تاثیر نوروفیدبک بر بیش فعالی (ADHD)

SONY DSC

نوروفیدبک عملی است که برای بهینه سازی فعالیت الکتریکی در مغز یک فرد ابداع شده است که دارای نام مستعار تنظیم امواج مغزی است. این فرایند بر این فرض استوار است که فعالیت های الکتریکی غیرطبیعی در بخش هایی از مغز ممکن است برخی عملکردها را که بر روی شرایط روحی و روانی دخالت دارند، مختل سازند. هدف از نوروفیدبک این است که مشکلات الکتریکی مناطق خاصی از مغز را اصلاح کند.

این فرایند جایگزین روش آدرال (Adderall) برای مبتلایان به ADHD شده است. شواهد حاکی از اثر بخشی نوروفیدبک برای درمان ADHD می باشند. برخی از کارشناسان زیاد موافق نوروفیدبک نیستند، در حالیکه برخی دیگر این روش را بسیار موثر می دانند و به عنوان یک روش درمانی برای افراد مبتلا به کمبود توجه و بیش فعالی (ADHD) در نظر می گیرند.

اینکه امواج مغزی هیچ تاثیری بر روی نشانه های مربوط به ADHD ندارند، کاملا اشتباه است. اختلالات امواج مغز به احتمال زیاد یکی از چندین عامل فیزیولوژی عصبی مرتبط با ADHD است، در حقیقت تنها بخشی از یک تصویر بزرگتر می باشد. گفته می شود با انجام تنظیمات محاسبه شده برای امواج مغز یک فرد مبتلا به ADHD، تمرکز، توجه و عملکرد شناختی بهبود می یابد.

نوروفیدبک برای بیش فعالی

نوروفیدبک وبیش فعالی

استفاده از نوروفیدبک در بین کسانی که به بیماری ADHD مبتلا هستند، تلاش می کند تا اختلالات الکتریکی را که منجر به بروز این مشکل شده اند، درست کند. مشخص شده که فعالیت الکتریکی می تواند انتقال عصبی را تغییر دهد و بر روی آگاهی فرد تاثیر بگذارد. بنابراین انجام ( QEEG  کمی یا Quantitative EEG) به منظور بررسی امواج مغز فرد مبتلا به ADHD کمک خواهد کرد تا متخصص درک بهتری از چگونگی تاثیر فعالیت الکتریکی مغز بر روی علائم گزارش شده، داشته باشد.

گرچه در نظر گرفتن بررسی های مربوط به اثرات نوروفیدبک بر روی درمان ADHD مهم است، این امر نیز مهم می باشد که همه پزشکان از پروتکل ها و تمرینات یک نوع نوروفیدبک بهره نمی گیرند. بنابراین بیان این مسئله که آیا نوروفیدبک در مقیاس بزرگ موثر است یا نه، دشوار می باشد.

نگارنده: سمیه محمدی

مریم عبداللهی

  • مریم عبداللهی 
  • روانشناس ونوروتراپیست

[divider]

انجام روش های نوروفیدبک و بیوفیدبک در کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *