شناخت مشکلات شبانگاهی در کودکان

 

راه حل هایی که برای پیش گیری و از بین بردن این عادت سودمندند که در موارد زیر به ان ها اشاره میشود:

 

1 : از آغاز جلو این عادت را بگیرید

2 :کودک را به رختخواب خودش باز گردانید

3: مهمان شبانه را دستگبر کنید  بسیاری از والدین اظهار میکنند هنگامی که ان ها در خواب هستند داخل رختخواب انها میخیزند اگر چنین مشکلی دارید با استفاده از راه حل هایی کودک خود را دستگیر کنید مانند: آویزان کردن زنگ در درب اتاق خودتان ،  یا جلو در را مسدود کنید تا هنگام ورود به اتاق شما با آن برخورد کند .

4:روش های فشاری استفاده کنید : این روش نیاز این دارد که بازیگران خوبی باشید . هدف این است که کودک را ان قدر در رختخواب خودتان  ناراحت کنید که رختخواب خودش را ترجیح دهد.

5 :به کودک جایزه بدهید : کودک خود را به تنها خوابیدن تشویق کنید  و به او جایزه دهید.

6:اتاق کودک را دوست داشتنی کنید.

7:از افراد متخصص کمک بگیرید.

گاهی کودک میخواهد به جای خوابیدن با پدر مادرش ، در کنار خواهر هایش بخوابد . شاید خواهر ها و برادر ها قبل یک اتاق مشترک داشته اند و یا اینکه این کار ، بهترین راه حل برای تنهایی بعد از منع شدن  از خوابیدن در کنار پدر و مادر است  خوابیدن در کنار خواهر برادر ها ظاهرا راه حل خوبی به نظر میرسد و اغلب مهم نیست که خواهر و برادری  که کودک به رختخواب او رفته بزرگتر  است یا کوچکتر ، در اینجا چیزی که برای کودک مهم است این است که کسی باشد که بتواند شب را با او سپری کند.

[divider]

 

اگر کودکان شما عادت کرده اند با هم در یک رختخواب بخوابند راه حل های زیر میتواند راه گشا باشد :  

1:به انها بگویید که همین حالا باید تنها بخوابند

2:در مورد ترس ها و اضطراب های کودک با او گفت گو کنید

3: جایگزین های دیگری برای کودک فراهم کنید

4:کودک را به تنها خوابیدن تشویق کنید

 [divider]

کودکانی که هنگام شب راه میروند

تخمین زده شده است که ده تا پانزده درصد تمام کودکان دست کم یک بار در کودکی در خواب راه رفته اند .بیشتر آن ها رفتار را ترک میکنند، ولی حدود دو درصد آن ها تا هنگام بلوغ نیز این کار را ادامه میدهند .در خواب راه رفتن یا خواب گردی تظاهر بدنی یک خواب نیست و همچنین با مشکلات روانی یا تنش های عاطفی ارتباطی ندارد .

 

راه کار هایی که کودک در هنگام شب راه رفتن به خود آسیب نرساند شامل:

1: هشدار دهنده هایی ترتیب دهید که وقتی کودک راه میرود هم کودک و هم خودتان بیدار شوید .

2:راه بیرون رفتن را مسدود کنید

3:کاهش دفعات خواب گردی کودک را تحسین کنید و به او جایزه دهید .

4:از دارو استفاده کنید

[divider]

کودکانی که در خواب  حرف میزنند

بیشتر کودکان گاهی در خواب حرف میزنند . این مساله ، زمانی به صورت مشکل مطرح میشود که باعث بیداری اعضای خانواده شود با این حال اگر شما ان را مشکل تلقی میکنید ، میتوانید راه حل های زیر را امتحان کنید:

1:ان را نادیده بگیرید

2:مکان خوابیدن افراد را تغیر دهید

3:علت را جستجو کنید

4:به حرف های کودک گوش دهید و بعدا در مورد آن ها گفت گو کنید .

 [divider]

کودکانی که دچار وحشت های شبانه میشوند

کابوس یا وحشت های شبانه تفاوت  دارد .برخلاف کابوس ،وحشت های شبانه ، رویا های ترسناک و یا خواب دیدن نیست .بلکه تصور میشود که این حالت نمایانگر عدم تکامل الگوی خواب است که در ان کودک در انتقال از مرحله خواب عمیق به خواب سطحی مشکل دارد .

  • کودک را آرام کنید
  • برنامه خواب را منظم کنید
  • با یک متخصص مشورت کنید .

[divider]

کودکانی که دچار کابوس هستند

کابوس ها بر خلاف وحشت های شبانه ، میتوانند هم برای کودکان هم برای والدین ان ها بسار وحشت زا باشند و اغلب ناشی از احساس نا امنی اضطراب ترس یا نگرانی هستند .این حالت واکنش شایع و طبیعی ترس  نسبت به رویاهای ترسناک ، هستند که معمولا در حدود سه سالگی اغازمیشوند و اوج ان ها بین 4 تا 6 سالگی است دختران تا حدی دیرتر از پسران دچار ان میشوند .

[divider]

کودک را ارام کنید  و به او اطمینان خاطر بدهید 

معمولا بیشترین کاری که والدین میتوانند برای کودکانی که دچار کابوس میشوند انجام دهند .این است که او را بیدار و ارام کنند و به اطمینان خاطر بدهند که همه چیز امن امان است .

[divider]

از هیجان بیش از حد جلوگیری کنید .

تمام کودکان باید قبل از خواب ارام بگیرند  بنابر این خوب است که قبل از خواب به کودکان اجازه تماشای برنامه های تحریک امیز یا ترسناک تلویزیونی را ندهیم برای ان ها داستان های ترسناک تعریف نکنیم

[divider]

در مورد مشکلات ترس ها و نگرانی ها ی کودک با او گفت گو کنید .

با استفاده از نکاتی که حرف ها و پاسخ های کودک در میابید سعی کنید زمینه های اصلی ناراحتی کودک را پیدا کنید و در جریان روز در مورد کابوس های کودک با او صحبت کنید و بکوشید ترس ها و نگرانی های او را از بین ببرید .

[divider]

[toggle title=”گروه پزشکان جایروس را به خاطر بسپارید!” state=”open” ]ما بهترین ها را در ایران به شما معرفی می کنیم. سایت جایروس اولین سایت و مرکز تخصصی اطلاع رسانی مغز و اعصاب و روان در کشور فعالیت علمی و تحقیقاتی می کند. گروه پزشکان جایروس با معرفی برترین کادر درمانی در مناطق مختلف تهران و شهرستان های مختلف کشور حضور دارند و در رفع مشکلات جسمی در حیطه های مغزو اعصاب و روان و ارتوپدی و توانبخشی و مشکلات روانپزشکی به شما کمک می کنند. همین حالا می توانید از طریق صفحه تماس با ما  از متخصص مورد نظر خود نوبت بگیرید. اما چرا برای درمان گروه پزشکان جایروس را انتخاب می کنید؟ زیرا:

  • پزشکان ما با شما صادق هستند و رویه کار در این مجموعه به این صورت است که اقدامات اضافی تشخیصی و درمانی انجام نمی شوند و در نتیجه هزینه های دریافتی در این مرکز از مراکز مشابه بسیار ارزان تر است.
  • متخصصین ما دارای تسلط و تجربه کافی در امر طبابت می باشند و همگی دارای رزومه موفقی هستند. اغلب همکاران این مجموعه علاوه بر تحصیلات تخصصی در یک رشته خاص، در یک رشته فوق تخصصی نیز آموزش دیده و مهارت دارند.
  • خدماتی که توسط گروه پزشکان جایروس به شما ارائه می شود جامع و کامل است و معمولا شمارا از نیاز به مراجعه به مراکز متعدد و متفرقه بی نیاز می کند.
  • آخرین مرکزی که برای به دست آوردن سلامت مراجعه خواهید کرد، دپارتمان های گروه پزشکان جایروس خواهد بود؛ مطمئن باشید سلامت خود را به دست خواهید آورد.
  • در امر اطلاع رسانی تمام تلاش خود را می کنیم تا اطلاعاتی کامل و دقیق به شما ارائه دهیم.

در ادامه بهتر است بدانید گروه پزشکان جایروس برای اطلاع رسانی تنها به این سایت بسنده نکرده است. مجموعه سایت های ما در تمام زمینه ها فعال هستند و به سوالات پزشکی شما پاسخ می دهند.

مجموعه سایت های ما (علاوه بر سایت جایروس) عبارتند از:

www.sabzosalem.com (مرجع بزرگ و رایگان اطلاعات پزشکی کشور مجهز به سیستم های ویزیت مجازی، تست های سلامت، داروشناسی، دانشنامه بیماری ها و هزاران صفحه اطلاعات پزشکی رایگان)

www.zibaan.ir (مرجع اطلاعات زیبایی و پوست کشور با معرفی برترین مراکز پوست و لیزر در کشور)

اجازه بدهید بهترین ها برایتان اتفاق بیفتد. تصمیم با خود شماست.[/toggle]


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «شناخت مشکلات شبانگاهی در کودکان»

  1. با سلام ممنون از مقاله مربوط به خواب, دختر من 22ماهشه 3ماه پیش از پستونک گرفتمش و پشیمونم, متاسفانه خوابوندنش بسیار سخت شده قبلا خودش البته با حضور من روی تختش خوابش میبرد یکی دو بار هم بیدار میشد و پستونکشو میدادم میخوابید الان دیگه دیر قت به زور میخوابه و شبها بیدار میشه روی شونه من خوابش ببره و در حال راه رفتن و اگر انجام ندم گاهی یکساعت گریه میکنه و خیلی بدتر میشه هیچ جایگزین پستونک براش پیدا نمیکنم و اهل اینکه به چیزی بچسبه طولانی مدت نیست از پتوش خوشش میاد ولی اونهم کمک نکرد من واقعا شبها از بیخوابی خودم و فرزندم رنج میبرم چه نظری دارین؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی توصیه می شود در این زمینه با روانشناس کودک صحبت کنید تا بررسی لازم صورت گیرد. قطعا با راهکارهای ارائه شده می توانید این شرایط را بهبود ببخشید. در صورت تمایل می توانید با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *