خطرات سیگار برای قلب

Woman stubbing out cigarette

افراد سیگاری دو برابر دیگران در معرض خطر حملات قلبی هستند. ترک سیگار مزایای زیادی برای شما دارد و هرگز دیر نیست.

چرا باید سیگار کشیدن را ترک کرد؟

ترک سیگار بهترین کاری است که می توانید برای سلامت خود انجام دهید و خبر خوب اینکه بلافاصله پس از ترک سیگار خطر حمله قلبی نیز کاهش می یابد.

با ترک سیگار خطر بروز ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سکته مغزی و انواع سرطان به طرز چشمگیری کاهش می یابد. پس از آن احساس بهتری خواهید داشت و می توانید پول خود را صرف چیزهایی کنید که برایتان لذت بخش است.

چگونه سیگار به قلب آسیب می رساند؟

سیگار کشیدن خطر بروز بیماری های قلبی و عروقی را که شامل عروق کرونر قلب و سکته مغزی می باشند، افزایش می دهد.

  • سیگار کشیدن به دیواره عروق آسیب می رساند که منجر به ساخت مواد چرب (آتروما) می شود و عروق را تنگ می کند. این عارضه باعث بروز آنژین صدری، حمله قلبی و یا سکته مغزی می شود.
  • مونوکسید کربن موجود در تنباکو میزان اکسیژن خون را کاهش می دهد. این امر قلب را مجبور می کند برای رساندن اکسیژن بیشتر به اندام داخلی، سخت تر پمپاژ کند و در نتیجه فشار زیادی به قلب می آید.
  • نیکوتین موجود در سیگار بدن را تحریک می کند تا آدرنالین تولید کند که باعث سریعتر شدن ضربان قلب شده و در نتیجه قلب سخت تر کار می کند.
  • سیگار کشیدن احتمال بروز لخته های خونی را افزایش می دهد و در نتیجه احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی نیز افزایش می یابد.

سیگاری های درجه دوم

%d8%b3%db%8c%da%af%d8%a7%d8%b1-%d9%88-%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82%d9%84%d8%a8%db%8c

افراد غیر سیگاری که دود سیگار دیگران را تنفس می کنند نیز در معرض خطر می باشند. این افراد به اصطلاح سیگاری های درجه دوم یا سیگاری های منفعل نامیده می شوند. تحقیقات نشان داده اند که قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران باعث بروز بیماری قلبی می شود. پس بهتر است بدانید که سیگار کشیدن شما فقط برای خودتان مضر نیست، شما برای فرزندتان نیز خطر محسوب می شوید.

خطرات ناشی از جویدن تنباکو

جویدن تنباکو جایگزین سالمی برای دود سیگار نیست. جویدن تنباکو خطر ابتلا به سرطان هایی مانند دهان، گلو و مری را افزایش می دهد. همچنین باعث آسیب پذیری و پوسیدگی دندان ها می شود.

منبع:

https://www.bhf.org.uk/heart-health/risk-factors/smoking

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

4 دیدگاه دربارهٔ «خطرات سیگار برای قلب»

  1. با سلام من مدت حدود سی و پنج سال تریاک و شیره مصرف کردم که بعد از آن حدود هشت سال هم شیشه کشیدن به آن و متادون اضافه کردم الان هم دوسال که شیشه کنار گذاشتم و یک سال است که کل مواد را ترک کردم ولی هنوز خوابم تنظیم نیست و بعضی وقت پاهایم یا درد میکند یا حالت مور مور دارد و در مدت این یک سال پاکی دستهایم و پاهایم دچار حالت برق گرفتگی شدید شده است و دست راستم در حالت از کار افتادن است و بخصوص داروهای کدئین با من سازگار نیست مصرف کنم درد پاهایم بیشتر می‌شود به متخصص اعصاب و روان رفتم جراح مغز و ستون فقرات رفتم داخلی رفتم ام آر آی گرفتم نوار عصب نوار مغز چکاب کامل دارم اما هیچ نتیجه نگرفتم و این یک سال پاکی یکسره در بیخوابی و استرس و درد هستم لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      ممکن است سندرم های خاص اختلالات خواب مانند سندرم پاهای بی قرار مطرح باشد. برای دکتر وهابی جهت بررسی نوبت بگیرید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      جهت ترک برای جناب دکتر شیرآلی در شعبه شریعتی و یا جناب دکتر قاسم زاده در شعبه آزادی می توانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *