دلایل سرد شدن رابطه

دلایلی بد شدن روابط خوب

 

من نمی دانم کجا مسیر را اشتباه رفتم؟ما رابطه ی خیلی خوبی داشتیم اما الان ….
این جمله برای شما آشنا نیست؟ عوامل زیادی وجود دارد که می تواند جوانه زدن عواطف و رفتار سرد در رابطه را به همراه داشته باشد که خیلی هم مرموز و دور از تصور نیست.
در اینجا به 5 مورد اشاره می شود:

♦ شروع زود رابطه ی فیزیکی و جنسی- تمایل زیاد به برقراری رابطه جنسی و فیزیکی
برای برقراری رابطه عاطفی سالم وقت بگذارید، مطمن باشید که شرط اساسی دوام یک رابطه همین مورد است، در تمایل به رابطه ی جنسی و فیزیکی عجله نشان ندهید، اعتماد را اینگونه نمی توانید بدست آورید، سعی کنید با همکاری هم این تمایل را در هم ایجاد کنید و با هم گام بردارید و این میل را رشد دهید، بر قراری رابطه ی جنسی قبل از حل شدن فشار ها و چالش ها مخصوصاً در یک رابطه ی نوپا می تواند مسائل را بغرنج تر کند و شانس مبارزه برای برطرف کردن آنها را از شما بگیرد.

♦ عدم کنترل عواطف گذشته
وقتی رابطه ی جدید را آغاز می کنیم می گوییم می خواهم شروع تازه ای داشته باشم که معمولاً حرف درستی نیست زیرا همه ی ما تجربیات، زخم ها، دوران کودکی، وآنچه در طول روابط قبلی دیده ایم را در ذهن داریم، شروع رابطه ی جدید شاید یک اقدام از سمت شما باشد تا گذشته ی خود را فراموش کنید، پنهان کردن گذشته قطعاً به رابطه لطمه خواهد زد. برای موفقیت در رابطه ی عاشقانه صمیمی، هر دو با هم باید تمایل داشته باشید تا مواردی  که از گذشته شما را اذیت می کند و می دانید در طول رابطه ادامه  خواهد یافت و بر رابطه تأثیر خواهد گذاشت را به هم بگویید و بتوانید کارهایی را که لازم است انجام دهید تا عواطف دردناک گذشته را مدیدریت کنید وآنها را پشت سر بگذارید.

♦ عدم صداقت و فریبکاری
سهم بزرگ در نابودی یک رابطه را دروغ ایفا می کند در مقابل اعتماد که سهم بزرگی در دوام یک رابطه دارد، وقتی برای اولین بار دورغی می شنوید ممکن است ببخشید و فراموش کنید اما آنچه که مهم است و باید بدانید این است که اغلب دروغ نشانه ای از  وجود مشکل است. دورغ ممکن است نشان دهنده ی نا امنی های جدی، عدم امانت داری یا استانداردهای اخلاقی  سست باشد. و اگر این نادرستی در طول رابطه ی قبل از ازدواج بارها دیده شود، به احتمال زیاد در طول ازدواج بدتر و بدتر خواهد شد. یک واقیعت در زندگی را بپزیرد که اگر همسر شما یک بار به شما دروغ گفت احتمال زیادی وجود دارد که برای بار دوم هم اینکار را انجام دهد.دلیل دروغ را بدانید و برای رفع آن تلاش کنید.

♦ وابستگی عاطفی بیش از حد
تعداد کمی از روابط با وجود این رفتارها پایدار می مانند: حسادت بیش از حد، انحصارگری ( فقط مال من باش)، وابستگی، کنترل. تقاضای بیش از حد توجه از شریک زندگی ممکن است اوایل یک بیان عادی برای عشق و علاقه باشد اما در واقع احساس سلطه به طرف دیگر خواهد داد. آزادانه به طرف مقابل خود بگویید که چه چیزهایی از رابطه می خواهید به چه چیزی می خواهید برسید و چه کارهایی می توانید با هم انجام دهید تا به رشد و شکوفایی رابطه کمک کنید.

♦ فانتزی پری افسانه ای
انتظارات غیر واقعی به عنوان گودال های خائنانه جاده ی عشق عمل می کنند، وقتی زن مرد را به عنوان شاهزاده ی جذاب و کامل توصیف می کند و مرد زن را یک الهه بدون عیب و نقص در نظر می گیرد. وقتی با این باورها وارد زندگی می شوید با کسی روبه رو می شوید که کامل نیست بنابراین او را بدتر از آن چیزی که هست تصور می کنید و به اصطلاح تو ذوقتان می خورد و دچار تعارض می شوید، باید بدانید که در یک رابطه ی سالم هیچ کس کامل نیست و مسلماً عیب هایی دارد ، یادتان باشد اگر برای شروع یک رابطه خیلی تلاش کرده اید برای حفظ و بهتر و زیباتر شدن آن باید تلاش خود را دو چندان کنید.
آغاز یک رابطه همیشه هیجان انگیز است. انگار جهان را با عینک های به رنگ گل رز نگاه می کنید، به هشدارهای رابطه خود توجه کنید سعی کنید آنها را حل کنید تا با مشکلات دیگر همراه نشده و اوضاع برای شما پیچیده تر نشود.

 

منبع:

eharomny

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «دلایل سرد شدن رابطه»

  1. salam
    man 4 rooze poshte saram dard mikone sard ham mishe
    balaye cheshem rastam ham dard dare inam begam az bechegi
    doktor miram chon bimarie sar daram vali alan behtar shodam
    ama alan 4 rooze in alaem behem dast dade mitarsam beram pishe
    doktoram ke khabari be hem bede

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      اگر این نوع سردرد را قبلاً تجربه نکرده اید باید مراجعه نموده و بررسی شوید.
      سپاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *