تأثیر بازی درمانی در نشان دادن احساسات کودکان

Children-and-Blocks
تحقیقات انجام شده توسط پروفسور کیسی وسترن ریزو نشان داده است که مشاهده کودکان درحین بازی کردن می تواند نشانه ای باشد از اینکه احساسات آنها ناشی ازخاطراتشان است.

نشان دادن احساسات درحین بازی نه تنها درشرایط دشوار به کودک کمک می کند بلکه کمک می کند تا کودک احساسات و هیجانات منفی ناشی از زندگی روزمره را هم بروز دهد و در نتیجه تلفیق خوبی بین احساسات و خاطرات خود بوجود بیاورد.

.
نشان دادن احساسات مثبت و منفی درحین بازی کردن اطلاعات زیادی به اشخاصی که با کودکان کارمی کنند می دهد. اینکه کودک چگونه می تواند جنبه های احساسی برگرفته از خاطراتش را بیان کند. بررسی خاطرات عاطفی در از بین بردن تجربیات تلخ ناشی از ضربات روحی بسیارمهم است.

.
پروفسورساندرا راس روانشناس می گوید بسیاری ازکودکان نمی توانند درمورد خاطرات و احساسات خود با افراد جدید صحبت کنند اما تحت نظر قراردادن بازیهای کودکان می تواند به درمانگران و دیگر افرادی که با کودکان کار می کنند کمک کند تا بفهمند چقدرامکان دارد یک کودک روراست درمورد عواطف خود که به زمان گذشته مربوط می شود صحبت کند. او بیش از 20 سال درمورد جنبه های عاطفی و تأثیری که بازی کردن در کودکان می گذارد تحقیق کرده است.

.
پروفسور راس با همراهی اتان دی شافر، مقاله ای در مجله تحقیق خلاقیت با عنوان تأثیرات بازیهای تخیلی و خاطرات عاطفی و تفکرات واگرا نوشته است. پیش ازاین هم موضوعاتی مانند رابطه احساسات با بازی درمانی و خاطرات عاطفی، مورد بررسی قرار گرفته بود اما این بررسیها بطور مشخص درمورد کودکان صورت نگرفته بود. روانشناسان سه تحقیق بر روی 46 کودک کلاس اول و دومی در یک شهرک انجام دادند. آنها دو جلسه 30 دقیقه ای را با بچه ها گذراندند.

.
در5 دقیقه اول کودکان آزادانه بازیهای دلخواه خود را انجام دادند درحالی که محققین از احساساتی که کودکان درحین بازی نشان می دادند، فیلمبرداری می کردند. سپس محققین از روشی برای میزان تحت تأثیر بازی قرارگرفتن  کودکان که توسط پروفسور راس ابداع شده استفاده کردند تا به این ترتیب 11 حس متفاوت را که کودکان در این جلسات ازخود بروز دادند، ثبت کنند. همچنین کودکان را به حال خود گذاشتند تا آزادانه با 8 وسیله بازی که بعضی ازآنها ممنوع بود مانند: سوزن، کبریت، بیسکویت، توپ و دکمه بازی کنند تا به طیف وسیعی از احساسات خود پاسخ دهند. پس ازآن ازکودکان 9 سؤال درباره مثبت یا منفی بودن و یا خاطرات معمولی آنها پرسیده شد و همه اینکارها برای اندازه گیری میزان احساسات کودکان انجام شد.

.
محققین اظهار داشتند که اهمیت تکرار یک احساس در کودک به حیطه وظایف حافظه مربوط است و البته احساسات منفی کودکان در این تحقیق بیش ازاحساسات مثبتشان بود.

.
نتیجه اینگونه گزارش شد: یافته های ما ازاین تحقیق این است که نقش حافظه عاطفی به تفکرات واگرا مربوط است. توضیح عواطف و احساسات از وظایف حافظه است و حافظه عاطفی نقش مؤثری در فرآیند ارتباطات دارد.
این تحقیق همانند سایر تحقیق های انجام شده نشان داده است که احساسات کودکان درحین بازی کردن به تفکرات خلاقانه آنها ارتباط دارد.

[divider]
گردآورنده : مینو شفیعی
مرکز تخصصی و فوق تخصصی موسیقی درمانی و بازی درمانی آلومینا

[divider]

خدمات تخصصی موسیقی درمانی، هنر درمانی(نمایش درمانی خلاق،موسیقی درمانی،نقاشی درمانی)و بازی درمانی در مرکز واحد شرق(رسالت) آلومینا ارائه می گردد
جهت اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت قبلی به صفحه ی تماس با ما مراجعه فرمایید


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *