رابطه جنسی دردناک : علت ها و درمان

رابطه جنسی دردناک

رابطه جنسی دردناک : درد ناشی از رابطه جنسی می تواند موجب بروز مشکلاتی در ارتباط جنسی زوج ها شود. علاوه بر رابطه جنسی دردناک،همچنین احتمال بروز اثرات منفی احساسی نیز وجود دارد.به همین علت این مشکل باید به محض بروز،شناسایی شده و درمان شود.

علت درد در هنگام دخول

در بسیاری موارد اگر روان کننده یا لوبریکانتی استفاده نشود،زن ممکن است دچار درد،در طول رابطه جنسی شود.هنگامی که این اتفاق رخ می دهد،در صورتی که زن راحت باشد،زمان و طول مدت معاشقه بیشتر شود یا این که هر دو طرف از لوبریکانت استفاده کنند،درد ناشی از دخول کاهش پیدا می کند.

رابطه جنسی دردناک
رابطه جنسی دردناک

در برخی موارد،اگر زن به یکی از عارضه های زیر مبتلا باشد،ممکن است دچار درد در طول رابطه جنسی شود:

واژینیسموس.این یک عارضه شایع و معمول است.این عارضه موجب انقباض غیرارادی در عضله های واژن، می شود که برخی مواقع در اثر ترس از آسیب دیدن رخ می دهد

عفونت های واژنی. این عارضه بسیار معمول و شامل عفونت های قارچی می شود

درد رحم به هنگام نزدیکی

مشکلات دهانه رحم. در این مورد،آلت مردانه می تواند با بیشترین دخول به دهانه رحم برسد.به همین خاطر مشکلات دهانه رحم(مانند عفونت آن) می تواند موجب درد به هنگام دخول عمیق شود.

مشکلات رحم. این مشکلات ممکن است شامل فیبروئید ها باشند که می تواند موجب درد عمیق دخول شود.

اندومتریوز. این عارضه ای است که بافتی که اطراف را رحم را می پوشاند،در بیرون رحم رشد می کند.

علت درد تخمدان ها در هنگام نزدیکی

مشکلات تخم دان ها. این مشکل می تواند شامل وجود کیست در تخم دان ها باشد

بیماری التهاب لگن. در اثر این عارضه،بافتی که در عمق وجود دارد به شدت دچار التهاب شده و فشار ناشی از دخول موجب بروز درد می شود.

رابطه جنسی دردناک
رابطه جنسی دردناک

درد هنگام نزدیکی در بارداری

حاملگی خارج از رحم. این شکل از بارداری به این گونه است که تخم بارور شده در خارج از رحم شکل می گیرد.

یائسگی. به هنگام یائسگی،دهانه واژن رطوبت طبیعی خود را از دست داده و خشک می شود.

برقراری رابطه جنسی در مدت زمان کوتاهی پس از زایمان

بیماری های مقاربتی .این بیماری ها ممکن است شامل زگیل های تناسلی،زخم های تبخالی،یا دیگر بیماری های مقاربتی باشند

آسیب رسیدن به واژن. این آسیب ها و زخم ها ممکن است شامل ترشحاتی ناشی از زایمان یا یک بریدگی باشد که در پوست میان واژن و مقعد (در طول زایمان) به وجود آمده باشد

وولوودنیا.این به درد شدیدی برمی گردد که بر اندام های خارجی زنانه (که مجموعا به آن ها واژن گفته می شود و شامل کلیتوریس،دهانه واژن ولبه بیرونی واژن می باشند ) اثر می گذارد.

ممکن است فقط در یک نقطه رخ دهد یا اینکه در هر بار رابطه جنسی در یک نقطه درد ایجاد شود.پزشکان علت این مسئله را نمی دانند و درمان مشخصی هم برای آن وجود ندارد.اما ترکیب مراقبت های خانگی و درمان های دارویی می توانند موجب تسکین این درد شوند

درمان درد هنگام نزدیکی

برخی درمان ها برای رفع درد به هنگام رابطه جنسی در زنان به دارو و پزشک احتیاجی ندارند.به عنوان مثال،برای دخول دردناک پس از بارداری می تواند به راحتی شناسایی شده و این گونه درمان شود که برای برقراری مجدد رابطه جنسی حداقل 6 هفته صبر شود.صبوری و مهربانی را تمرین کنید.در مورادی که فرد به خشکی واژن مبتلاست،می توان از لوبریکانت ها استفاده کرد.

رابطه جنسی دردناک
رابطه جنسی دردناک

درمان درد واژن

برخی از رابطه جنسی دردناک در زنان به مراقبت های پزشکی احتیاج دارد.اگر خشکی واژن ناشی از یائسگی است،درباره مصرف کِرِم های استروژن یا دیگر داروها از پزشک خود سوال کنید.برخی دیگر از دخول های دردناک نیز ممکن است به داروهای تجویزی نیاز داشته باشند

در مواردی درد رابطه جنسی به هیچ کدام از علت های پزشکی ارتباطی ندارد،می توانید به سکس تراپیست مراجعه کنید. بعضی از افراد ممکن است نیاز به حل مسائلی مانند احساس گناه، درگیری های درونی مربوط به سکس، و یا احساس پشیمانی ناشی از مورد سوء استفاده قرار گرفتن در گذشته دارند

اگر علائم زیر را در خود مشاهده کردید با پزشک تماس بگیرید و قرار ملاقاتی تنظیم کنید:

خونریزی

ترشحات واژنی

قاعدگی نامنظم

انقباض غیر ارادی عضلات واژن

لینک منبع

بیشتر بدانید 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *