علت مشکلات رفتاری در جوانان با رفتارهای ضد اجتماعی – روانشناس خوب کودک در تهران

علت مشکلات رفتاری در جوانان با رفتارهای ضد اجتماعی – روانشناس خوب کودک در تهران

 

از هر 20 کودک 1 نفر دچار اختلال رفتاری است و یکی از رایج ترین دلایل ارجاع به خدمات بهداشت روانی کودکان و نوجوانان است.

آن با طیف گسترده ای از رفتارهای ضد اجتماعی یا تهاجمی مانند خرابکاری، استفاده از سلاح و آسیب به دیگران مشخص می شود.

این نیز اغلب با اختلالات دیگری مانند اختلال توجه / اختلال بیش فعالی (ADHD)، اضطراب یا افسردگی همراه است.

علل دقیق اختلال رفتاری – به نظر می رسد که تعامل بین عوامل ژنتیک و محیط زیست  است اما دانشمندان در مرکز بهداشت مغز انسان و موسسه سلامت روان دانشگاهی دریافتند که تفاوت های متمایزی در  مسیرهای ماده سفید (ارتباطات ساختاری مغز) در میان جوانانی که این شرایط را دارند.

محققان  تفاوت های ساختاری مغز را در بین کودکان مبتلا به اختلال عملکرد و گروه مقایسه ای از کودکان مبتلا به بیماری که بدون رفتار شدید ضد اجتماعی هستند بررسی کردند.

این مطالعه شامل حدود 300 کودک 9 تا 18 ساله با تعداد برابر پسران و دختران بود.

هر یک از داوطلبان تحت اسکن مغزی با استفاده از یک روش اسکن مغناطیسی رزونانس مغناطیسی (MRI) که به نام تصویربرداری تنزور diffusion شناخته می شود، برای بررسی تفاوت هایی در فیبرهای ماده سفید – که سیگنال های بین مناطق مختلف مغز را حمل می کنند، تحت آزمایش اسکن مغزی قرار گرفتند.

یکی از بزرگترین تفاوت های شناسایی شده توسط تیم تحقیقاتی در ناحیه مغز به نام corpus callosum، بزرگترین قطب فیبر مغز در مغز و مسیر اصلی است که این دو نیمکره مغز را به هم متصل می کند.

نتایج MRI نشان داد که در کنار این فیبرها شعاع کمتری وجود دارد، بنابراین ارتباط بین سمت چپ و راست مغز در جوانان مبتلا به اختلال عملکرد در مقایسه با گروه مقایسه ای کمتر بود.

جالب توجه است، محققان دریافتند که پسران و دختران مبتلا به اختلال رفتاری همان اختلالات ساختاری را در این مسیر در مغز نشان دادند.

 

افزایش درک ما در مورد اینکه چگونه مغز در افراد جوان مبتلا به اختلال رفتاری متفاوت است، یک منطقه مهم تحقیق است.

زیرا ممکن است به پزشکان کمک کند تا شرایط را دقیق تر تشخیص دهند و مداخلات مداخله موثر در آینده را هدایت کنند.

دکتر جک راجرز( نویسنده کتاب در این مطالعه)”تفاوت هایی که ما در مغز جوانان مبتلا به اختلال رفتاری مشاهده می کنیم بسیار متفاوت است زیرا آنها با تغییرات ماده سفید که در دیگر شرایط دوران کودکی مانند اوتیسم یا ADHD گزارش شده اند متفاوت است.”

علاوه بر این، ما دریافتیم که صفات خوبی مانند : کاهش همدلی و گناه، برخی از تفاوتهای ماده سفید در جوانان را با اختلال رفتاری توضیح دادند و این نشان می دهد که این ویژگی ها هنگام بررسی اختلافات مغز جوانان مبتلا به اختلال رفتاری مهم هستند. ”

 

دکتر استفان دی بریتو، نویسنده مشترک این تحقیق ، می افزاید: “تشخیص بیماری برای کودکان مبتلا به اختلال عملکرد بسیار دشوار است .

افزایش درک ما از این که این تفاوت های ساختاری در مغز به چه چیزی شبیه مغز است، ممکن است منجر به تشخیص دقیق تر در آینده شود.

اما همچنین به ما کمک می کند تا مداخلات را توسعه دهیم که می توانند در دوره حیاتی رشد مغز کمک کنند.

دکتر گریم فیرچیلد همکار در این پروژه، گفت: “این اولین مطالعه در مقیاس بزرگ است که به دنبال مسیرهای ماده سفید در مغز دختران و پسران با اختلال رفتاری است.

نتایج نشان می دهد که تفاوت های قابل اطمینان در ارتباط این مسیر ها وجود دارد و این ها با آنچه در سایر شرایط روحی و روانی دیده می شود مانند افسردگی متفاوت است.

 

منبع 

روانشناس

  • مریم عبداللهی 
  • روانشناس کودک و نوروتراپیست

بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *