معیارها در برقراری رابطه جنسی چیست؟

 

آیا تاکنون به این مسئله فکر کرده اید که آیا از لحاظ جنسی طبیعی هستید؟ ممکن است کنجکاو باشید که بدانید دیگران چند بار در هفته رابطه جنسی برقرار می کنند و یا فعالیت جنسی آنها چگونه است؟ خب خجالت نکشید، فکر کردن به این مسائل یا کنجکاو بودن در مورد آنها یک مسئله طبیعی است.

اولویت های شخصی ما متفاوت است و در طول زندگی نیز تغییر می کنند. نگرش های اجتماعی نیز به مرور زمان تغییر می کنند. این روزها نسبت به گذشته مردم راحت تر در مورد مسائل و مشکلات جنسی خود صحبت می کنند، اما هنوز یک مسئله خیلی خصوصی محسوب می شود. به علاوه در این مورد این امر خیلی عاقلانه نیست که خود را محدود معیارها و هنجارها کنید.

چند بار…؟

اکثر مردم چند بار رابطه جنسی برقرار می کنند؟ این عدد بستگی به نگرش افراد و تمایلات آنها دارد. به علاوه آمار نسبت به نوع رابطه، رابطه واژینال، رابطه دهانی یا خود ارضایی، متفاوت خواهد بود. مجرد یا متاهل بودن، سن و سال و سلامت جسمی نیز روی این مسئله تاثیر می گذارد. آنچه واقعا مهم است میزان رضایت شما و پارتنرتان در یک رابطه جنسی است.

طبق بررسی های انجام شده افراد 18 تا 29 سال حدود 84 بار در سال رابطه جنسی بررقرار می کنند. در سن 40 سالگی این میزان به 63 بار در سال کاهش پیدا می کند و از سن 70 سالگی به بعد 10 بار در سال خواهد بود.

میزان رسیدن به ارگاسم

طبق بررسی ها حدود 85 درصد مردان می گویند پارتنر آنها در آخرین رابطه جنسی به ارگاسم رسیده است، اما فقط 64 درصد خانم ها اعلام می کنند که در آخرین رابطه ارگاسم را تجربه کرده اند.

مردان از طریق رابطه واژینال به اوج لذت جنسی می رسند و زنان اغلب از طریق یک محرک دیگر آن را تجربه می کنند. بررسی ها نشان داده اند که روش های رسیدن به ارگاسم در خانم ها متفاوت است و هیچ معیار خاصی در مورد خانم ها وجود ندارد.

جهت گیری جنسی

حدود 7 درصد زنان و 8 درصد مردان تمایل به برقراری رابطه جنسی با همجنس خود را دارند. به هرحال معیارهای و دیدگاه های اجتماعی برای تشخیص آمار دقیق از این افراد کار راحتی نیست.

رشد جنسی در کودکان

کودکان از لحاظ جنسی سرعت رشد خود را دارند. سرعت رشد جنسی کودک شما ممکن است خارج از محدوده طبیعی خود به نظر برسد، اما این مسئله نگران کننده نیست.

از زمان تولد تا 5 سالگی کودک کنجکاو بدن خود را کشف می کند. از 5 سالگی به بعد کودک در مورد اعضای بدن و عملکرد آنها، تفاوت های جنسی و چگونگی تولد نوزاد سوالاتی می پرسند.

از 6 تا 10 سالگی به بدن خود عادت می کنند و بیشتر در مورد روابط جنسی بزرگسالان کنجکاو می شوند. در این سن صحبت در مورد برخی مسائل جنسی را با همسن و سالان خود آغاز می کنند و حتی در برخی موارد سعی دارند خودارضایی کنند. از سن 11 یا 12 سالگی نیز کودکان از تمایلات جنسی آگاه می شوند.

روابط جنسی مختص جوانان نیست

طبق پژوهش های انجام شده اکثر افراد بالای 45 سال معتقدند فعالیت جنسی بخش مهمی از زندگی آنهاست و تاثیر مستقیم بر روی کیفیت زندگی آنها دارد. در این پژوهش طبق پرسش هایی که از افراد در این سن پرسیده شد آنها حداقل یک بار در هفته رابطه جنسی دارند و از آن لذت می برند. از طرف دیگر در بین افراد این گروه سنی کسانی که رابطه جنسی کمتر برقرار می کنند، مشکلات جسمی بیشتر به چشم می خورد.

دیگر رفتارهای جنسی

اکثر مردم تمایلی به صحبت در مورد نوع روابط خود ندارند، به همین دلیل تعیین آمار دقیق در این باره سخت است. به هرحال در بین افراد تمایل برای انواع دیگری از رفتارهای جنسی نیز وجود دارد که عبارتند از:

  • فانتزی های شهوانی یا نقش بازی کردن
  • بی تفاوتی
  • پورنوگرافی
  • رابطه جنسی مقعدی
  • تسلیم جنسی شدن

به هرحال نوع رابطه به ترجیحات فرد بستگی دارد.

کلام آخر

توصیه می شود اگر در برقراری رابطه جنسی دچار مشکل هستید، مشکل خود را مطرح کنید، در مورد آن صحبت کنید و سوال بپرسید. زمانی صحبت در مورد این مسئله نوعی ممنوعیت محسوب می شد، اما امروز با تغییرات ایجاد شده، مردم راحت در مورد این مسائل حرف می زنند.

بهترین روانپزشکدکتر سینا قاسمی
دکتر سینا قاسمی

دکتر سینا قاسمی

روانپزشک، متخصص زوج درمانی و اختلالات جنسی

[button color=”blue” size=”medium” link=” https://www.healthline.com/health/what-are-sexual-norms#takeaway11″ target=”blank” ]لینک منبع[/button]

نگارنده: سمیه محمدی


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)