درمان طبیعی پوکی استخوان

درمان طبیعی پوکی استخوان 

چگونه آمینو اسید سازی بدن به ساخت استخوانهای قوی کمک می کند.

amino acid pills and dumbell 260x206 Natural Treatment for Osteoporosis  – How Body Building Amino Acids Can Help the Body Build Strong Bones

شما می توانید با کنترل سلامتی خود از پوکی استخوان جلوگیری کنید. این به این معنا است که علاوه بر درمان دارویی باید از درمانهای طبیعی نیز بهره ببرید. برای عملکرد مناسب قرص کلسیم به معجزه نیاز ندارید!!! بلکه یک حمایت غذایی مناسب می خواهید.

چرا بدن به کلسیم نیاز دارد؟

برای درک نقش آمینو اسید به عنوان درمان طبیعی پوکی استخوان، باید از نقش کلسیم آگاه باشید : کلسیم در دندان و استخوان ذخیره می شود. البته، مقدار کمی از آن در جریان خون جهت تنظیم ضربان قلب، ترشح هورمون، ارسال و دریافت پالس های عصبی، انقباض و انبساط عضلات، و لخته شدن خون وجود دارد. کلسیم به طور مداوم از بدن از طریق عرق و ضایعات دفع می شود. کلسیم دفع شده با کلسیم ذخیره شده در استخوان ها جایگزین می شود. علاوه بر این،در فرایند رشد طبیعی بافت، بدن به طور مداوم استخوانها را شکسته و بازسازی می کند که در این روند از کلسیم موجود در غذا و مکمل به عنوان جایگزین استفاده می کند.

مصرف کلسیم به خودی خود و بدون هیچ مکمل غذایی کاربردی نیست، زیرا توسط بدن به اندازه کافی جذب نمی شود. و اینجا، جایی است که آمینو اسید و لیزین وارد بازی می شوند!!! لیزین باعث حفظ تراکم استخوان است زیرا جذب کلسیم را بالا می برد و از میزان دفع آن در ادرار می کاهد. هنگامی که مکمل کلسیم را با لیزین مصرف می کنید، بدن مقدار بیشتری کلسیم را جذب می کند. علاوه بر این، لیزین در ترکیب با ویتامین دی D به ساخت و حفظ استخوان های محکم تر کمک می کند.

علاوه بر این اثرات هم افزایی آن با کلسیم و ویتامین D، لیزین در عملکرد آنزیم شکننده کلاژن اختلال ایجاد می کند. کلاژن جزء اساسی  بافت های مختلف همبند (مانند غضروف) و استخوان است. در واقع، کلاژن حدود 25 درصد از مقدار کل پروتئین بدن را می سازد. برخی معتقدند که کلاژن “چسب” ی است که اعضای بدن را به هم می چسباند. بدون آن اعضای بدن از هم جدا شده و تکه تکه می شود. بنابراین، حفظ کلاژن در درمان طبیعی پوکی استخوان مهم است که می توان آن را با مصرف مقدار مناسب لیزین تضمین کرد.

نحوه تامین لیزین برای بدن

لیزین در بدن وجود ندارد و آن را باید از مواد غذایی و یا مکمل ها دریافت کرد. غذاهای غنی از پروتئین منابع خوبی از لیزین هستند : آجیل، لوبیا، گوشت ( گوشت قرمز، گوشت خوک، و طیور)،  پنیر ( پارمسان)، ماهی های خاص مانند  ساردین، تخم مرغ، اسپیرولینا، و دانه شنبلیله. مکمل های لیزین به صورت قرص، کپسول، مایعات تحت عنوان “L-lysine” با دوز 1،000 میلی گرم در روز موجود هستند.

نباید لیزین مصرف کنید اگر سابقه سنگ صفرا دارید و یا  آنتی بیوتیک سفالوسپورین (جنتامایسین، نئومایسین، استرپتومایسین، و غیره) مصرف می کنید. چراکه خطر سمیت کلیوی را افزایش می دهد.

آرژنین به عنوان درمان طبیعی پوکی استخوان

آرژنین را یک آمینو اسید نیمه ضروری می دانند. اگرچه بدن به مقدار کافی آن را می سازد، اما گاهی به مکمل آن نیز نیاز است. آرژنین یک عامل بسیار مهم در ساخت استخوان می باشد، زیرا همانند لیزین در تولید کلاژن موثر است. به این ترتیب، آرژنین باعث رشد سلولهای استئوبلاست می شود.

ترکیب آرژنین و لیزین

ترکیب آرژنین و لیزین باعث تسریع فعالیت سلولهای استخوان ساز و تولید کلاژن است. این ترکیب باید به میزان مساوی با شکم خالی مصرف شود. توجه شود که یکی از آنها باید فرم “L” و دیگری متفاوت باشد که بدن متوجه شود که دو عنصر مصرف شده است.

کارنیتین به عنوان درمان طبیعی پوکی استخوان در زنان بعد از یائسگی 

کارنیتین از یک آمینو اسید مشتق شده و با ویتامین های B در ارتباط نزدیک است. به دلیل توانایی در تنظیم سوخت و ساز چربی و همچنین افزایش سطح انرژی برای استقامت در فعالیت های ورزشی معروف است. همچنین در زنان یایسه باعث کاهش سرعت از دست دادن بافت استخوان می شود.

کارنیتین را در گوشت گاو، گوشت خوک و دیگر محصولات تولید شده از گوشت خوک، پنیر، آوکادو و مارچوبه می توان یافت. مکمل کارنیتین معمولا با برچسب” ال کارنیتین”، “استیل-ال-کارنیتین”، و یا “پروپیونیل-ال-کارنیتین” با دوز 1،000 و یا 3،000 میلی گرم در روز موجود است.

 

توجه کنید که میزان پروتیین و نوع آن بسیار مهم است. زیرا نباید آن را زیاد و یا کم مصرف کرد. یک فرد باید به طور روزانه 1.0 گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن خود پروتیین مصرف کند. پروتیین را به میزان کمتر از گوشت غیر آلی، لبنیات و غلات و به میزان بیشتر از  لوبیا، آجیل، یا سبزیجات می توان دریافت کرد.

[divider]

 

نگارنده: شیرین قلی زاده

کلنیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *