انحراف جنسی کرونوفیلیا چیست؟ اعتراف یک فرد مبتلا به کرونوفیلیا

انحراف جنسی کرونوفیلیا چیست؟اعتراف یک فرد مبتلا به کرونوفیلیا

کرونوفیلیا چیست؟

کرونوفیلیا  chronophilia توسط John Money برای توصیف یک نوع پارافلیا استفاده شده است. که در آن فرد مبتلا به این بیماری از نظر جنسی جذب افرادی  در یک  محدود سنی خاص می شود.  این اصطلاح به طور گسترده توسط متخصصین سکسولوژِی پذیرفته نشده است. به جای آن از اصطلاحاتی استفاده می کنند که به محدوده سنی خاص مورد نظر می رسند.

از ویکیپدیا، دانشنامه آزاد

 

تجربه یک فرد مبتلا به انحراف جنسی کرونوفیلیا

آقای اسمیت یک مرد 27 ساله بود که بعد از تجاوز جنسی به یک پسر 13 ساله به درمان روان شناختی پرداخت. او ابتدا این اتهام را رد کرد. اما در نهایت به سوء استفاده جنسی از چندین جوان اعتراف کرد.  او بعدها اعتراف کرد که از زمان نوجوانی خود به ایجاد رابطه جنسی با پسران جذب شده است.

آقای اسمیت در واقع یک مورد از موارد بیشماری است که من در طی 25 سال گذشته به عنوان روانشناس و پژوهشگر از صدها نفر بیمار خود شنیده ام.

اکثر مردان مبتلا به کرونوفیلیا از نظر جنسی به طرف جوانان جذب می شوند. اما اقلیت کوچکی از مردان به لحاظ جنسی به سایر گروه های سنی، از نوزادان تا سالمندان جذب می شود. این جاذبه های جنسی مبتنی بر سن ، کرونوفیلیا نامیده می شود.

 

تجاوزات جنسی علیه کودکان

تجاوزات جنسی علیه کودکان

تحقیقات من بر روی کرونوفیلیا  و تجاوزات جنسی علیه کودکان تمرکز دارد. به تازگی ، من در مورد جاذبه های خاص یک سن بخصوص به عنوان گرایش های جنسی فکر کردم. دقیقاً شبیه به توجیهی است که به منظور چگونگی درک جنسی برای جنسیت های مختلف انجام می دهیم. این روش به طور کلی با شیوه سنتی متفاوت است. که روانشناسان  کرونوفیلیا را به عنوان ارجحیت جنسی می شناسند که از هویت فرد متفاوت است.

این ایده که کرونوفیلیا ها را می توان به عنوان ترجیح جنسی برای سن توضیح داد ، صحیح نیست. چرا که موجب پرسش های اخلاقی ، حقوقی و علمی می شود. در مورد اینکه چگونه ما در مورد گرایش جنسی فکر می کنیم. و علت انتخاب اولویت های جنسی و نحوه برخورد ما با جرایم جنسی علیه افراد زیر سن قانونی چگونه است.

 

جذابیت به یک گروه سنی خاص

کرونوفیلیا شناخته شده ترین نوع پدوفیلیا است.  این بیماری باعث می شود که افراد مبتلا به به یک گروه سنی غیر معمول جذب بشوند.  کودکان پیش دبستانی به علت اینکه هنوز به سن بلوغ نرسیده اند و تغییرات جسمی را تجربه نکرده اند ، بهترین گزینه برای این بیماران می باشند.

اکنون پدوفیلیا  بیشترین توجه را به خود جلب کرده است. زیرا این اختلال  به توضیح بسیاری از موارد سوء استفاده از پورنوگرافی کودکان و سوء استفاده جنسی از کودک کمک می کند.

 

انواع اختلالات کرونوفیلیا

انواع اختلالات کرونوفیلیا

یکی از انواع اختلالات کرونوفیلیا ، بیماری هبفیلیا (بعضی از تغییرات فیزیکی رخ می دهد ، اما فرد هنوز به طور مشخص نابالغ است) در میان پژوهشگران و مردم بیشتر شناخته شده است. اگرچه در نهایت رد شده ، اما انجمن روان پزشکی آمریکا هبفیلیا را نیز در آخرین نسخه دستورالعمل تشخیصی (DSM-5)  در نظر گرفته است.  در این دستورالعمل پدیوفیلیا به عنوان یک اختلال روانی شناخته شده است.

نوع دیگر کمتر شناخته شده از کرونوفیلیا ، “نپیوفیلیا” است. در این اختلال فرد بیمار تمایل به برقراری رابطه جنسی با نوزادان و کودکان نوپا و نوجوانانی دارد که هنوز کاملاً  بالغ نشده اند.

بسیاری از مردم برای اولین بار واژه “اپیبوفیلیا” را زمانی شنیدند که رسانه های کشور امریکا گزارش هایی در باره یک کاندیدای مجلس سنای ایالات متحده و رفتاری وی نسبت به دختران نوجوان زیر سن قانونی پخش کردند.  متآسفانه  با وجود اینکه این جنایت ها به طور مکرر اتفاق می افتد اما  تحقیقات کمی در باره این جنایت ها وجود دارد.   تقریباً  یکی از چهار مورد تجاوز جنسی که توسط پلیس در ایالات متحده ثبت شده ، موارد مربوط به قانون است.

دیگر کرونوفیلیا های غیر معمولی روی افراد میانسال (Mesophilia) یا افراد پیر (Gerontophilia) تمرکز دارند. تقریباًً هیچ تحقیقی در مورد مزوفیلیا یا گرونتوفیلیا  وجود ندارد.  احتمالاً به این معنی است که اقدام آنها تا زمانی که شریک جنسی دیگر موافق باشد ، قانونی است.

تمایل به برقرای ارتباط جنسی با بزرگسالان بالغ “تلیوفیلیا” نامیده می شود. حس بیولوژیکی و تکاملی این گروه سنی باعث کشش بیماران به این دسته سنی می شود. به کارگیری این جاذبه سنی احتمالاً منجر به موفقیت در باروری (داشتن فرزند) می شود. این بیماران به افراد در سنین  پیش از قاعدگی ، بلوغ یا پس از یائسگی جذب نمی شوند. دانشمندان انتظار دارند که صفات زیربنایی این جاذبه ها کمتر در نسل های آینده ظاهر شود زیرا نسل های آینده اطلاعات کافی در این زمینه خواهند داشت.

 

منشاء کرونوفیلیا چیست؟

مانند گرایش جنسی یک جنس به جنس مخالف ، پدوفیلیا و شاید کرونوفیلیا در هنگام رشد فرد بروز می کند.  این مردان جوان به کودکان هم سن و سال  یا کم سن تر جذب می شوند. مردان مبتلا به پدوفیلیا   بر خلاف همسالان خود ، که تمایلات جنسی آنها با بالا رفتن سن شان تغییر می کند ، همچنان از نظر جنسی به کودکان  جذب می شوند.

تصویر زیر پسر جوانی را نشان می دهد که در حال حاضر 17 ساله است.  اما  هنوز به جای همسالان خود در دبیرستان به دوستانش خواهر و برادرش کوچک ترش جذب شده است. کرونوفیلیا چیست؟

دکتر لری ناسار، دکتر ژیمناستیک آمریکا ، رفتار جنسی متجاوزانه نسبت به دختران را جرم اعلام کرد.

 

مردان یا زنان

بیشترین تمرکز کرونوفیلیا بر مردان است. مردان در مقایسه با زنان بیشتر احتمال دارد تمایل به برقراری ارتباطات جنسی مختلف نشان دهند. به عنوان مثال ، در یک مطالعه مشخص شد که مردان  دو برابر بیشتر از زنان مایل به برقراری ارتباط جنسی با یک کودک زیر 12 سال می باشند.

 

علل کرونوفیلیا

شواهد رو به رشدی وجود دارد که نشان می دهد مردان مبتلا به پدوفیلیا علائم پیش از تولد و زودرس دوران کودکی مانند مشکلات عصبی و آسیب های سر را تجربه کرده اند و  IQ  آنها کمتر از سایرین می باشد.  محققان همچنین دریافته اند که مردان پدوفیلیک در ماده سفید مغز در زمینه هایی که در شبکه هایی هستند که به تحریک محرک های جنسی کمک می کند ، تفاوت هایی با دیگران دارند.

 

سخن آخر

ما واقعا نمی دانیم که چه تعدادی از افراد جامعه به کرونوفیلیا مبتلا هستند. اما آمارهای موجود نشاندهنده این است که تا 1 درصد مردان مبتلا به پدیوفیلیا هستند.  درک علل کرونوفیلیا برای پژوهشگران و چگونگی پاسخ بهتر به مواردی که در ارتباط با افراد جوان مبتلا به این بیماری می باشد ، حیاتی است.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع 

لینک منبع

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *