روان درمانی روان پویشی

عملکرد روش های درمانی وابسته به پویش شناسی روانی

همان طور که به طور خلاصه در بالا ذکر شد، رویکرد روان درمانی روان پویشی بر این قاعده کلی بنا شده است که ضمیر ناخودآگاه احساسات و افکار ریشه دار و نهفته ای را که ممکن است بر رفتار ما تاثیر گذار باشد، در خود می پروراند.

 

روان درمان ها نیز با توجه به این قواعد و اصول عمل می کنند، با در نظرگرفتن یک چهار چوب مشخص و دقیق، تکنیک ها و روشهای درمانی مورد نیاز را برای بیماران فراهم می کنند. آنها رابطه برابری را با مراجع خود حفظ کرده، سعی در پذیرش و اتخاذ نگرشی بی قید و شرط داشته و با هدف ایجاد یک رابطه خوشبینانه با بیمار به کار خود ادامه می دهند و این سبب ترغیب مراجع شده تا بتواند به راحتی با مشکلات روحی و روانی درونی خویش و نیز تعارضات نهفته در ضمیر ناخودآگاه که بر رفتار و افکار او تاثیرگذار هستند، روبه رو شود و از آنها شناخت پیدا کند.

 

به منظور کمک به مراجع در درک شوریدگی و اختلالات ضمیر ناخودآگاه و چگونگی عملکرد ذهن، روان درمانان از تکنیک های مورد استفاده در روانکاوی بهره می جویند. این تکنیک ها عبارتند از:

 

مصاحبت و رابطه آزادانه و فارغ از هرگونه مقررات و سنت ها

این تروند به بیمار کمک می کند تا به راحتی و آزادانه با مشاور و روان درمان خود صحبت کند _ به معنای دیگر، بدون در نظر گرفتن چیزی هر چه که به ذهن بیمار خطور می کند بر زبان آورد. نیازی به تفکر و سنجیدن کلمات و جملات قبل از صحبت نیست و لزومی هم ندارد که مراجع تمام داستان را به صورت خطی و سلسله وار برای پزشک توضیح دهد.

 

این عمل و حرکت خودانگیخته سبب می شود بدون در نظر گرفتن اینکه افکار و احساسات واقعی ما چه اندازه احمقانه، خنده دار و دردناک هستند، بروز پیدا کنند.

 

[divider]

 

انتقال اميال و افكار سركوب شده

این تغییر جهت احساسات برای فرد از اهمیت خاصی برخوردار است _ بویژه احساسات محبوس در ضمیر ناخودآگاه از دوران کودکی که اکنون به روان درمان انتقال پیدا می کند. اغلب مراجعین یک جاذبه جنسی نسبت به مشاور خود پیدا می کنند و این انتقال احساسات می تواند به شکل های متفاوتی چون تنفر، بی اعتمادی، خشم و وابستگی ظهور پیدا کند.

از طریق شناخت و بررسی رابطه متقابل مراجع و پزشک، با به یادآوردن نمونه ها یا تجاربی از دوران کودکی ،مراجع شروع به شناخت احساسات واقعی و نیز تعارضات درونی خود می کند.

 

 [divider]

 

برداشت و تفسیر گفته ها

در طول درمان روان درمان می بایست سکوت اختیار کند، اما گاهی اوقات می تواند از میان صحبت های مراجع، موضوع یا حرفی را پیش بکشد. کاربرد این تعابیر به آگاهی و هشیاری روان درمان نسبت به وضعیت روانی مراجع و نیز توانایی او در یکپارچه کردن (روان و شخصیت) آنچه بدان آگاه نیست، بستگی بسیار دارد.

در نهایت، بر عهده روان درمان است به بیمار و مراجع کمک کند تا الگوهای رفتاری و فکری جدیدی را در خود پروش دهد، بر محدودیت های ناشی از ضمیر ناخودآگاه غلبه کند تا موجبات رشد شخصیتی او فراهم شود. به طور کلی، فرآیند درمان باید در مدت زمان کوتاه و به سرعت انجام گیرد، جلسات درمان هر هفته یکبار به مدت 50 دقیقه. پویش شناسی روانی بدنبال رفع مشکلات مستقیما درک شده (فطری) است.

 

 

در ادامه:پویش شناسی روانی کوتاه مدت


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *