تقویت مغز و حافظه به روش هایی کاملا ساده!

تقویت مغز و حافظه

روش های مختلفی برای تقویت مغز و حافظه وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم:

از مغز خود استفاده کنید

درست است، از مغز خود استفاده کنید، در غیر اینصورت آن را از دست می دهید. استفاده از مغز باعث فعال ماندن آن می شود. افرادی که بیشتر از مغز خود استفاده می کنند، باهوش تر هستند. کارهای زیر را انجام دهید:

  • کتاب بخوانید
  • در سخنرانی ها شرکت کنید
  • به رادیو گوش دهید
  • بازی کنید
  • به موزه بروید
  • یک زبان دوم یاد بگیرید

از بهم ریختگی ها استفاده کنید

به یاد دارید که چطور در دوران کودکی بهم ریخته صحبت می کردید؟ محققان در دانشگاه Duke تمرینی را ایجاد کرده اند که نوروبیک نامیده می شود. این تمرین مغز را به چالش می کشد تا به روش های جدید فکر کنید. از آنجا که حواس پنج گانه شما در یادگیری بسیار مهم هستند، از آنها برای تمرین دادن مغز خود استفاده کنید. اگر راست دست هستید، سعی کنید از دست چپتان استفاده کنید، هر از گاهی از یک مسیر متفاوت به محل کار خود بروید و چشم هایتان را ببندید و سعی کنید غذا را با طعم و بوی آن حدس بزنید.

برای تقویت مغز و حافظه در محیط باز ورزش کنید

ورزش کردن، به ویژه ورزش هایی که به بهبود سلامت کمک می کنند، مانند پیاده روی و شنا، به بهبود حافظه و عملکرد مغز نیز کمک می کند. گرچه متخصصان در مورد علت تاثیر فعالیت های جسمی بر روی حافظه مطمئن نیستند، اما تصور می کنند جریان خون به مغز افزایش یافته و ارتباط بین سلول ها را بهبود می بخشد. فعالیت بدنی به بهبود حافظه، تخیل و حتی توانایی برای برنامه ریزی فعالیت ها کمک می کند.


اگر به دنبالی راهی برای افزایش هوش و حافظه و بهبود عملکرد مغزتان هستید، دوره تقویت هوش و تقویت حافظه دکتر مصطفی امیری را از دست ندهید.

تقویت هوش


 

رژیم غذایی سالم و تقویت مغز و حافظه

به مغز خود کمک کنید و غذاهایی را در رژیم غذایی خود جای دهید که برای قلب و دور کرتان مفید هستند. چاقی در میانسالی خطر بروز سوال عقل را دو برابر می کند. کلسترول بالا و فشار خون نیز عوامل خطرساز دیگری هستند. این نکات ساده را امتحان کنید:

  • غذاها را به صورت آب پز یا تنوری بپزید و از سرخ کردن آنها اجتناب کنید.
  • با روغن های طبیعی و سالم، مانند روغن زیتون، غذاهای خود را بپزید.
  • میوه ها و سبزیجات رنگی بخورید.
  • ماهی بخورید.

مراقب نوشیدنی های خود باشید

نوشیدن الکل زیاد بر روی قضاوت، تکلم، حرکات و حافظه تاثیر می گذارد. اما می دانید که الکل دارای تاثیر طولانی مدت نیز می باشد؟ نوشیدن زیاد الکل در طولانی مدت می تواند لب های جلوی مغز را کوچک کند و این آسیب همیشگی است، حتی اگر نوشیدن الکل را ترک کنید.

بازی های کامپیوتری مغز را آموزش می دهند

بسیاری از بررسی ها نشان داده اند که بازی های کامپیوتری بخش هایی از مغز را تحریک می کنند که کنترل کننده حرکات، حافظه، برنامه ریزی و مهارت های حرکتی هستند. برخی متخصصان می گویند این بازی ها فقط انجام بازی ها را در شما تقویت می کند.

موسیقی به مغز کمک می کند

یادگیری و کار با یکی از آلات موسیقی در سال های اولیه زندگی به شما کمک می کند تا در سنین بالا واضح تر فکر کنید. تجربه موسیقی عملکردهای بخش هایی از ذهن را بهبود می بخشند که هیچ ارتباطی با موسیقی ندارند، مانند حافظه و توانایی برای برنامه ریزی. به علاوه هماهنگی دست ها را بهبود می بخشد و سرگرم کننده است و شروع آن هرگز دیر نیست.

دوستی های جدید را آغاز کنید

با دیگران ارتباط برقرار کنید. صحبت کردن با دیگران در حقیقت به بهبود حافظه کمک می کند، این ارتباط می تواند در خانه یا محل کار یا هر جای دیگری باشد. بررسی ها نشان می دهند که فعالیت های اجتماعی ذهن شما را تقویت می کنند. بنابراین داوطلب شوید، برای کلاس های مختلف ثبت نام کنید یا با دوستانتان تماس بگیرید.

آرامش خود را حفظ کنید

اضطراب بیش از حد به ماده خاکستری مغز آسیب می رساند. ماده خاکستری حاوی سلول هایی است که اطلاعات را ذخیره کرده و پردازش می کند. در ادامه روش هایی برای حفظ آرامش به شما ارائه می شود:

  • نفس عمیق بکشید.
  • کارهایی انجام دهید که شما را شاد می کنند.
  • موسیقی گوش دهید.
  • یوگا یا مدیتیشن تمرین کنید.
  • کسی را پیدا کنید تا با او صحبت کنید.

تاثیر خواب در تقویت مغز و حافظه

قبل و بعد از یادگیری مطالب حدید، به اندازه کافی بخوابید. اگر خسته باشید نمی توانید به راحتی تمرکز کنید و اگر بعد از یادگیری مطلب جدید بخوابید مغز شما اطلاعات جدید را به خوبی طبقه بندی کرده و به خاطر آوردن آنها آسان تر خواهد بود. استراحت شبانه بهترین درمان برای حافظه و روحیات شما محسوب می شود . بزرگسالان به 7 تا 8 ساعت خواب شبانه نیاز دارند.

کمک کننده های حافظه

هر کسی ممکن است زمانی دچار فراموشی شود. با افزایش سن ممکن است مسائل را به راحتی دوران جوانی به خاطر نیاورید و این یک بخش طبیعی در فرایند افزایش سن است. برخی روش های موثر عبارتند از:

  • مسائل را بنویسید.
  • از تقویم و برنامه های یاد آوری در تلفن های همراه خود استفاده کنید، حتی برای مسائل ساده.
  • در هر زمان بر روی یک کار تمرکز کنید.
  • مسائل جدید را در زمان های مختلف یاد بگیرید.

بازی های جدید

آیا در به خاطر آوردن نام ها مشکل دارید؟ همیشه زمانی که با شخصی در حال صحبت کردن هستید، نام وی را تکرار کنید – حداقل در ذهن خود. یا یک ریتم و قافیه با اسم شخص تنظیم کنید تا به خاطر آوردن نام برایتان آسانتر باشد.

[button color=”blue” size=”medium” link=” http://www.webmd.com/brain/ss/slideshow-fit-brains” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

 

ارائه خدمات نوروفیدبک و بیوفیدبک در کلیه شعب تهران و کرج

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *