انواع مولتی ویتامین ها

غذاهایی که سطح انرژی را زیاد و خلقو خو را بهبود می دهند

مولتی ویتامین ها مواد معدنی و ویتامین های متعددی هستند که با هم در یک قرص به منظور جبران هر گونه کمبود موادغذایی رژیم روزانه غذایی جمع شده اند. مقدارمصرف ویتامین باید بر اساس رژیم غذایی متعادل تعریف شده باشد و شما نیز باید به مصرف حد مجاز و توصیه شده ای آن عمل کنید. برحسب نیاز تغذیه ای هر یک از گروه های سنی  انواع مختلف از مولتی ویتامین ها  در بازار وجود دارد این گروه ها، شامل مردان، زنان، کودکان و سالمندان میشود.

مکمل های کودکان
به طور معمول  مولتی ویتامین های این گروه سنی شامل ویتامین A و E ، بیوتین، اسید فولیک ،مواد معدنی  و روی میشوند.
معمولا مولتی ویتامین های کودکان به شکل جویدنی و شیرین و طعم دار عرضه می شود تاخوردن آنها برای کودکان خوشایندتر باشد.
شواهد متضادی از نیاز کودکان در شرایط طبیعی  به ویتامین های مکمل وجود دارد.
برخی از کارشناسان بر این باورند که به آن ها نیاز ندارند در حالیکه بعضی ها هم به نیازکودکان به مصرف مولتی ویتامین ها اعتقاد دارند، ولی همگی آنها تایید میکنند که بهترین روش سالم ماندن بچه ها،  داشتن رژیم غذایی متعادل و متنوع است.
از دادن مولتی ویتامین هایی که حاوی آهن هستند خودداری کنید، زیرا ممکن است برای کودک شما مضر باشد.آمار حاکی از این است که مسمومیت آهن علت اصلی مرگ و میر به وسیله مصرف بیش از حد تصادفی سنین کودکی می باشد.

مکمل های مردان
ویتامین ها و مواد معدنی حفظ سلامتی سیستم ایمنی و گوارشی بدن کمک میکنند،  مردان به این دلیل که از توده های عضلانی بیشتری برخوردارند، نسبت به سایر گروهها ،  منیزیم بیشتری هم نیاز دارند. منیزیم همچنین میتواند از بروز مشکلات قلبی و پروستات در مراحل بعدی زندگی جلوگیری کند. در مقدار نیاز زنان و مردان به ویتامین و مواد معدنی، تفاوت وجود دارد، که عمدتاً به دلیل تفاوت در سطح هورمون ها در هر جنس و  و همچنین تفاوت های فیزیولوژیکی بین آن دو می باشد. اما  نیاز هر دو جنس به ویتامین های A,C,E و روی برای کمک به حفظ سلامتی بدن تأیید شده است.

مکمل های زنان
زنان طیف وسیعی از اختلات جسمی مانند قاعدگی، بارداری و یائسگی را تجربه می کنند و به همین دلیل، ویتامین های موردنیاز آنها بر اساس این پروسه های تنظیم شده اند.
از دست دادن خون در یک چرخه ماهانه بدان معنی است که آن فرد ممکن است با کمبود آهن مواجه شود و باید آنرا با مکمل های موجود جبران کند.
خوردن B6، نیاسین، کلسیم و منگنز میتواند درد شکم مربوط به قاعدگی را کم کند.
مولتی ویتامین با کوهوش سیاه (Cohosh ) یا ایزوفلاونها(Phytooestrogens) نیز میتواند در زمان یائسگی به متعادل کردن گر گرفتگی کمک کند.

مکمل های سالمندان
مولتی ویتامین های سالمندان حاوی b6,b12 و اسید  فولیک است. بدن یک فرد سالخورده بیشتر به این ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد تا بتواند به همراه دیگر مواد به ساخت گلبول قرمز خون و ترمیم سلول های آسیب دیده کمک کندB6. از سیستم عصبی بدن حمایت میکند و از کم خونی و خستگی جلوگیری میکند.
B12  به عنوان  محافظ تک تک سلول های بدن  و جلوگیری از کم خونی شناخته شده است.
در حالیکه فولیک اسید از زوال عقل جلوگیری می کند.  افراد سالخورده در مقایسه با افراد جوانتر بیشترکمبود مواد غذایی دارند، چون غذای کمتری میخورند به این دلیل که میزان سوخت و ساز بدن در سنین بالا کند صورت می پذیرد.

منبع:

ehow

Black-Cohosh-کوهوش-سیاه-Cimicifuga-racemosa-253x300

کوهوش سیاه Black Cohosh

این گیاه دارای مصارف پزشکی می باشد و اولین بار توسط سرخ پوستان بومی آمریکا مورد استفاده قرار گرفت.

در گذشته کوهوش سیاه بیشتر در موراد قاعدگی دردناک،آکنه و پوکی استخوان مورد استفاده قرار می گرفت. همچنین  در مواردی از قبیل اضطراب، تب، روماتیسم، گلو درد  و سرفه نیز کاربرد داشت.

هم اکنون برای سردردهایی که بر اثر افسردگی اتفاق می افتند، بسیار موثر است. چرا که این گیاه تاثیر استروژنی بر بدن دارد. بنابراین برای خانم ها بیشتر توصیه می شود. ولی آقایان هم می توانند با مصرف یک دوره کوتاه از تاثیرات فوق العاده آن بهره مند شوند.

کوهوش سیاه به عنوان یک انتخاب خوب برای درمان علائم قاعدگی شناخته می شود. هرچند تحقیقات درباره اثراگذاری این گیاه متفاوت است، اما این گیاه اثر خود را به صورت تجربی در تسکین علائم قاعدگی نظیر گر گرفتگی، تعریق شبانه، اختلال خواب، تحریم پذیری عصبی و سردرد نشان داده است.

منبع:

webmd


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *