تاثیر روش CBT بر روی اختلالات ناشی از اضطراب اجتماعی

CBT

 

روش رفتار درمانی-شناختی تنها روش درمانی موثر در کاهش اختلالات ناشی از هراس اجتماعی و افسردگی ست.

از جمله کارهایی که در این زمینه صورت گرفته است، می توان به گسترش و بسط دادن تحقیقات، افزایش آگاهی و هشیاری مردم بر لزوم تکرار، تمرین و ممارست، پسخورد، منطقی بودن و صرف زمان کافی بر روی روش های درمانی، اشاره کرد.

 

برنا مه های که در سازمان SAI در این زمینه تنظیم شده است، کاملا مشروح بوده و حاوی راه حل های کلیدی و استراتژی هایی ست فرصت های مناسب مردمگانی را برای پژوهش های گسترده فراهم می آورد که یک پروسه تحقیقاتی عادی از ان بی بهره ست.

 

پژوهشگران دریافتند که رویکردی جامع، برای کمک به افراد اجتماع هراس مورد نیاز است. آنچه که در اینجا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تبحر روان پزشکان در انجام کار فرآیند درمان است.

 

تحقیقات گسترده ای که در این حوزه صورت گرفته است بر تاثیرات روش های رفتار درمانی-شناختی بر بیماری افسردگی و اختلالات ناشی از اجتماع هراسی مهر تایید می زند.

مقالات بسیاری در باب علل تاثیرگذاری روش های رفتار درمانی-شناختی بر روی اختلالات ناشی از اضطراب اجتماعی و چگونگی انجام فرآیند منتشر شده است. روش CBT که برای درمان اختلالات ناشی از اجتماع هراسی مشخص شده است، بیشتر بر اعمال اصول درمانی متفاوت تاکید می کند.

 

علاوه بر این، شبه درمان یا روش های فرعی دیگری نیز در کنار روش رفتار درمانی-شناختی وجود دارند که به کاهش بیماری های اجتماع هراسی و افسردگی کمک می کند، در عین حال برخی از انها دروغین بوده و تنها به پر کردن جیب موسس آن کمک می کنند. روش های تمدد اعصاب، خواب درمانی، ماساژ، مدیتیشن و در آخر طب سوزنی بر کاهش علائم این گونه بیماری ها ثمربخش بوده اند. با این وجود، شبه درمان هایی که در بالا به انها اشاره گشت، به پیشرفت مداوم بیمار کمک نمی کنند. حتی مدیتیشن نیز به صورت موقت موجب کاهش علائم بیماری می شود.

 

تنها ایجاد تغییرات در سلسله اعصاب مغز (آنچه که از آن به عنوان یادگیری یاد می شود) موجب پیدایش تغییرات دائمی در رفتار و ذهن بیمار شده و این توانایی را به ما می دهد که افکار و احساسات غیر منطقی و نادرست را به افکاری مثبت و سازنده د ر بیمار تبدیل کنیم.

 

در واقع مغز انسان همینگونه کار می کند. هرچقدر که دانشمندان مطالب بیشتری درباره مغز و ساختار آن کشف کردند، توانستند روش های درمانی موثرتری برای درمان بیماری های روحی و روانی و نیز ایجاد تغییرات در مغز طراحی کنند.

 

در زمان های گذشته، تفکرات غیر منطقی و خرافات گونه ای درباره جهان اطراف ما و جود داشته، اما اکنون در عصر اطلاعات و ارتباطات ما می آموزیک که منطقی فکر کنیم. روش های درمانی باید به صورت همزمان بر روی ذهن و رفتار بیمار اعمال شود و در آن صورت تاثیرگذاری خود را خواهند داشت. اعمال یک روش بدون در نظر گرفتن روش دیگر، نتایج قابل قبولی را برای ما فراهم نخواهد آورد.

 

همان طور که قبلا به آن اشاره شد، تمامی روش های رفتار درمانی-شناختی برای غلبه بر هراس اجتماعی به صورت دائمی و همیشگی و در کوتاه ترین زمان ممکن طراحی شده اند.

 

به هیچ عنوان نگران فرازو نشیب و شکست در جلسات در درمان نباشید و مثل همیشه به شرکت در جلسات درمانی ادامه دهید. افراد بسیار زیادی وجود دارند که که دچار مشکلات وخیم تری هستند. هرچه بیشتر در رفع و غلبه بر ترس اجتماعی خود تلاش کنید، پیشرفت بیشتری داشته و سریعتر بهبود پیدا خواهید کرد.

 

همچنانکه شما به تمرین، ممارست و تکرار ادامه می دهید، سلسله اعصاب مغز بتدریج تغییر کرده و شما شاهد تغییرات محسوسی در سبک زندگی خود خواهید بود. به خود ایمان داشه باشید!!! دیگر نیازی نیست که با ترس غیر منطقی از اجتماع زندگی کنید.

 

منبع سایت:

socialanxietyinstitute


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *