بیوفیدبک؛روشی برای مقابله با حملات سردرد و میگرن

بیوفیدبک میگرن

بیوفیدبک: روشی پیشرفته در مقابل حملات انواع سردرد و میگرن

 حدود 28 میلیون آمریکایی از حملات میگرن رنج می برند. به گزارش کلینیک سردرد آلومینا تکنیک بیوفیدبک روشی است که می تواند به آنها کمک کند تا پاسخ های جسمی خود را کنترل کرده و اصلاح کنند. به طور مشخص این روش می تواند جهت کاهش تنش های عضلانی، دردهای تشدید شونده میگرن و در سردردهای مزمن عصبی استفاده شود. بایوفیدبک همچنین می تواند جهت کاهش استرس که یکی از عوامل تشدید کننده میگرن است به کار آید.

درمان گرهای بیوفیدبک افراد را تمرین می دهند تا بتوانند از طریق ذهن خود کنترل آنچه در جسمشان اتفاق می افتد را بدست بگیرند. ابتدا آنها باید از علائم پنهانی روانشناختی خود آگاه باشند و یاد بگیرند که بر روی آنها تمرکز کنند و هنگامی که پیشرفت خود را روی مانیتور می بینند، می توانند کنترل آن را بدست بگیرند.

کاهش تنش عضلانی می تواند در دردهای میگرنی کمک کننده باشد چرا که یکی از اجزاء حملات میگرن انقباض عضلانی است.

بنا به گزارش مرکز درمان سردرد آلومینا ، دکتر جورج فون بوزای (George von Bozzay Ph.D) بنیانگذار موسسه بیوفیدبک سان فرانسیسکو این مطلب را تایید می کند. وی بیماران را آموزش می دهد تا بتوانند عضلات مورد نظر را پیدا کرده و جدا کنند، سپس آنها را منقبض کرده رها کنند. با تمرین این امر در طی 8 تا 12 جلسه و دو جلسه 10 دقیقه ای تمرین ریلکسیشن آنها می توانند کنترل عضلات خود را بدست بگیرند.

مرور انجام گرفته بر روی 94 مطالعه مستقل روش بیوفیدبک در ارتباط با میگرن در سال 2008 که در مجله Applied Psychophysiology and Biofeedback به چاپ رسیده نشان می دهد که این روش در مورد سردردهای عصبی متناوب و حملات میگرن هم درکاهش شدت آنها و هم در کاهش تناوب آنها موثر بوده است.

در روش بیوفیدبک حرارتی سنسورها و الکترودها عموما بر روی سر بیمار و انگشتان وی نصب می شوند. درمانگر یک خوانش از بیس لاین انجام می دهد. سپس مشخص می کند که چگونه می توان یک پاسخ روانشناختی متفاوت قابل اندازه گیری را توسط تفکر یا تنفس بیمار ایجاد کرد. کاهش سرعت تنفس و هماهنگ کردن آن با ریتم ضربان قلب به همراه ریلکسیشن و یا تکنیک تجسم می تواند به خوبی جوابگو باشد.

بسیاری از متخصصین مغزواعصاب نیز همچون دکتر بوزای بر این باورند که تنگ شدن عروق خونی یکی از اتفاقاتی است که هنگام حملات میگرن رخ می دهد. به تناوب دیده شده که یک حمله میگرن ابتدا با یک افت دما در دست بیمار آغاز می شود چرا که جریان خون کمتری وجود داشته و جریان حرارتی کمتری نیز عبور خواهد کرد. دکتر بوزای معتقد است با انجام تمرین کنترل دما به همراه تجسم هدایت شده و یا تنفس آهسته می توان به بیمار کمک کرد تا دمای دست خود را کنترل کرده و بالا ببرد. متخصصین معتقدند که با اینکار به بیمار کمک می کند که جریان خون را به سمت دست ها و شانه های خود هدایت کرده و از مغز خود دور نگه دارد.

متخصصین مغز و اعصاب معتقدند که هدف روش بیوفیدبک این است که به طور کامل نیاز به دستگاه را مرتفع کرده و به بیمار اصل تکنیک را آموزش دهد. بدین ترتیب با آگاهی یافتن از درون بدن و اتفاقات آن، چرخه بیمار – الکترود – دستگاه به چرخه داخلی بیمار و ذهن خود تبدیل می گردد و بیمار می تواند بدون نیاز به دستگاه این مشکل خود را مرتفع نماید.

روش بیوفیدبک می تواند مکمل بسیار خوبی برای درمان بیماری میگرن باشد.

روش بیوفیدبک در ایران و در نقاط مختلف تهران توسط متخصصین کلینیک سردرد و میگرن آلومینا به مراجعین محترم ارائه می گردد.

کلینیک آلومینا مرکز تخصصی درمان های دارویی و غیر دارویی سردرد در ایران است.

.

.

.

دکتر متخصص سردرد

دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب

مدیر کلینیک سردرد آلومینا (متخصص درمان های دارویی و غیر دارویی انواع سردرد و میگرن)

دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *