خلق و خوی خوب با مصرف زیاد سیب

بهبود خلق و خو با مصرف میوه و سبزی

تحقیقات جدید دانشگاه اوتاگو نشان می دهد، مصرف زیاد میوه و سبزیجات ممکن است  کمک کند  تا جوانان در زندگی روزمره ی خود آرامتر، شاداب تر،پر انرژی تر  باشند.

در مطالعه ای که به تازگی در ژورنال British Journal of Health Psychology  به چاپ رسیده است، محققان به بررسی ارتباط بین مصرف میوه و سبزی و تغییر در خلق و خوی و احساسات افراد پرداختند.

در این مطالعه 281 فرد جوان با متوسط سنی 20 سال  به صورت تصادفی انتخاب شدند.  افراد ابتدا پرسشنامه ای در مورد مشخصات فردی خود شامل سن، جنسیت، قومیت، قد و وزن خود پر کردند. افرادی که اختلالات غذا خوردن داشتند از مطالعه خارج شدند.
افراد رژیم غذایی روزانه ی خود  را برای 21 روز متوالی یادداشت کردند. در غروب هر 21 روز شرکت کنندگان به توصیف احساسات خود در آن روز پرداختند و آن را با 9 صفت مثبت و منفی در پرسشنامه ای ثبت نمودند. گزارش رژیم غذایی روزانه آنها شامل سوالاتی در مورد میزان مصرف میوه و سبزی و چند دسته از مواد غذایی ناسالم مانند بیسکوئیت، چیپس سیب زمینی، کیک و کلوچه بود.

نتایج حاصل از مطالعه نشان دهنده ارتباط قوی و مستقیم بین مصرف بیشتر میوه و سبزیجات با خلق و خوی بهتر در افراد بود. در روزهایی که افراد میوه و سبزی بیشتری مصرف کرده بودند احساس آرامش  بیشتری داشتند و شاداب تر از روزهای دیگر بودند.
تجزیه و تحلیل نتایج نشان می دهدکه افراد جوان باید روزانه حدود 7-8 واحد از میوه ها و سبزیجات دریافت نمایند، یک وعده میوه و سبزی تقریباً می تواند به اندازه کف دست یک فرد ، یا نصف یک فنجان باشد. نویسنده ی این تحقیق  پیشنهاد می دهد که می توان نیمی از بشقاب غذای خود را در هر وعده ی غذایی به سبزی  و میان وعده ها را  به میوه ، نظیر سیب اختصاص داد.

منبع:
http://www.sciencedaily.com/releases/2013/01/130123195351.htm


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *