چطور با مرگ همسرم کنار بیایم؟

کنار آمدن با مرگ همسر

زمانی که همسرتان فوت کرد زندگی تان را دوباره بسازید

مرگ همسر بحران نهایی ازدواج است. یک روز ازدواج کردید، روز دیگر تنها و عزادار هستید. هیچ چیز همیشگی نیست. چیزی که شما نیاز خواهید داشت این است که بدانید چطور در این مسیر دشوار، از میان پیچ و خم جزئیات، تصمیم ها، شوک، تنهایی، خشم، ترس، یک قلب شکسته، و افسردگی سفر کنید. هر چند، می تواند پذیرش و آغازی نو نیز وجود داشته باشد.

هر کسی روزی چیزی را که تاکنون عاشقش بوده و از آن نگهداری می کرده از دست خواهد داد. این حقیقت زندگی است… اما غم و اندوه ما در مورد از دست دادن کسی که دوستش داریم یا مواجهه با مرگ خودمان ساده نیست. فرقی نمی کند این از دست دادن مربوط به شغلمان باشد، یا ازدواجمان، یا یک رویا، یا جوانی مان، از دست دادن هر یک از اینها قلب مارا می شکند. هر یک از ما زمانی معصومیت خودرا از دست داده ایم، اشتباهاتی داریم، و در طول راه آسیب دیده ایم. همه ی ما داستان های شخصی خود را از غم و اندوه داریم… هریک از داستان های ما منحصر به فرد هستند و همه ی ما تاکنون یک داستان داریم… غم و اندوه از شرایط زندگی بشر است، گره ای است که همه ی ما را به هم پیوند می دهد.

“هرکسی تجربه های متفاوتی از فقدان دارد، و آخرین چیزی که افراد وقتی دچار یک درد وحشتناک هستند نیاز دارند این است که احساس کنند کاری که در حال انجام آن هستند اشتباه است چرا که نمی توانند راهی برای بهتر کردن احساس خود پیدا کنند. به خاطر داشته باشید گاهی اوقات اینکه هیچ کمکی وجود ندارد می تواند باعث شود تا سرزنش کردن خود را در وسط غم و اندوهتان متوقف کنید.”

مراحل سوگ

الیزابت راس سال ها پیش درباره ی “مراحل سوگ” نوشت: انکار(شوک)، چانه زدن، خشم، افسردگی، و پذیرش. دانستن این موضوع که این مراحل ترتیب خاصی ندارند اهمیت دارد چرا که ممکن است کسی یکی از مراحل را پشت سر گذاشته و بر آن غالب شده باشد اما دوباره به آن مرحله برگردد.

این مراحل یک بخش طبیعی از سوگ هستند. اما نباید به خودتان اجازه دهید که با قرار گرفتن در این مراحل بدون یک چارچوب زمانی خاص، در آن ها گرفتار شوید. شما خود خواهید فهمید که چه زمانی برای مرتب کردن کمد لباس ها و رو به شدن با وسایل شخصی مانند کیف پول و … مناسب است. پس منتظر باشید تا زمانی که آمادگی پیدا کنید.

” اولین آیتم من در لیست روزانه، بیدار شدن است. اگر بتوانم این کار را انجام دهم، بعد از آن برای انجام هرکاری آماده ام و وارد کسب و کار و زندگی می شوم و در همین حال سعی می کنم خاطرات کسانی را که دوست دارم و دیگر اینجا نیستند زنده نگه دارم.”

گریه کردن هنگام مرگ همسرتان خوب است

درد لازم است. گریه کردن کمک می کند. گریه کردن التیام بخش است. دکتر جویس اشک ها را به عنوان “کمک های اولیه ی احساسی” توصیف می کند.

اشک ها حاوی لوسین_انکفالین هستند که یکی از تسکین دهنده های طبیعی مغز است. اشک ها همچنین حاوی یک هورمون هستند که ترشح اشک_ پرولاکتین را تقویت می کند. زن ها نسبت به مردها پرولاکتین بیشتری دارند، این یکی از دلایلی است که باعث می شود آن ها بتوانند بیشتر از مردها گریه کنند.

معاشرت با دیگران

بسیاری از مردم با اتفاق افتادن مرگ ناراحت می شوند. در نتیجه، حرف های بی معنی می زنند یا کارهای بی معنی انجام می دهند. سعی کنید نسبت به این گروه از مردم که هیچ ایده ای درباره ی اینکه چه بگویند یا چه کاری انجام دهند ندارند، بخشنده باشید.

تعطیلات و روزهای خاص برای زنده نگه داشتن یاد همسر

زندگی شما تغییر کرده و در حال تغییر است. تقویم به دلیل یادآوری سالگرد ازدواج، روزهای ولنتاین، رویدادهای خاص، تولدها، و تعطیلات تاثیر متفاوتی بر شما خواهد گذاشت. این تاریخ ها باید مورد توجه قرار گیرند. برای آن ها از پیش برنامه ریزی کنید و کارهایی که می خواهید را انجام دهید. اجازه ندهید که توسط خانواده و دوستان خود کنترل شوید.

به آینده نگاه کنید

دکتر جویس در کتاب خود با عنوان “بیوه” نوشت، ” و اگر مرد خوب دیگری وجود داشته باشد که من زندگی ام را با او شریک شوم، هنوز گوشه ای از روح من خالی خواهد ماند. من می دانم چه چیزی داشتم و چه چیزی را از دست دادم. من امید دارم که بقیه ی زندگی خود را تنها سپری نخواهم کرد. اما اگر این کار را انجام دادم، برای خودم متاثر نخواهم شد.

زندگی ادامه دارد، و من آماده ام تا دوباره به اجتماع مردم ملحق شوم.”

ایالت متحده طبق سرشماری ها بیان می کند که به طور متوسط، مردها بعد از گذشت 3 سال از مرگ همسر خود، و زن ها بعد از گذشت 5 سال از مرگ همسر خود، ازدواج مجدد می کنند. کارشناسان بیان می کنند، این موضوع اهمیت دارد که برای عشق و محبت ازدواج کنید… نه به دلیل تنها نبودن.

محقق و مترجم: فاطمه مهفر

[button color=”purple ” size=”medium” link=”https://www.thespruce.com/coping-with-death-of-spouse-2301016″ target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[toggle title=”گروه پزشکان جایروس را به خاطر بسپارید!” state=”open” ]ما بهترین ها را در ایران به شما معرفی می کنیم. سایت جایروس اولین سایت و مرکز تخصصی اطلاع رسانی مغز و اعصاب و روان در کشور فعالیت علمی و تحقیقاتی می کند. گروه پزشکان جایروس با معرفی برترین کادر درمانی در مناطق مختلف تهران و شهرستان های مختلف کشور حضور دارند و در رفع مشکلات جسمی در حیطه های مغزو اعصاب و روان و ارتوپدی و توانبخشی و مشکلات روانپزشکی به شما کمک می کنند. همین حالا می توانید از طریق صفحه تماس با ما  از متخصص مورد نظر خود نوبت بگیرید. اما چرا برای درمان گروه پزشکان جایروس را انتخاب می کنید؟ زیرا:

  • پزشکان ما با شما صادق هستند و رویه کار در این مجموعه به این صورت است که اقدامات اضافی تشخیصی و درمانی انجام نمی شوند و در نتیجه هزینه های دریافتی در این مرکز از مراکز مشابه بسیار ارزان تر است.
  • متخصصین ما دارای تسلط و تجربه کافی در امر طبابت می باشند و همگی دارای رزومه موفقی هستند. اغلب همکاران این مجموعه علاوه بر تحصیلات تخصصی در یک رشته خاص، در یک رشته فوق تخصصی نیز آموزش دیده و مهارت دارند.
  • خدماتی که توسط گروه پزشکان جایروس به شما ارائه می شود جامع و کامل است و معمولا شمارا از نیاز به مراجعه به مراکز متعدد و متفرقه بی نیاز می کند.
  • آخرین مرکزی که برای به دست آوردن سلامت مراجعه خواهید کرد، دپارتمان های گروه پزشکان جایروس خواهد بود؛ مطمئن باشید سلامت خود را به دست خواهید آورد.
  • در امر اطلاع رسانی تمام تلاش خود را می کنیم تا اطلاعاتی کامل و دقیق به شما ارائه دهیم.

در ادامه بهتر است بدانید گروه پزشکان جایروس برای اطلاع رسانی تنها به این سایت بسنده نکرده است. مجموعه سایت های ما در تمام زمینه ها فعال هستند و به سوالات پزشکی شما پاسخ می دهند.

مجموعه سایت های ما (علاوه بر سایت جایروس) عبارتند از:

www.sabzosalem.com (مرجع بزرگ و رایگان اطلاعات پزشکی کشور مجهز به سیستم های ویزیت مجازی، تست های سلامت، داروشناسی، دانشنامه بیماری ها و هزاران صفحه اطلاعات پزشکی رایگان)

www.zibaan.ir (مرجع اطلاعات زیبایی و پوست کشور با معرفی برترین مراکز پوست و لیزر در کشور)

اجازه بدهید بهترین ها برایتان اتفاق بیفتد. تصمیم با خود شماست.[/toggle]


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *