فواید موسیقی درمانی برای کودکان طیف اوتیسم

فایل صوتی این مقاله به همراه توضیحات:

شناخت اوتیسم

اوتیسم معمولا می تواند در سه سال اول زندگی ما مورد توجه قرار گیرد و به عنوان یک ناتوانی بسیار پیچیده که بر رشد توانایی های اجتماعی، کلامی و شناختی ما اثر می گذارد شناخته می شود. این اختلال می تواند در روش برقراری ارتباط با دیگران تاثیر گذارد، و اگرچه شباهت هایی بین موارد مختلف اوتیسم وجود دارد، اما محدود کردن این اختلال به دلایل خاص و یا علائم خاص دشوار است.

تقریبا از هر 68 آمریکایی 1 نفر، شکلی از اوتیسم را خواهد داشت، و چیزی نیست که ما بتوانیم در آن پیشرفت کنیم، اگرچه در صورتی که به موقع تشخیص داده شود شانس بیشتر و بهتری برای درمان وجود دارد.

چگونه موسیقی می تواند یک تفاوت ایجاد کند.

یکی از دلایل اینکه موسیقی به سرعت به عنوان یک ابزار در درمان اوتیسم مورد استفاده قرار گرفت این است که می تواند هر دو نیمکره ی مغز ما را تحریک کند، نه فقط یک نیمکره. این موضوع بدین معنی است که یک درمانگر می تواند از یک آهنگ یا یک آلت موسیقی برای تقویت فعالیت های شناختی استفاده کند که در نتیجه می تواند هم ما را نسبت به خودمان آگاه سازد و هم باعث بهبود روابطمان با دیگران شود. موسیقی باعث تقویت رفتار ارتباطی و تعامل با دیگران که از بزرگترین مشکلات در کودکان اوتیستیک است می شود. اگر دقیق تر در کار یک گروه موسیقی نگاه کنیم، مشخص است که همه ی ابزار ها باید در ارتباط با یکدیگر کار کنند، اما یک نوازنده نیاز دارد که ابتدا با ابزار ارتباط برقرار کند. برای کودکان مبتلا به اوتیسم، تعامل با دیگران دشوار است، اما با قرار دادن ابزاری برای درمانشان، آن ها ممکن است ابتدا با شی(ابزار موسیقی) ارتباط برقرار کنند و سپس با دیگران به خوبی ابزارهایشان تعامل کنند.

تقویت گوش دادن و آواز خواندن

تفسیر ما از موسیقی هم در اشعار و هم در صدا، می تواند تا حد زیادی در آموزش ما برای برقراری ارتباط کمک کند. برای کودکان مبتلا به اوتیسم، این موضوع می تواند به معنی یادگیری یک کلمه ی جدید از آهنگ، یا درک بهتر از چگونگی عمل در یک موقعیت اجتماعی بر اساس پیام هایی که آهنگ بیان می کند باشد. ما می دانیم که اوتیسم می تواند برای کودکان در تنظیمات اجتماعی مانع ایجاد کند، اما گروه هایی کوچک از کودکانی که با هم در حال گوش دادن به موسیقی هستند ممکن است به اندازه ی کافی احساس اعتماد به نفس و راحتی برای اظهار نظر یا آواز خواندن با دیگران داشته باشند.

مطالعات مربوط به مداخلات اولیه

مطالعات مداخلات اولیه نشان داده است که اگر ماهم همراه با کودکان اوتیستیک خود از طریق بازی های آرام، فعالیت های موزیکال سرگرم کننده، و بازی های غیر تهاجمی آموزش ببینیم سپس می توانیم یک محیط حمایت کننده بسازیم که در آن والدین و کودکان می توانند به روشی درست با هم ارتباط برقرار کنند. دلیل اینکه ما از موسیقی درمانی استفاده می کنیم کمک به کودکان اوتیستیکمان است تا یاد بگیرند که با ما و با دیگران ارتباط برقرار کنند؛ بعد از اینکه کودک عادت کرد ممکن است اعضای دیگر خانواده نیز دعوت شوند که در جلسات شرکت کنند. گذشته از حس رقص، پیشرفت کلامی از طریق اشعار و پویایی اجتماعی از یادگیری یک آلت موسیقی، ریتم می تواند به ایجاد انگیزه ی زمان بازی کردن، که شامل کل بدن و مغز ما به عنوان یک فرد است کمک کند.

آن چه در موسیقی درمانی انتظار می رود.

موسیقی درمانی نه فقط برای کودکان، بلکه برای همه ی ما مفید است، و جلسات شامل تمرین ساخت ارتباطات بسیار مهم است. اکثر درمانگران به وسیله ی معرفی چیزی در لحظه ی آواز خواندن، رقصیدن، گوش دادن، یا نواختن آواهایمان با یک آلت موسیقی، شانس اینکه این مهارت های جدید را به آرامی توسعه دهیم ارائه خواهند داد،اما باید صبور باشید و لازم است که هر کلاس یا برنامه در یک محیط آموزشی ایمن ارائه شود.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *