بازی درمانی چگونه به کودک شما کمک میکند | مرکز مشاوره کودک

بازی درمانیچرا بازی ؟

بازی برای رشد فیزیکی، احساسی، روانی و اجتماعی کودکان ضروری است. تخیلات و خلاقیت را پرورش می دهد و اعتماد به نفس و تمرکز را پیشرفت می دهد.

به کودکان در دوستیابی یادگیری جهان پیرامونشان کمک می کند. به آنها کمک می کند خود را بشناسند و به توانایی هایشان ایمان بیاورند. به آنها اجازه می دهد در محیطی امن از اشتباهاتشان درس بگیرند.

بازی یک تفریح است، فعالیت لذت بخشی که روحیه مان را افزایش می دهد و به دید ما در زندگی روشنی می بخشد.

بازی باعث رهایی از استرس و بی حوصلگی است، ارتباط برقرار کردن با مردم با یک راه مثبت است، تحریک کردن خلاقیت فکری و اکتشافات است، احساسات را تنظیم می کند و ضمیر نا خود آگاه را تقویت می کند.

بازی درمانی
بازی درمانی چیست؟

بازی درمانی یک درمان کودک محور بنیان است که بر اساس ارتباطات و روند یادگیری عادی کودکان بنا شده است. درمانگران از بازی درمانی برای کمک به کودکان در اظهار احساساتشان به یک روش سمبلیک از طریق وسایل بازی استفاده می کنند وقتی زبان شفاهی کارا نیست.در بازی درمانی اسباب بازی ها دنیای کودک و بازی زبان اوست.

در بازی درمانی، درمانگر محیطی امن می سازد تا مشکلات کودک را کشف کنند و با حساسیت و بدون داوری جوابگو باشند.بازی درمانی به کودکان کمک می کند تا یاد بگیرند چگونه ارتباط برقرار کنند، هضم کنند و بفهمند و احساساتشان را اظهار کنند، توانایی حل مساله شان را افزایش دهند و رفتارشان را بهبود بخشند. بازی درمانی فرصت های رشد فیزیکی، احساسی،شناختی و اجتماعی را پدید می آورد.

بازی درمانگران تکنیک های مختلفی برای مجذوب کردن کودک استفاده می کنند، هنر و قایق های کوچک، سینی شن ، گل، موسیقی، داستان گویی و تکنیک های خلاقیت بصری.
فواید بازی درمانی راه نفوذ مناسبی به درون کودکان است. محققان ثابت کرده اند که اکثر کودکانی که بازی درمانی داشته اند، پیشرفت و تغییرات مثبت از خود نشان می دهند.

بعضی از فواید بازی درمانی :

 

• توانایی بیشتر در کنترل احساسات
• بهبود اعتماد به نفس و خود باوری
• انعطاف پذیری و توانایی مواجهه
• پیشرفت در مهارت های اجتماعی و روابط با دیگران

  • ترسهای کودکان
  • مشکلات رفتاری( شب ادراری ، ناخن جویدن ، دروغ گفتن )
  • تقویت توجه و تمرکز
  • پرخاشگری
  • بهبود سازگاری کودکان طلاق
  • کودکانی که مورد بد رفتاری یا غفلت قرار گرفته اند
  • بچه هایی که مورد سو استفاده جنسی، فیزیکی یا احساسی قرار گرفته اند
  • عملکرد تحصیلی مربوط به کودکان اختلال یادگیری
  • رفتارهای ناسازگارانه توی مدرسه و سازگاری اجتماعی و هیجانی کودکان

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *