در مورد افسردگی بایپولار یا افسردگی دوقطبی چه می دانید؟

بایپولار 2

اختلال بایپولار یا اختلال دو قطبی نوعی افسردگی یا جنون است که مشکل روحی جدی محسوب می شود. این اختلال منجر به بروز رفتارهای پرخطر، آسیب دیدن روابط و شغل و بروز تمایل به خودکشی می شود.

اختلال بایپولار شامل تغییرات قابل ملاحظه ای در خلق و خو، از جمله فراموشی و افسردگی، می باشد. گاهی برخی نیز ممکن است رفتارهای طبیعی از خود نشان دهند.

جنون توصیف کننده ی دوره ای از سرخوشی و بی قراری فزاینده، انرژی بالا، پر حرفی، بی پروایی و انجام رابطه جنسی پرخطر می باشد. پس از مدتی این ویژگی ها به گیجی، التهاب و خشم منتهی می شود. افسردگی توصیف کننده ی یک وضعیت معکوس می باشد – وضعیتی که در آن ناراحتی، گریه، احساس بی ارزشی، کم شدن انرژی، کم شدن لذت ها و مشکلات خواب بروز می کند.

از آنجایی که شدت این مشکلات برای افراد مختلف متفاوت می باشد، بنابراین تشخیص اختلال بایپولار کار سختی است. در برخی افراد فراموشی و افسردگی ممکن است ماه ها و هفته ها طول بکشد. در برخی دیگر اختلال بایپولار به شکل یک ویژگی داراماتیک و مکرر بروز می کند.

بایپولار

متخصصان معتقدند دوره جنون اهمیت خاصی دارد و نیاز به مراقبت دارد. افرادی که د.ره جنون را پشت سر می گذارند، همه چیز را بزرگتر تصور می کنند. زمانی که این جنون بدتر شود، خطر بروز می کند. تغییرات این دوره با بروز رفتارهایی مانند بی پروایی، بی بند و باری جنسی، خطرات جنسی و بی مسئولیتی مشخص می شود. دوره ی افسردگی هم به همین اندازه می تواند خطرناک باشد. شخص به طور مکرر به خودکشی فکر می کند.

اختلال بایپولار به همان اندازه برای خانواده هایی که با آن مواجه هستند نیز سخت می باشد. این شرایط سخت ترین بیماری روحی است که پذیرش آن برای خانواده ها بسیار سخت است. وقتی که یک فرد رفتار خوبی از خود نشان می دهد و سپس غیرمعقول و غیرمنطقی می شود، ممکن است بیشتر نشان دهنده ی یک بیماری باشد.

اگر چنین مسئله ای را مشاهده کردید، اولین گام مراجعه به روانپزشک است. اینکه این مشکل مربوط به اختلال بایپولار یا مشکل دیگری است، تشخیص داده می شود و درمان های مناسبی نیز برای آن در موجود می باشد. آنچه در این اختلال بسیار مهم است تشخیص مشکل و جستجو برای روش درمان می باشد.

در کلینیک فوق تخصصی آلومینا مشاورین و متخصصینی حضور دارند که می توانند در حل اینگونه مشکلات روحی به شما کمک کنند. در صورت هرگونه مشکل می توانید با شماره هایی که روی صفحه وب سایت مشاهده می کنید، تماس بگیرید.

نگارنده: سمیه محمدی

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *