فواید پازل برای کودک شما و چگونگی ساخت آن در خانه!

پازل
پازل یکی از ابزارهایی است که بسیار بیشتر از آنچه که پدر و مادرها به آن توجه دارند، می تواند برای کودک مفید باشد. براساس فصلنامه مراقبت از کودکان آمریکا،پازل می تواند به پیشرفت و هماهنگی فیزیکی، اجتماعی و مهارت های عاطفی و ذهنی با ارائه یک مشکل به کودک و درخواست از او برای حل آن، کمک کند.
علاوه بر این پازل می تواند برای کودکان سرگرم کننده نیز باشد مخصوصا اگر همراه با تصاویری باشد که برای کودک جذاب و آشنا است.
استفاده از پازل مخصوصا برای کودکان مبتلا به کم توجهی و همچنین کودکان مبتلا به اختلال یادگیری ( اختلال در نوشتن،حافظه دیداری) بسیار توصیه شده است.
دستورالعمل برای ساخت پازل:
وسایل مورد نیاز:
کارتن یا مقوا (ترجیحا سفید).
وسایل رنگ آمیزی.
اسکنر یا چاپگر و یا دستگاهی که بشود از آن کپی رنگی گرفت.
چسب

پازل
دستورالعمل ساخت:
1.یک تصویر ساده در یک قطعه مستطیل را انتخاب کنید مثل تصویر باغ وحش یا مزرعه حیوانات و یا صحنه ای از یک داستان. سعی کنید تصویر را بزرگ انتخاب کنید و از رنگ های روشن و ساده نیز در آن استفاده شده باشد.
2. عکس این تصویر را روی یک قطعه محکم مانند مقوا و یا کارتون چاپ کنید و یا اینکه آن تصویر را خودتان روی مقوا نقاشی کنید.
3.یک کپی رنگی از پازل تهیه کنید یا اینکه از آن عکس بگیرید و یا اینکه با اسکنر آن تصویر را به کامپیوتر انتقال دهید. این تصویر را به کودک نشان دهید و به او بگویید که هدف ساختن این تصویر است.
4.با استفاده از یک قلم نوک تیز و یا یک اره مویی پازل را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. برای کودکان 3 تا 5 ساله پازل 12 تکه مناسب است و برای کودکان بزرگ تر قطعات بیشتر.
5. سعی کنید پازل را طوری جدا کنید که هیچ 2 قطعه یکسانی وجود نداشته باشد.
6. لازم نیست که خطوطی که برای جدا کردن از مقوا انتخاب می کنید حتما خطوط صاف باشد، میتوانید از خطوط مورب و کج و طرح دار نیز استفاده کنید.
7. در آخر که فرزندتان موفق به ساخت پازل شد، از چسب مایع استفاده کنید و پازل را به مقوا بچسبانید.

پازل

 

فاطمه امیری فاطمه امیری – کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و نوروتراپیست


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *