درمان اختلالات جنسی زنان

واژینیسم1

بهترین روش درمان برای مشکلات جنسی در خانم ها همکاری تیمی بین بیمار، پزشک و درمانگر آموزش دیده می باشد. بسیاری از مشکلات جنسی از طریق درمان مشکلات جسمی یا روحی برطرف می شوند. دیگر استراتژی های درمانی بر روی موارد زیر تمرکز دارند:

  • آموزش: آموزش در مورد آناتومی بدن انسان، عملکرد جنسی و بیان برخی تغییرات طبیعی مرتبط با افزایش سن موثر خواهند بود. به علاوه رفتارهای جنسی و پاسخ های مناسب می توانند به زنان کمک کنند تا به استرس خود در مورد عملکرد جنسی غلبه کنند.
  • تحریک مناسب: برای تحریک بیشتر زن می توان از برخی فیلم ها یا کتاب ها و یا انجام تغییر در روال برقراری رابطه استفاده کرد.
  • انجام تکنیک هایی برای منحرف کردن ذهن و برقراری آرامش: استفاده از تکنیک های عشقی و شهوانی، تمرین های مقاربتی، موسیقی، فیلم و تلویزیون می توانند برای از بین بردن اضطراب و برقراری آرامش استفاده شوند.
  • انجام رفتارهای غیرمقاربتی: برخی رفتارهای غیرمقاربتی، مانند ماساژ دادن، می تواند برای راحتی و افزایش رابطه بین دو طرف مورد استفاده قرار بگیرد.
  • کم کردن درد: استفاده از برخی موقعیت ها در زمان برقراری رابطه به خانم ها اجازه می دهد تا میزان دخول را کنترل کنند که این امر درد را نیز به حداقل می رساند. لزج کردن منطقه واژن و حمام کردن قبل از برقراری رابطه نیز در کم کردن درد مربوط به آن موثر خواهند بود.

آیا مشکلات جنسی خانم ها ثابل درمان هستند؟

موفقیت درمان مشکلات جنسی در خانم ها به علت بروز آن مشکل بستگی دارد. اختلالاتی که مربوط به شرایط جسمی فرد می باشند، قابل درمان خواهند بود. اختلالاتی که مربوط به اضطراب یا ترس باشند نیز با مشاوره و روان درمانی برطرف می شوند.

هورمون ها چه تاثیری بر اختلالات جنسی زنان می گذارد؟

هورمون ها نقش مهمی در بروز این اختلالات دارند. با کم شدن هورمون زنانه استروژن، که مربوط به افزایش سن و یائسگی می شود، بسیاری از زنان تغییراتی را در عملکرد جنسی تجربه می کنند، از جمله این تغییرات عبارتند از خشکی واژن و کم شدن حساسیت واژینال. تحقیقات نشان می دهند که سطح پایین هورمون تستوسترون نیز باعث کاهش میل جنسی، کم شدن حساسیت واژن و بروز مشکل در ارگاسم می شود. به هرحال محققان هنوز در مورد مزایای هورمون ها و دیگر داروها در حال بررسی هستند.

هیسترکتومی چه تاثیری در اختلال عملکرد جنسی زنان می گذارد؟

واژینیسموس3

بسیاری از خانم ها پس از انجام جراحی هیسترکتومی (جراحی و برداشتن رحم) در عملکردهای جنسی خود دچار اختلال می شوند. از جمله این تغییرات عبارتند از کم شدن میل جنسی، کم شدن ترشحات واژن و پایین آمدن حساسیت واژن. این مشکلات به خاطر تغییرات هورمونی است که بر اثر برداشتن رحم رخ می دهد. به علاوه اعصاب و عروق خونی که در عملکردهای جنسی نقش مهمی دارند، در طول جراحی آسیب می بینند.

یائسگی چه تاثیری بر عملکرد جنسی خانم ها دارد؟

کم شدن استروژن پس از یائسگی منجر به تغییراتی در عملکرد جنسی خانم ها می شود. تغییرات روحی نیز که اغلب به خاطر یائسگی اتفاق می افتد، باعث کم شدن میل جنسی و بروز مشکل ارگاسم در خانم ها می شود. درمان جایگزینی هورمون (HRT)  و یا لزج کردن واژن برخی شرایط خاص مانند خشکی و حساسیت واژن را بهبود می بخشد که می تواند باعث بروز مشکل در عملکرد جنسی خانم ها شود. به علاوه یک داروی خوراکی، آسپمیفن، که روزی یک بار مصرف می شود، باعث ضضخیم تر شدن بافت واژن می شود.

قابل به ذکر است که برخی خانم ها پس از شروع دوران یائسگی دچار افزایش میل جنسی می شوند. این امر به خاطر کم شدن استرس ناشی از حامله شدن است. به علاوه خانم ها پس از دوران یائسگی معمولا مسئولیت کمتری نسبت به فرزندان خود دارند و می توانند با صمیمیت و آرامش خاطر بیشتری لذت جنسی داشته باشند.

چه زمانی باید به خاطر مشکلات جنسی به پزشک مراجعه کرد؟

خانم های زیادی در زمان های مختلف دچار مشکلات جنسی می شوند. به هرحال زمانی که اینگونه مشکلات به طور پی در پی اتفاق بیفتد، ممکن است باعث آزار زن و یا شریک جنسی وی شود و تاثیرات منفی بر روی روابط آنها خواهد داشت. اگر هریک از این مشکلات را تجربه کردید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

در کلینیک فوق تخصصی آلومینا پزشکان و متخصصانی هستند که آماده کمک به شما می باشند. در صورتی که دچار اختلالات و مشکلات جنسی شده اید می توانید به این کلینیک مراجعه کنید. آدرس و شماره های تماس ما روی وب سایت کلینیک موجود می باشند.

نگارنده: سمیه محمدی

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «درمان اختلالات جنسی زنان»

  1. خانمی38ساله هستم بیماری افسردگی دارم قرصهای سیتالوپرام ایمی پرامین و پروپاولول وکلرنازپام مصرف میکنم مدت 4ماهه که به شدت میل جنسی رو از دست داده ام خواهش میکنم راهنماییم کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      یکی از علائم افسردگی کاهش میل جنسی بوده که با مصرف دارو ها نیز ادامه خواهد داشت بهتراست در این خصوص با پزشک خود که شرایط شما را کامل می دانند مشورت فرمائید تا تداخل دارویی ایجاد نشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *