاصی که به عنوان محرک افسردگی عمل میکنند (آدرنالین، اکسیتوسین و نورآدرنالین) و باعث ناراحتی ما می شوند، کمک می کنند

فواید گریه برای سلامتی

گریه کردن موجب سلامت روحی و فیزیکی می شود

هنگامی که گریه می کنیم،شدت احساسات ما کاهش پیدا می کند.گریه موجب می شود تا ما بتوانیم احساسات منفی مانند غم و درد را کاهش داده و احساس بهتری داشته باشیم

باعث آرامش ما می شود

حتما این جمله را شنیده اید که “پس از طوفان،خورشید طلوع می کند”. این مثالی کامل برای آن چیزی است که پس از گریه رخ می دهد چرا که پس گریستن همان اتفاق رخ می دهد… و ما احساس آرامش و رهایی پیدا خواهیم کرد.

می شود گریستن را به یک دوش آب داغ پس از یک روز کاری سخت تشبیه کرد.

فواید گریه
فواید گریه

اشک ها موجب پاک شده چشم ما می گردند

اشک چشم ما را مرطوب می سازد تا خشک نشوند.اشک کمک می کند که بهتر ببینیم و باکتری هایی که در چشم جای دارند را نابود می کند.اشک همچنین به عنوان یک ضد درد کار می کند چرا که حاوی پروتئین است

وقتی که گریه می کنیم با فشار و استرس ها وداع می کنیم

پس از یک دعوا با همسر،دوست یا خانواده و در انتها “تا زمانی که اشکت خشک بشه” گریه می کنید.احساس سبکی نمی کنید؟پس از بیرون ریختن استرس و فشار،شما و بدنتان احساس آرامش بیشتری می کنید.این اتفاق به این علت رخ می دهد که شما تنش ها را از طریق حذف کردن سموم از بدن خود خارج می کنید.بدن ما آدرنالین و نارودرنالین ترشح می کند که موجب میشود هم استرس فیزیکی و هم ذهنی را کاهش داده و ما را در وضعیت های پر فشار آرام نگه می دارد

گریه موجب سلامتی می شود

بر طبق برخی تحقیقات،افرادی که بیشتر گریه می کنند بیماری های گوارشی و تنفسی کمتری نسبت به آن دسته که گریه نمی کنند دارند.به عنوان مثال،مشخص شده است که زنان کمتر از مردان دچار حملات قلبی و زخم معده می شوند

گریه دید ما را نسبت به وضعیت خود روشن تر می کند.

با این گونه احساس کردن،می توانیم وضعیت را از نقطه دید بهتری بررسی کنیم.هنگامی که گریه می کنیم، از ضعف خود بیشتر آگاه می شویم و این مسئله کمک می کند تا نگرانی های خود را با نقطه دید بهتری حل کنیم.

گریه می تواند راهی برای درخواست کمک باشد

هنگامی که می بینیم کسی گریه می کند،احساس همدلی ما افزایش پیدا کرده و احساس می کنیم که باید به نزد آن شخص رفته و به او پیشنهاد کمک دهیم.شخصی که غمگین است معمولا بابت پیشنهاد کمک تشکر می کند و احساس بسیار بهتری خواهد داشت.بنابراین، می توانیم بگوییم که گریه،ارتباط میان افرا را قوی تر می کند

لینک منبع

بیشتر بدانید


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *