دارویی که باعث تقویت حافظه می شود!

Medicine doctor hands holding capsule medicine as medical concept

یک داروی آزمایشی که می تواند حافظه را بهبود بخشد، اکنون در مرحله ایمنی آن در حال آزمایش می باشد. این ترکیب، BPN14770، توسط Tetra Discovery Partners و با حمایت شبکه NIH Blueprint Neurotherapeutics توسعه پیدا کرد. این اولین ترکیب که توسط این برنامه برای رسیدن به یک کارآزمایی بالینی فاز 1 طراحی شد.

امیر تمیز، پروفسور، مدیر برنامه در موسسه ملی NIH از اختلالات عصبی و سکته مغزی، می گوید: ما خوشحالیم که BPN14770 موضوع یک مطالعه قرار گرفته و مشتاقانه در انتظار نتایج آزمایش ایمنی آن هستیم.

ترکیب آن در گروه فسفودی استراز 4D مدولاتور آلوستریک منفی (PDE4D-NAM) اولین می باشد. PDE4D آنزیمی است که در شکل گیری ارتباط بین سلول های مغزی نقش مهمی دارد. به علاوه مسدود کردن PDE4D فعالیت آدنوزین منوفسفات حلقوی را افزایش می دهد، آدنوزین منوفسفات حلقوی پروتئینی است که یادگیری و احفظه را ارتقا می بخشد. Rolipram نوع متفاوتی از مهار کننده PDE4 است که تحقیقات نشان داده اند که شناخت را در موش های آزمایشگاهی مبتلا به بیماری آلزایمر، سکته مغزی و آسیب های مغزی بهبود می بخشد. گرچه rolipram در نمونه های حیوانی موثر بوده است، اما با توجه به عوارض جدی آن در روش های پزشکی مورد استفاده قرار نگرفته است. BPN14770 یک روش درمانی ممکن برای زوال عقل و آلزایمر است که دارای عوارض جانبی کمتری نسبت به rolipram می باشد.

داروی تقویت حافظه1

فاز 1 آزمایش ایمنی و فارماکوکینتیک (آنچه نسبت به دارو در بدن اتفاق می افتد) دارو را بین 48 داوطلب سالم مورد آزمایش قرار داد. اگر دارو بی خطر باشد، فاز بعدی آزمایش که تاثیر دارو بر روی حافظه بلند مدت و دیگر جنبه های شناخت است، انجام خواهد شد.


اگر به دنبالی راهی برای افزایش هوش و حافظه و بهبود عملکرد مغزتان هستید، دوره تقویت هوش و تقویت حافظه دکتر مصطفی امیری را از دست ندهید.

تقویت هوش


 

این برنامه یک برنامه منحصر به فرد است که تحقیقات دانشمندان را با کشفیات دارو و مشاوران توسعه هماهنگ می کند. هدف این شبکه این است که با سرعت ایده های قول داده شده را برای درمان اختلالات عصبی به ظاهر غیرقابل درمان، از لابراتورها به مراکز پزشکی آورد. این هدف از طریق همکاری بین محققان، مشاوران و پیمانکاران قابل دسترسی می باشد. مشاوران و پیمانکاران در طی این تحقیق متخصصان خود را برای کمک به محققان در زمینه دارو، ارائه می دهند، که بسیاری از آنها در زمینه توسعه دارو جدید می باشند. مطالعات آینده ممکن است تاثیرات دارو را بر بیماران مبتلا به آلزایمر و افراد مبتلا به اختلالات شناختی خفیف بررسی کند.

MINDS حامی مالی اصلی در تحقیقات برای مغز و سیستم عصبی می باشد. ماموریت MINDS جستجوی دانش اصلی در مورد مغز و سیستم عصبی و استفاده از آن دانش برای کاهش بار بیماری عصبی می باشد.

در مورد موسسه ملی بهداشت NIH: NIH، آژانس تحقیقات پزشکی کشور است که شامل 27 موسسه و مرکز است و بخشی از وزارت ایالات متحده از بهداشت و خدمات انسانی است. NIH آژانس فدرال اجرا و مرکز حمایتی و تحقیقات پزشکی و ترجمه است که بررسی علل و روش های درمان را برای بیماری های رایج و نادر انجام می دهد.

نگارنده سمیه محمدی

تیم فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

15 دیدگاه دربارهٔ «دارویی که باعث تقویت حافظه می شود!»

  1. سلام من ۲۷سالمه خیلی وقت متوجه شدم حافظم خیلی ضعیف شده مخصوصا کوتاه مدتم وقتی چیزی رو جای میزارم یا تماس میگیرن باهام که حرفی رو به کسی بگم سریع از ذهنم میپره اصلا چیزی تو ذهنم نمیمونه و همچنین بخاطر استرس زیادکه باعث شده لرزش دست پیدا کنم قرص پراپرانول مصرف میکنم

    1. مدیر بخش توسعه و تحقیق

      دوست عزیز
      امید واریم قرص را زیر نظر پزشک معالج استفاده کنید .
      استرس ، اعیتاد به الکل ، آسیب مغزی ، اثرات جانبی داروها ، افزایش سن میتوانند از عوامل ایجاد مشکل باشند
      بهتر است در این زمینه به یک پزشک متخصص مغزو اعصاب مراجعه کنید در صورتی که مشکل فیزیکی نباشد ممکن است نیاز به روانپزشک برای مدیریت استرس باشد
      نگران نباشید امید است مشکل به زودی حل شود

  2. سلام
    وقت بخیر با مشت به سر ضربه زدن می تونه باعث اختلال تمرکز و حافظه بشه؟
    من این کار کار را خیلی انجام دادم و الآن در درس خوندن دچار فراموشی و اختلال تمرکز می شم.
    من امیدم را از دست دادم و از کارم خیلی پشیمونم.
    آیا راهی برای درمان این اختلال وجود داره؟
    آیا دارو این اختلال را درمان می کنه؟
    لطفا یه جواب کامل به سوالم بدید.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      ضربه به سر در سنین کودکی میتواند منجر به مشکلاتی در مغز ایجاد کند ، بهتراست قبل از هر قضاوت تحت نظر متخصص مغزو اعصاب بررسی های طبی اجام گرفته تا بدرستی بتوان تشخیص داد گاهی هم مشکلات مربوط به اعصاب میتواند اختلالاتی را در توجه وتمرکز و حافظه ایجاد کند .بعد از تشخیص میتوان گفت که آیا درمان دارویی برای شما موثر است یا خیر

  3. سلام وقت بخیر
    من 17 سالمه،من گذشته وسواس داشتم و وقتی پدر و مادرم به من اجازه شستوشو نمی دادن من ناراحت می شدم و از ناراحتی با مشت به سم ضربه می زدم،من به خاطر وسواس یکسال مدرسه نرفتم بعد از یکسال که وارد مدرسه شدم و شروع به درس خوندن کردم دیدم که حافظه ام دچار اختلال شده هر چقدر درس می خونم فراموش می کنم،زمان مطالعۀ من افزایش پیدا کرده و روز به روز بدتر هم می شم تو گفتنم دچار اختلال می شم،دچار اختلال بینایی و شنوایی شدم
    لطفا بگید که آیا راهی برای درمان این مشکل هست یا نه؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      در حال حاضر راهکارهای متعدد درمانی ماند نوروفیدبک، دارودرمانی، تکنیک های رفتاری و… متناسب با علت این اختلال، وجود دارد که موثر و مثبت می باشد.
      توصیه می شود تحت نظر روانپزشک قرار گیرید تا بررسی های لازم صورت گیرد.
      در صورت تمایل می توانید با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.
      هم چنین پیشنهاد میکنیم لینک زیر را نیز مطالعه بفرمایید.

      https://gyrusclinic.com/?s=%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA+%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%D9%87

  4. سلام دختری دوازده ساله دارم که متوجه شدیم چند روزی است قسمت کتف و دست راستش حرکات غیر ارادی زیادی از خود نشان میدهد و پای راستش همحالتی از خواب رفتگی دارد واین حرکات در زمان استرس و فعالیت خیلی زیاد میشود دکتر مغز و اعصاب نوار مغز وازمایش گرفت و گفت که کره سیدنهام است مقدار ای اس ار در ازمایش 20 بودروزی سه عدد قرص والپروات سدیم دویست می خورد اما خطش بسیار بد و کند شده است واین برایش در مدرسه مشکل ساز است ایا این قرص ها تاثیری در کاهش این عوارض دارند میخواستم اطلاعات بیشتری درباره این بیماری داشته باشم و این حرکات چه مدت طول می کشند و تا کی باید این قرص ها را مصرف کند . با تشکر از شما

  5. با سلام
    پسری هفت ساله دارم که از پنج سالگی تشخیص بیش فعالی داده شد.در مدت یک سال ریتالین و ریسپریدال مصرف میکرد .برای انجام نوردفیدبک نقشه مغز تهیه شد .که در بررسی متوجه شدند غیر فعال است.واتوموکستین ۱۰تجویز شد .در عوارض آن افسردگی شدید و کم اشتهایی پیدا شد که فلوکستین و سیپروهپتادین تجویز شد .ولی مجددا به شدت علایم بیش فعالی برگشته اند.خواهش میکنم جوابم را بدهید.قبل از مصرف سیپرو خیلی بهتر شده بود.با تشکر

  6. سللم من ٢٤سالمه تازه فهميدم از كودكي تا الان دوچار بيماري دليروم بودم مادرم هم دقيقا تمام علائم بيماري رو داره*تو تمام زندگيم به مشكل خوردم ديگه خسته شدم بخدا،خواهشن راهنمايي كنيد دارو هاي گياهي يا هر نوع دارو ديگه اي كه باعث بشه خوب بشم رو معرفي كنيد ايا درمان قطعي داره اين بيماري

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز است جهت بررسی دقیق و تشخیص به صورت حضوری برای جناب دکتر قاسمی و یا جناب دکتر شیرالی در شعبه شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  7. با سلام
    پیشانی ام درد میکنه و میسوزه درد میکنه و حال تهوه دارم و به تازگی حالت دید چشمام در شب حالت برفکی و شطرنجی هستش بعضی وقت ها حساس میکنم مغزم از داخل تکون میخوره دکتر رفتم فقط دارو مینویسند
    ممنون از شما منتظره جوابم

    1. سلام
      من ۲۸سالمه و از حدود بیست سالگی متوجه شدم که روز به روز حافظه ام داره کم میشه تا جایی که از درس و دانشگاه افتادم یعنی هیچ چیز رو نمیتونم حفظ کنم و حتی یک کلمه رو نمیتونم چند دقیقه بخاطر بسپارم
      تشکر از زحماتتون

      1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

        با سلام. بهتر است اول توسط متخصص مغزواعصاب ویزیت شوید تا اگر لازم باشد تست های حافظه برای شما انجام شود. خانم دکتر وهابی در این زمینه شما را ویزیت میکنند. سپاس.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *