میکرونیدلینگ برای رفع تیرگی پوست | میکرونیدلینگ برای روشن شدن پوست

میکرونیدلینگ درمانی برای رفع تیرگی پوست صورت

میکرونیدلینگ یک درمان حرفه ای برای مشکلات پوستی متعدد مانند پیری پوست، جای جوش، باز بودن منافذ پوست، ملاسما و همچنین رفع تیرگی پوست صورت است. تیرگی پوست یا هایپرپیگمانتاسیون به لکه های تیره یا لکه های رنگدانه ای پوست اطلاق می شود که در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شوند. با میکرونیدلینگ، تیرگی پوست را می توان با شکستن رنگدانه زیر سطح پوست به طور موثر درمان کرد.

 

چگونه میکرونیدلینگ در رفع تیرگی پوست صورت موثر است؟

رفع تیرگی صورت بعد از زایمان

هایپرپیگمانتاسیون به تیرگی یا لکه های پوستی اطلاق می شود که تیره تر از ناحیه اطراف هستند. آنها به دلیل عوامل متعددی از جمله قرار گرفتن در معرض نور خورشید، نوسانات هورمونی، التهاب و یا افزایش سن ایجاد می شوند.

ملانوسیت های درون سلول های پوست ملانین تولید می کنند که مسئول تامین رنگ پوست است. هنگامی که تولید آنها بیش از حد اتفاق می افتد، ملانین اضافی تجمع می یابد و ایجاد لکه های تیره می کند.

میکرونیدلینگ شامل سوراخ کردن پوست توسط سوزن های استریل بسیار ریز برای ایجاد یک آسیب پوستی کنترل شده است. این فرآیند ترمیم زخم پوست را آغاز می کند که باعث تغییر سلول های پوست می شود و اجازه می دهد تا سلول های تازه و جدید جایگزین سلول های آسیب دیده شوند. در عین حال، تولید کلاژن و الاستین را برای بازسازی پوست با تغییر شکل ‌گیری بافت افزایش می ‌دهد.

 

آیا میکرونیدلینگ واقعا برای رفع تیرگی صورت موثر است؟

رفع تیرگی پوست در اثر آفتاب

اگرچه مطالعات کمی در مورد بررسی میکرونیدلینگ و تیرگی پوست وجود دارد، اما به دلایل مختلفی مشخص شده است که این روش درمانی قابل قبول است. علاوه بر این که میکرونیدلینگ برای روشن شدن پوست مناسب است، بر روی تمام رنگ های پوست، از جمله پوست های رنگی، به خوبی اثر می گذارد.

علاوه بر این، به عنوان بخشی از درمان ترکیبی که شامل داروی ترانس درمال است، مورد مطالعه قرار گرفته است. این شامل میکرونیدلینگ پوست و سپس استفاده از یک داروی موضعی برای جذب بهتر برای دستیابی به نتایج بهتر است (به این روش مزونیدلینگ اطلاق می شود).

این نتایج به وضوح در یک مطالعه بر روی ملاسما، یک اختلال رنگدانه ای که درمان آن دشوار است، نشان داده شد. محققان بیمارانی را که با سرم ترکیبی نیدلینگ پوست و رفع رنگدانه در یک طرف صورت در مقابل سرم ضد رنگ به تنهایی درمان شده بودند، مورد بررسی قرار دادند. سمت با درمان ترکیبی به طور قابل توجهی در مقایسه با درمان منفرد بهبود یافته است.

تعداد جلساتی که نیاز دارید به مشکلات پوستی شما و شدت آن بستگی دارد. به عنوان مثال، 3 تا 6 جلسه ممکن است برای رفع سیاهی صورت موثر باشد. برای ملاسما، 2 جلسه برای کاهش رنگدانه و افزایش سطح کلاژن نشان داده شده است.

ملاسما

ملاسما یک اختلال پوستی مزمن است که باعث ایجاد لکه های نارنجی یا خاکستری مایل به قهوه ای رنگ پوست می شود. درمان آن بسیار دشوار است و به دنبال یک توالی عود و تکرار است، با این حال شواهد قوی وجود دارد مبنی بر اینکه از میکرونیدلینگ به عنوان یک درمان موثر برای این وضعیت استفاده می شود.

در یک مطالعه کوچک که 2 جلسه میکرونیدلینگ انجام شد، بیماران رضایت 100٪ از نتایج خود را گزارش کردند. یکی از نتایجی که محققان به آن دست یافتند این بود که میکرونیدلینگ بدون افزودن محلول های موضعی می تواند به طور موثر پوست بیماران مبتلا به ملاسما را روشن کند.

در بیشتر موارد، میکرونیدلینگ به عنوان کمکی برای افزایش اثربخشی سایر عوامل استفاده می شود.

در بررسی مطالعاتی که میکرونیدلینگ را با سایر درمان ‌های موضعی مانند ترانگزامیک اسید، ویتامین C، غیرهیدروکینون و عوامل بی ‌رنگ ‌کننده مبتنی بر هیدروکینون ترکیب کردند، درمان ترکیبی نتایج بیشتری نسبت به درمان موضعی به تنهایی ارائه داد.

تیرگی دور چشم

تیرگی پوست دور چشم به سیاهی زیر چشم اشاره دارد. این یک بیماری پوستی بسیار شایع است که یک مشکل ژنتیکی در نظر گرفته می شود.

میکرونیدلینگ به عنوان درمان کمکی نیز در درمان این نوع تیرگی پوست موثر است. یک مطالعه لایه برداری اسید تری کلرواستیک (TCA) را با میکرونیدلینگ ترکیب کرد تا به پیشرفت های قابل توجهی دست یابد.

مطالعه دیگری درمان را به فنیل اتیل رزورسینول (یک عامل سفید کننده پوست) با میکرونیدلینگ و فنیل اتیل رزورسینول به تنهایی تقسیم کرد. ژل سفید کننده پوست به بهبود قابل توجهی در رفع رنگدانه پوست دست یافت اما درمان ترکیبی نتایج بیشتری ارائه داد.

میکرونیدلینگ برای تیرگی پوست زیر چشم همچنین می تواند با افزایش حجم از دست رفته از طریق افزایش کلاژن، تیرگی پوست را کاهش دهد. معمولاً 4 تا 6 جلسه برای دستیابی به بهترین نتیجه مورد نیاز است.

اسکارهای تیره پس از التهاب

اسکارهای تیره معمولاً به دلیل آسیب های پوستی مانند سوختگی، بریدگی، عفونت های پوستی و شرایط پوستی مانند جوش ایجاد می شوند. این اسکارها به عنوان تیرگی پس از التهاب (PIH) شناخته می شوند و می توانند پس از بهبود جراحت یا التهاب ایجاد شوند و آثار رنگدانه ای تیره در جای خود باقی بمانند.

میکرونیدلینگ برای درمان اسکارهای تیره مانند هر شکلی از هیپرپیگمانتاسیون عمل می کند – با تحریک سلول های پوست و تحریک تولید کلاژن برای صاف کردن بافت پوست و روشن کردن رنگ. تعداد جلسات به میزان اسکار و شدت آنها بستگی دارد. اما معمولاً بین 3 تا 6 جلسه است.

لک های ناشی از آفتاب

لکه‌ های کبدی، لکه ‌های ناشی از آفتاب یا لنتی‌ ژین به لکه‌ های قهوه ‌ای مسطحی گفته می ‌شوند که به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور UV روی پوست ایجاد می ‌شوند. میکرونیدلینگ می‌ تواند سرم‌ های روشن‌ک ننده پوست را از طریق لایه‌ های پوست ارسال کند تا پوست را بازسازی کند. سلول ‌های تازه و آسیب‌ دیده پوست جایگزین لکه‌ های تیره می ‌شوند و تشکیل کلاژن باعث می ‌شود پوستی سالم‌ تر و محکم ‌تر داشته باشیم.

برای رفع تیرگی پوست در اثر آفتاب با میکرونیدلینگ معمولا به 3 تا 6 جلسه درمان نیاز دارید.

 

عوارض میکرونیدلینگ برای رفع تیرگی و روشن شدن پوست صورت

روشن شدن پوست صورت

میکرونیدلینگ یک روش غیر تهاجمی است و بنابراین با عوارض جانبی خفیفی همراه است. با اینحال بروز عوارض جانبی جدی در آن نادر است.

عوارض جانبی شایع معمولا شامل موارد زیر است:

  • کبودی
  • خشکی
  • اریتما (قرمزی)
  • پوسته پوسته شدن
  • تورم

 

آیا تیرگی پوست بعد از مزونیدلینگ امکان دارد؟

میکرونیدلینگ برای تیرگی پوست

میکرونیدلینگ می تواند باعث بدتر شدن تیرگی پوست شود، اما تشخیص علت آن دشوار است، زیرا متغیرهای زیادی درگیر هستند، از جمله قرار گرفتن در معرض نور خورشید، نوع و رنگ پوست، ژنتیک، عوامل محیطی، هورمون ها، محصولات مراقبت از پوست و غیره.

از آنجایی که این روش آسیب کنترل ‌شده‌ ای به پوست وارد می‌ کند، کمی التهاب رخ می‌ دهد، و این بخشی مورد انتظار و مورد انتظار از درمان است. با این حال، گاهی اوقات این التهاب منجر به بدتر شدن تیرگی پوست می شود – به ویژه برای افراد رنگین پوست؛ زیرا آنها سطوح بالاتری از رنگدانه در پوست خود دارند.

همان مسائلی که تیرگی پوست را بدتر می کند در مورد ملاسما نیز صادق است. یک پاسخ التهابی می تواند ملاسما موجود را بدتر کند.

 

جایگزین های درمان میکرونیدلینگ برای رفع تیرگی پوست

چندین کرم روشن کننده پوست بدون نسخه (OTC) یا با قدرت حرفه ای و همچنین سایر درمان های حرفه ای وجود دارد که می توانند با موفقیت تیرگی پوست را درمان کنند:

  • لایه بردارهای شیمیایی در فرمول های سبک، متوسط ​​و عمیق برای از بین بردن اپیدرم و لکه های تیره همراه آن موجود است.
  • کورتیکواستروئیدها را می توان در کنار درمان های اولیه برای اثربخشی بیشتر و پس از آن، برای کاهش تحریک و خطر هیپرپیگمانتاسیون بیشتر استفاده کرد.
  • هیدروکینون یک عامل روشن کننده پوست است که تولید ملانین را مهار می کند.
  • درمان های لیزری لایه های بیرونی پوست را مجدداً نمایان می کند و تولید کلاژن را تحریک می کند.
  • میکرودرم ابریژن از یک هندپیس با نوک الماس یا اسپری کریستال ها برای لایه برداری ملایم خارجی ترین لایه پوست استفاده می کند.
  • رتینول می تواند گردش سلولی پوست را افزایش دهد تا لکه های تیره را محو کند و سنتز ملانین را مهار کند.

 

بهترین مرکز میکرونیدلینگ در شمال تهران

چنانچه به دنبال یک مرکز زیبایی خوب در تهران به شما مرکز زیبایی خودمان را معرفی می کنیم.

مفتخریم اعلام کنیم مرکز زیبایی ما واقع در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، زرگنده ، دروس ، ظفر ، کدویی ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران)، کلیه خدمات زیبایی و لیزر را با نازل ترین قیمت ، توسط مجرب ترین متخصصان انجام می دهد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره و همچنین اخذ نوبت از مرکز زیبایی ما به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.


شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع: dermcollective


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *