در مورد کریستال، خطرناک ترین ماده مخدر، اطلاعات خود را بالا ببرید!

اعتیاد

کریستال نام دیگر کریستال متافتامین است که دارویی قوی و بسیار اعتیاد آور می باشد که بر روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارد. مصرف آن نیز دارای ممنوعیت قانونی است.

این ماده در تکه های شفاف و سنگ های آبی رنگ و سفید و براق موجود می باشد. این ماده یخ یا شیشه نیز نامیده می شود. مصرف کنندگان معمولا این ماده را از طریق لوله های شیشه ای کوچک مصرف می کنند، اما ممکن است آن را نیز ببلعند. گفته می شود که پس از مصرف آن فرد به یک شادی و سرخوشی کوتاه مدت می رسد. این شادی خطرناک است و بدن آسیب رسانده و باعث مشکلات شدید روانی می شود.

کریستال از کجا می آید؟

متافتامین یک محرک ساخته دست انسان است که مدت زیادی است وارد بازار شده است. در زمان جنگ جهانی دوم سربازان به سربازها متافتامین داده می شد تا بیدار بمانند. برخی افراد نیز از این دارو برای کم کردن وزن و رهایی از افسردگی مصرف می کنند. امروزه تنها تولید قانونی متافتامین قرصی است که برای درمان چاقی و بیش فعالی (ADHD) تجویز می شود. این دارو به ندرت تجویز می شود و فقط با نسخه پزشک در دسترس می باشد.

کریستال با ترکیبات پزودوافدرین ساخته می شود که در بسیاری از داروهای سرماخوردگی وجود دارد. این دارو به سهولت احتقان کمک می کند. از آنجایی که کریستال هم از این ترکیبات ساخته می شود، دولت فدرال نیز از نزدیک به محصولات تولید شده با این ماده نظارت دارد.

پس از مصرف کریستال چه حسی به وجود می آید؟

نیروی زیادی که افراد از مصرف کریستال به دست می آورند، باعث بروز رفتارهایی از همان ابتدا می شود. زمانی که این ماده مصرف می شود، ماده ای به نام دوپامین در بخش هایی از مغز جریان پیدا می کند که تنظیم کننده احساس شادی هستند. مصرف کننده ها احساس انرژی زیاد و اتکا به نفس بالایی پیدا می کنند.

فرد پس از مصرف این ماده به سرعت به آن اعتیاد پیدا کرده و هر کاری می کند تا احساس پس از مصرف آن را مجددا به دست آورد. زمانی که به مصرف این دارو ادامه دهد، در مقابل آن مقاوم شده و به مقادیر بالاتری مصرف خواهد کرد تا مجددا به احساس دلخواه خود دست یابد. میزان مصرف بالاتر به معنای خطر بیشتر می باشد.

تاثیرات کریستال چیست؟

اعتیاد 1

  • این ماده دمای بدن مصرف کننده را آنقدر بالا می برد که باعث مرگ وی می شود.
  • مصرف کننده ممکن است مضطرب و گیج باشد و یا دچار بی خوابی و نوسانات خلقی شود و رفتارهای خشونت آمیز نشان دهد.
  • ظاهر تغییر چشمگیری می کند. مصرف کننده ممکن است به سرعت سن ظاهری او افزایش یابد. پوست مصرف کننده ها معمولا خسته است و دیرتر التیام می یابد. به علاوه خشکی دهان، و فاسد شدن سریع دندان ها نیز اتفاق می افتد.
  • این افراد معمولا دچار توهم و پارانوئید می شوند. یعنی چیزهایی را می بینند یا می شنوند که وجود خارجی ندارند و به همین دلیل ممکن است به خود یا دیگران صدمه بزنند. به علاوه گاهی وجود حشرات زنده را زیر پوست خود حس می کنند.
  • مصرف کننده های کریستال بیشتر در معرض ابتلا به ایدز می باشند. این افراد تمایل بیشتری به شرکت در رفتارهای پرخطر، مانند رابطه جنسی دارند.

علائم مصرف کریستال چیست؟

معمولا افرادی که کریستال مصرف می کنند، از نظر ظاهری تغییراتی خواهند کرد، از جمله:

  • به وضعیت ظاهری خود اهمیت نمی دهند.
  • اقدام به کندن موها و یا پوست خود می کنند.
  • دچار اتساع مردمک یا حرکت سریع چشم می شوند.
  • الگوهای خواب آنها عجیب و غریب می شود.
  • حرکات نامنظم و کششی و تشنجی در صورت، یا دچار رفتارهای متحرک و اغراق آمیز می شوند و دائم صحبت می کنند.
  • اغلب پول قرض می گیرند، اموال خود را می فروشند یا حتی اقدام به دزدی می کنند.
  • دچار عصبانیت های شدید و نوسانات خلقی ناگهانی می شوند.
  • رفتارهایی مانند بدبینی و توهم از خود نشان می دهند.

درمان اعتیاد به کریستال چگونه صورت می گیرد؟

اعتیاد 2

اعتیاد به کریستال یکی از سخت ترین اعتیاد هاست، اما درمان آن امکان پذیر است. اگر کسی را می شناسید که به چنین مشکلی دچار شده، سعی نکنید خودتان به او کمک کنید، بلکه بهتر است به متخصص مراجعه کنید. این افراد به مشاور یا برنامه درمانی منظم احتیاج دارند.

در کلینیک فوق تخصصی آلومینا مشاوران و متخصصانی حضور دارند که در هر مرحله از درمان و ترک کریستال با شما همراه هستند، در این مسیر می توانند مشاوره های مفید ارائه داده و داروهای مورد نیازتان را تجویز کنند. در صورتی که شما یا اطرافیانتان دچار چنین مشکلی هستید، می توانید به این متخصصان مراجعه کنید. برای برقراری تماس و تعیین وقت با شماره های موجود روی صفحه وب سایت تماس بگیرید.

نگارنده: سمیه محمدی 

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

3 دیدگاه دربارهٔ «در مورد کریستال، خطرناک ترین ماده مخدر، اطلاعات خود را بالا ببرید!»

  1. سلام من قبلا شیشه مصرف میکردم سه سال و نیم پاک بودم چند روز قبل شیشه مصرف کردم و اومد خونه اصلا حس خوشی نداشتم عذاب وجدان گرفته بود من کوتاه مینویسم
    همه شب با مادرم سریال نگاه میکردم
    سریال تمام شد و مادرم رفت اتاق پدرم
    شب تا صبح حس میکرد مادرم و پدرم دارن به من حرف میزنن که این چیش شده زمانیکه یوتیوب نگاه میکردم صدا گوشی رو به درجه یک
    میگذاشتم که کسی نفهمه من بیدارم حتی به اون هم نشد هدفون زدم
    بعدش چند شب بعد حالت نورمال بودم
    زنگ ساعت رو به3 شب فعالش کردم تلویزیون نگاه کردم به صدای معمولی صبح شد مادرم و گفتم صدای تلویزون رو شنیدی به من گفت نه
    تعجب کردم فهمیدم که اون شب شیشه مصرف کردم و همه ش توهم میزدم
    هنوز هم عذاب وجدان میکشم که لغزش کردم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *